موضوعات داغ

با بزرگترین پیکاپ تویوتا آشنا شوید

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا در بازار آمریکای شمالی حضور فعال و موفقی دارد و برخی از محصولات این کمپانی هستند که به طور ویژه برای همین بازار طراحی شده اند. تویوتای تاندرا یکی از همین خودروهاست. شاید شما نیز با ما هم نظر باشید که مشهورترین خودروی پیکاپ تویوتا باید مدل هایلوکس باشد. اما هایلوکس اگر در بازار امریکا عرضه می شدباید به رقابت با غول هایی چون فورد F-150، شورولت سیلورادو و جمس سیرا می پرداخت که همگی این خودروها چه از نظر ابعاد و وزن و چه از نظر قدرت فاصله ی زیادی با هایلوکس دارند. بنابراین تویوتا تصمیم به تولید یک وانت فول سایز برای بازار امریکا گرفت و نتیجه ی این تصمیم نیز نخستین بار در سال ۱۹۹۹ و با نام تاندرا وارد خط تولید شد.

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا


نسل نخست تاندرا در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ بر روی خط تولید قرار داشت و توانست رضایت مشتریان را به خود جلب کند. اما برای سال ۲۰۰۷ تویوتا از نسل دوم این خودرو رونمایی کرد که تا به امروز در خط تولید قرار دارد و گرچه در بازار فروش به پای رقبای امریکایی خود نمی رسد اما عملکرد موفق و رضایت بخشی را دارد.
تاندرا با سه نوع اتاق تک کابین، یک و نیم کابین و دو کابین به بازار عرضه شد. در بحث ابعاد، طول، عرض و ارتفاع این خودرو در کوچکترین سایز خود یعنی مدل تک کابین معادل ۵۳۲۹، ۲۰۲۹ و ۱۹۴۱ میلی متر و در بزرگترین مدل خود یعنی مدل دو کابین معادل ۶۲۸۹، ۲۰۲۹ و ۱۹۲۰ میلی متر هستند.
این خودرو با موتورهای مختلفی عرضه می شود که همگی شش یا هشت سیلندر وی شکل هستند و با سوخت بنزین کار می کنند.
نخستین موتور شش سیلندر ۴ لیتری است که ۲۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۱ نیوتون متر گشتاور دارد و پس از سال ۲۰۱۳ قدرت آن به ۲۷۰ اسب بخارو گشتاور ان به ۳۷۷ نیوتون متر افزایش یافته است. موتور بعدی ۴.۶ لیتری هشت سیلندر است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۳ نیوتون متر گشتاور را تولید می کند. آخرین موتور نیز که با موتور مورد استفاده در لکسس LX570 یکسان است ۵.۷ لیتری هشت سیلندر است که می تواند ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۴ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. گیربکس های قابل انتخاب بر وروی تویوتا تاندرا نیز از نوع ۵ و شش دنده ی خودکار هستند.
تویوتا در سال ۲۰۱۴ نسخه ای خاص از این خودرو را با نام ۱۹۷۴ ادیشن معرفی کرد. این مودل به طور مستقیم خودروهایی چون دوج رم لارامی، جمس دانلی و شورولت سیلورادوی های کانتری را هدف گرفته است. دلیل نام گذاری این خودرو با نام ۱۹۷۴ نیز این است که کارخانه ی که تویوتا در تگزاس برای تولید این خودرو احداث کرد در یک مزرعه ی گاوداری خریداری شده از یک مهاجر اسپانیایی احداث شد و وی این نزرعه را در سال ۱۹۷۴ تاسیس کرده بود.

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا


اما در ادامه می خواهیم بیشتر به جزییات مدل ۱۹۷۴ ادیشن بپردازیم. این مدل در بخش فنی مجهز به قوی ترین پیشرانه ی قابل سفارش بر روی تاندرا است که همان موتور ۳۲ سوپاپ ۵.۷ لیتری V8 است که ۳۸۱ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور و ۵۴۴ نیوتون متر گشتاور در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. این موتور به یک گیربکس ۶ دنده ی خودکار از نوع هوشمند کوپل شده است و نیروی خود را می تواند بنا به درخواست راننده به چرخ های عقب و یا هر چهارچرخ خودرو انتقال دهد.
تغییرات ظاهری این مدل در بخش بیرونی کابین شامل استفاده از جلوپنجره و سپر های کرومی، و نوشته ی ۱۹۷۴ ادیشن بر روی بدنه هستند.
در داخل کابین از رنگ آمیزی با حال و هوای وسترن استفاده شده است و برای پوشش صندلی ها و فرمان از با کیفیت ترین نوع چرم قهوه ای رنگ که با چرم بکار رفته در خودروهای لکسوس یکسان است نیز استفاده شده است. همچنین استفاده از چوب کاری نیز در این مدل به چشم می خورد. امکانات این خودرو نیز برای یک پیکاپ بسیار عالی بوده و شامل مواردی چون سیستم هشدار نقطه کور، دوربین دید عقب، ترمز تریلر، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش فعال، رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی با رنگ کرومی، هشت عدد ایربگ، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزگیری، تهویه ی دوگانه ی خودکار و گرم کن صندلی ها می شوند.

تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا


تاندرا همچنین موفق به کسب ۴ ستاره ی ایمنی از موسسه ی NHTSA آمریکا شده است اما با توجه به عدم عرضه ی این خودرو در بازار اروپا هیچ تستی توسط یورو NCAP بر روی این خودرو انجام نشده است. همچنین جالب است که بدانید این خودرو به عنوان قابل اعتماد ترین خودروی پیکاپ موجود در بازار شناخته می شود و به گزارش کانسیومر ریپورت هیچ خودروی پیکاپی در بازار اطمینانی بالاتر از تاندرا ندارد. همچنین تاندرا تنها خودرویی است که کانسیومر ریپورت هم در میان خودروهای صفر کیلومتر هم در لیست خودروهای دست دوم بازار آن را به عنوان قابل اعتمادترین خودرو انتخاب کرده است. جالب است بدانید یک مدل تویوتا تاندرای ۲۰۰۷ نیز در ایالات لویزیانای امریکا توانست بدون هیچگونه خرابی به کارکرد ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر دست پیدا کند. کمپانی سازنده پس از اطلاع از اینکه مالک این خودرو در این بازه ی ۸ ساله خودروی خود را سالانه به میزان ۲۰۰ هزار کیلومتر رانده است یک مدل نوی ۲۰۱۶ را به وی داد و خودروی او را برای انجام آزمایشات بر روی دوام و قابلیت اطمینان قطعات به آزمایشگاه های خود فرستاد.
در ادامه می توانید در گالری تصاویر از تصاویر مختلف این وانت بار بزرگ، قدرتمند و کاربردی دیدن کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/23
(جالب است بدانید یک مدل تویوتا تاندرای ۲۰۰۷ نیز در ایالات لویزیانای امریکا توانست بدون هیچگونه خرابی به کارکرد ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر دست پیدا کند)
ژاپن=لذت.قدرت و کیفیت
لذت.قدرت و کیفیت=ژاپن