موضوعات داغ

با جزییات جدید از هایپرکار مرسدس AMG همراه باشید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شهریور ماه امسال بود که اعلام کردیم بخش پرفورمنس AMG قصد دارد با همکاری مرسدس بنز به مناسبت سالگرد 50 سالگی‌اش، علاوه بر طراحی و تولید خودروی سدان اسپرت AMG GT برای رقابت با خودروی پورشه پانامرا، از خودرویی هایپرکار هم رونمایی کند که پیش از این‌ها گفته شده بود در بخش قدرتی آن از موتور خودرو‌های فرمول 1 استفاده شده است.اما حال جزییاتی جدید از این پیشرانه در نمایشگاه بین المللی ژنو ارائه شده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
به گزارش خودروبانک، سیستم محرک این هایپرکار براساس گفته‌های مرسدس بنز، همچون سایر هایپرکارهای نسل جدید از یک سیستم محرک هیبریدی تشکیل می‌شود که پیشرانه درون سوز آن برگرفته از ماشین فرمول 1 تیم مرسدس – AMG است و حالا براساس ادعای شرکت سازنده، درست همچون پیشرانه‌های اصلی فرمول 1 قابلیت کارکرد در دور موتور حدودا 11 هزار دوربردقیقه را دارد که نتیجه آن تولید حداکثر قدرتی بیش از 1000 اسب بخار بوده است.

هایپرکار مرسدس AMG

هایپرکار مرسدس AMG


علاوه بر پیشرانه درون سوز، گفته شده دو موتور الکتریکی هم وظیفه حرکت چرخ‌های جلو را برعهده خواهند داشت که برای آنان حداکثر خروجی 160 اسب بخاری پیش بینی می‌شود. طبق گفته‌ها، این سیستم محرک در صورت داشتن چنین قدرت‌هایی، می‌تواند شتابی زیر 2.5 ثانیه و حداکثر سرعتی بیش از 355 کیلومتر را به همراه داشته باشد. هرچند برای داشتن چنین ماشین افسانه‌ای با قلب اتومبیل‌های فرمول 1 ، باید هزینه‌ای در خور ماشین‌های فرمول 1 هم پرداخت کرد که طبق گفته‌های شرکت سازنده حدود 2.5 میلیون دلار برنامه ریزی شده است، هرچند این مورد را هم باید مد نظر قرار داد که پروژه افسانه‌‌ای AMG تنها به تعداد محدود 300 دستگاهی تولید و به مشتریان عرضه خواهد شد تا سالگرد 50 سالگی این شرکت به بهترین شکل ممکن جشن گرفته شود.
توجه: برخی تصاویر توسط استودیوهای مستقل و باتوجه به جزییات پیش نمایش آماده شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد