موضوعات داغ

مازراتی سالگرد موفقیت بزرگ خود را جشن گرفت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سال 1957 میلادی برای شرکت خودروسازی مازراتی یک سال بسیار ویژه بود، زیرا این خودروساز در سال 1957 میلادی محصولی تحت عنوان GT 3500 معرفی کرد که تبدیل به اولین موفقیت واقعی تجاری برای کمپانی خودروسازی مازراتی شد، در حالی که همان سال "خوان مانوئل فانجیو" سوار بر خودروی مازراتی 250F موفق به قهرمانی در مسابقات جهانی فرمول یک شد تا سال 1957 میلادی برای کمپانی خودروسازی مازراتی تبدیل به یکی از تاریخی‌ترین سال‌های فعالیت شود. حال شرکت خودروسازی مازراتی به مناسبت فرا رسیدن 60 سالگی این موفقیت، خودرویی از نسل GT 3500، یعنی خودروی مازراتی گرن توریسمو یا به اختصار مازراتی GT را انتخاب کرده است تا یک مدل ویژه از آن تولید کند.
مهم‌ترین ویژگی این خودرو نسبت به مدل‌های استاندارد گرن توریسمو در طراحی ظاهری آن خلاصه می‌شود، زیرا شرکت سازنده برای خاص جلوه دادن ماشین خود از بسته‌ای تقویتی متشکل از شکاف‌های فیبرکربنی در عقب اتومبیل، دستگیره‌های فیبرکربنی درب‌ها، قاب فیبرکربنی آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب فیبرکربنی، رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی مشکی رنگ و همچنین در آخر هم از یک کاپوت فیبرکربنی استفاده کرده است که بخشی از قسمت‌های فیبرکربنی آن قابل مشاهده است و برخی دیگر هم در زیر رنگبندی خاص بدنه پنهان شده است.
برخلاف طراحی ظاهری، در بخش مولد قدرتی مازراتی گرن توریسمو تغییرات خاصی ایجاد نشده و حالا شاهد فعالیت همان پیشرانه 4.7 لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر هستیم که می‌تواند در حداکثر کارایی خود قدرتی 460 اسب بخاری تولید کرده و به وسیله جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک به سمت چرخ ها ارسال کند.
شرکت خودروسازی مازراتی تنها 400 نمونه از خودروی ویژه خواهد ساخت که به مناسبت سالگرد 60 سالگی تاریخی‌ترین فعالیت خود با سه نوع رنگ بندی بسیار ویژه آماده شده اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد