موضوعات داغ

میتسوبیشی اکلیپس، جدیدترین شاسی بلند ژاپنی در ایران + فیلم

عکس مطلب اول
میتسوبیشی از کراس اوور جدید خود در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. این کراس اوور کاملا جدید اکلیپس کراس نام دارد و برای رقابت مستقیم با خودروهایی چون نیسان قشقایی و تویوتا C-HR طراحی شده است. این خودرو در حقیقت نسخه ی تولیدی و نهایی از خودروی مفهومی XR-PHEV است. در نمای جلو شباهت زیادی با اوتلندر مشاهده می شود گرچه در جزییات کار کاملا متفاوت از اوتلندر است. مهم ترین بخش طراحی ظاهری این خودرو که بیشترین توجه را نیز به خود جلب می کند قطعا حالت سقف آن است که همانند خودروهای کوپه است و انتهای شیب داری را برای خودرو پدید آورده است. چراغ های عقبی نیز در ارتفاع بالایی قرار دارند و توسط یک نوار به هم وصل شده اند. همین نوار سبب شده تا شیشه ی عقب خودرو به صورت دو تکه باشد و از دو بخش بالایی و پایینی تشکیل شده است.

میتسوبیشی اکلیپس

میتسوبیشی اکلیپس


در میتسوبیشی اکلیپس کراس از جدیدترین موتور طراحی شده توسط میتسوبیشی استفاده شده است. این موتور ۴ سیلندر که ۱.۵ لیتر حجم دارد به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و نیروی تولیدی توسط آن از طریق یک گیربکس ضریب متغیر به هر چهار چرخ خودرو پیدا می کند. این موتور دارای حالت اسپرت نیز است و جعبه دنده نیز در حالت دستی می تواند ۸ دنده ی فرضی را در اختیار راننده قرار دهد.
موتور بعدی نیز یک موتور دیزلی به حجم ۲.۲ لیتر است که که این موتور نیز به سیستم های توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت مجهز است. این موتور به یک گیربکس اتوماتیک ۸ دنده متصل است و همانند مدل بنزینی چهار چرخ محرک است. البته قدرت و گشتاور خروجی از این موتورها فعلا مشخص نیست و باید کمی تا زمان به بازار آمدن اکلیپس کراس صبر کرد.
در داخل کابین امکاناتی چون قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل کشش فراهم شده اند، ضمن اینکه به صورت الکترونیکی امکان تغییر حالت های رانندگی نیز وجود دارد. چراغ های خودرو نیز از نوع LED هستند.

این خودرو با هدف افزایش فروش میتسوبیشی در اروپا طراحی شده است و فروش آن در بازار این منطقه از پاییز همین سال آغاز خواهد شد. پس از اروپا نیز فروش این کراس اوور در سایر نقاط دنیا آغاز خواهد شد و انتظار می رود که فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد و از نظر قیمتی در محدوده ای مابین ASX و اوتلندر قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/20
موتورش چقدر ردلاينش بالاس!!!!
1395/12/21
چون موتور ش توربو است و در دوره ای بالاتر از این استهلاک بسیار بالایی میده! ضمنا موتورهای توربود توان بالای موتور رو در دورهای بین 2000 تا 2500 در اختیار قرار میدهند و به همین دلیل رد لاین موتور روی 4500 تنظیم میشه که کمترین استهلاک رو موتور داشته باشه.
1395/12/21
ربطی به توربو نداره ! این نمونه دیزل هست و دور بازدهی دیزل کاملا با بنزین متفاوت هست مدل بنزینی ردلاین مشابه با بقیه خودرو های بنزینی داره
1395/12/21
امیر حسین جان تصاویر مربوط به مدل مجهز به پیشرانه دیزل است و همه موتورهای دیزل در دور پایین تر نسبت به بنزینی دوران می کنند ولی مدل بنزینی قطعا ردلاین کمتر از شش هزار نخواهد داشت
1395/12/20
میتسو خوبه. ینی عالیه همه چیش. هرچی از اینا بیاد تو ایران جای خوشحالیه البته بشرطیه قیمتا نجومی نباشههههههه
1395/12/20
طراحی داشبورد و قسمت جلویی ماشین خیلی شبیه لکسس شده ....عقبش هم یجوراییشبیه ولوو شده ولی در کل خیلی جذاب از آب دراومده
1395/12/20
یه سوال کات آفش چنده؟؟!!!
1395/12/20
اگر بخواد مابین asx و اوت لندر باشه حتما قیمت 190 میلیونی میاد روش به هر حال فکر کنم از نظر قیمت پایین تر از تویوتا قرار بگیره
1395/12/21
در برابر تویوتاchrشانسی نداره
با توجه به ظاهر و مقام هایی که تویوتا توی قابل اعتمادترین برندها اورده
1395/12/21
اگه تویوتا قیمتش پایین باشه میشه فکر کرد ولی اگه ۱۹۰ م بیاد نفس توسان و اسپرتیج رو می گیره و حتی اگه قسطی بدن رو فروش خیلی از ماشینا تاثیر میزاره
1395/12/21
نمیدونم رنو کوئیک که سایپا زده را بخرم یا منتظر باشم این ماشین بیاد .واقعن اونا واسه مردمشون چی تولید میکنن ما چی
1395/12/21
داداشی، صبر کن کوییک بیاد
1395/12/21
رنو کوئیک ؟!! یا رنو کوئید؟؟ شاید منظورتون تیبا هاچبک جدید (کوئیک) باشه؟
1395/12/21
خوب معلومه
سایپا
1395/12/21
من موندم اخه واس همچین ماشینی موتور 1.5 مسخره نیس؟ اونم شاسی بلند؟
چرا اینطور شده رفته رفته از قدرت موتور کم میکنن و به ظاهر و بزک اهمیت میدن
1396/1/12
چه ربطی داره.الان موتور bmw i8 هم ۱۵۰۰ توربو هستش برو ببین چه قدرتی داره .هرچی عدد بالاتر باشه که بهتر نیست.
1395/12/21
كنتر از ١٨٠ بياد با موتور بالاي ١٨٠ اسب عالي ميشه
1396/6/16
قیمت این ماشین از asx کمتره .
قیمتش تو بازه 150 تا 160 خواهد بود