موضوعات داغ

اوپل کراسلند X مقرون به صرفه‌تر از پژو 2008 فیس لیفت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
هنوز یک هفته نیست که شرکت خودروسازی اوپل به صورت رسمی به کمپانی خودروسازی پژو- سیتروئن ملحق شده است و حالا بجای کمپانی جنرال موتورز آمریکا، این کمپانی خودروسازی پژو- سیتروئن است که رهبری شرکت اوپل و زیرمجموعه بریتانیایی آن یعنی واکسال را برعهده گرفته است، اما به نظر می‌رسد که قبل از واگذاری رسمی اوپل به شرکت خودروسازی پژو- سیتروئن، یکسری همکاری‌ها میان این دو خودروساز اروپایی صورت پذیرفته که ردپای آن را در خودروی کراس اوور اوپل "کراسلند X" (برگرفته از اوپل موکا X) می‌توان پیدا کرد.
مهم‌ترین وجه اشتراک خودروی اوپل کراسلند X با خودروی پژو 2008 فیس لیفت می‌تواند مربوط به بخش مولد قدرتی باشد. به بیانی ساده‌‌تر، شرکت خودروسازی اوپل برای بخش مولد قدرتی این خودروی کراس اوور از یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.2 لیتری با حداکثر قدرتی 82 اسب بخاری و یک مدل پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر با 2 خروجی قدرت 110 اسب بخاری و 130 اسب بخاری استفاده کرده است که اصولا با نام Ecotec شناخته می‌شوند. هرچند پیشرانه‌های 1.6 لیتری دیزلی هم وجود دارد که حداکثر قدرتی 100 اسب بخاری و 120 اسب بخاری دارند که مصرف سوخت متوسط آنان به 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

اوپل کراسلند X

اوپل کراسلند X


حال در مقابل شرکت خودروسازی پژو هم برای آخرین مدل از پژو 2008 فیس لیفت از دو پیشرانه پایه استفاده کرده است و از همین دو پیشرانه مذکور، قدرت‌های مختلفی را استخراج کرده که به ترتیب پیشرانه اول با حجمی 1.2 لیتری و از خانواده موتورهای بنزینی PureTech دارای 3 میزان قدرت تولیدی 82 اسب بخاری، 110 اسب بخاری و 130 اسب بخاری است، در حالی که پیشرانه دوم با حجم 1.6 لیتری از نوع دیزلی BlueHDi بوده و می‌تواند 3 نوع قدرت خروجی متفاوت 75 اسب بخاری، 100 اسب بخاری و 120 اسب بخاری تولید کند که با مقایسه آنان با پیشرانه‌های محرک اوپل کراسلند X، می‌توان یک وجه اشتراک دقیق پیدا کرد.
اما در آخر به بحث اصلی‌مان می‌رسیم و آن هم قیمت گذاری این دو اتومبیل است. به طور استاندارد هر دو خودروی مورد نظر به نوبه خود دارای سیستم‌های بروز و پیشرفته صنعت خودروسازی هستند، ولی در آخر کراس اوور "کراسلند X" با قیمتی 16 هزار و 850 یورو در آلمان، یعنی چیزی معادل 17 هزار و 985 دلار در مدل‌های پایه عرضه می‌شود که در مقایسه با پژو 2008 فیس لیفت بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. زیرا در وبسایت‌های خرید و فروش اتومبیل می‌توان مدل‌های پایه پژو 2008 فیس لیفت را با قیمتی حدودا 26 هزار دلاری مشاهده کرد. هرچند مدل‌‌های اصلی آن با قیمتی حدودا 19 هزار و 520 دلاری عرضه می‌شوند که خب باز هم بیشتر از اوپل کراسلند X است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/24
واقعا حیف شد که اوپل دیگر زیر نظر جنرال موتورز نیست
1395/12/25
امیدوارم شاهد واردات این برند باکلاس و خوش رخ باشیم
1396/7/3
به نظر من ماشيني هست كه نسبت به قيمتش ميرزه