موضوعات داغ

هیوندای یونیک، رقیب جدی تویوتا پریوس در نمایشگاه ژنو + فیلم

عکس مطلب اول
هیوندای یونیک خودروی هیبریدی جدید هیوندای است که نخستین بار در سال 2016 و به عنوان رقیبی جدی برای تویوتا پریوس معرفی شد. یونیک در بازار در سه مدل مختلف عرضه می شود که شامل مدل هیبریدی، مدل تمام برقی و مدل پلاگین هیبرید هستند. احتمال ورود مدل هیبریدی این خودرو به بازار ایران نیز وجود دارد و از آنجایی که هیوندای تمامی مدل های یونیک را در نمایشگاه خودروی ژنو در غرفه ی خود به نمایش گذاشته بود می خواهیم کمی دقیق تر به جزییات این خودرو بپردازیم.

هیوندای یونیک

هیوندای یونیک


هیوندای یونیک هیبریدی یک خودروی موتور جلو، دیفرانسیل جلو است و از نظر کلاس بندی در رده ی هاچ بک های ۵ در قرار می گیرد.
قیمت این خودرو در بازار امریکا بسته به نوع آپشن ها و رنگ خودرو از ۲۳ هزار تا ۲۸ هزار دلار می تواند باشد. یونیک مجهز به دو عدد موتور است که یکی بنزینی و دیگری برقی است. موتور بنزینی این خودرو از نوع چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی است که ۱.۶ لیتر حجم دارد و می تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. برای دستیابی به بیشترین راندمان حرارتی و کاهش مصرف سوخت در این موتور، همانند تویوتا پریوس از سیکل احترال آتکینسون استفاده شده است. در کنار این موتور بنزینی یک الکتروموتور نیز قرار گرفته است که می تواند در مدل ۲۰۱۷ ۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۶۹ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مجموع قوای هیبریدی این خودرو نیز معادل ۱۳۹ اسب بخار و ۲۶۹ نیوتون متر است. بارتی های مورد استفاده در این خودرو نیز از نوع لیتیوم-یون بوده و ۱.۶ کیلووات ساعت توان دارند.

هیوندای یونیک

هیوندای یونیک


نیروی این مجموعه ی هیبریدی از طریق یک گیربکس ۶ دنده ی دوبل کلاچ به چرخ های جلو منتقل می شود و می تواند این هیبریدی خوش ساخت را در عرض ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
حداکثر سرعت یونیک نیز چیزی در حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
مصرف سوخت ترکیبی هیوندای یونیک هیبرید ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است که کمی از مصرف تویوتا پریوس اکو که ۴.۲ لیتر است کمتر است.
در ادامه می توانید تصاویر و ویدئوی تهیه شده از این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/24
دوستان ژاپنی منتظر نظر های کارشناسی شما هستیم !
طراحی بی عیب و نقص هم از نظر فنی هم ظاهری واقعا آفرین به کره به زودی بازار هیبریدی ها منفجر میشه
1395/12/24
صبر کن بیاد تست بشه بعد حرف بزن.زیاد به این ارقام توجه نکن.bmw i8 هم صدی 2.5 قرار بود بسوزونه ولی در بعضی تست ها به صدی 10 لیتر هم رسید.جو گیر نشو.
1395/12/25
میشه بی زحمت اون تستی که میفرمائید i8 صدی 10 میسوزونه رو بفرمائید ما هم ببینیم اطلاعاتمون بالا بره !
1395/12/25
مجتبی با این کره ای بازها بحث نکن مخصوصا این zakکه عشقش سانتافه ست به اینا باشه صنعت خودرو سازی دسته کره ست نه المان-کیفیت کره نه ژاپن-قدرت کره نه امریکا-اصالت کره نه انگلیس-زیبایی کره نه ایتالیا
1395/12/26
من الان هر سایتی رو بگم تو دبه در میاری.برو از کسایی که i8 دارن بپرس همشون میگن بالای 5 تا میسوزونه.من خودم i8 یکی از دوستان رو یک روز گرفتم و تست کردم مصرفش صدی 6 شد
1395/12/24
ظاهرش که خوبه باید دید تو عمل چی کار میکنه
با این هوای آلوده این خودرو ها باید با قیمت واقعی به فروش برسند نه 2و3 برابر قیمت
1395/12/25
ماشین زیبا و جذابیه، هر چی بازار خودرو اون هم از نوع هیبریدی رقابتی تر بشه به نفع مردم و مشتری می شه، فعلا که انحصارش دسته تویوتا و لکسوسه که البته کیفیت خوبی هم دارن اما پریوس واقعا زشت طراحی شده نمی دونم چقدر برای زشت شدنش هزینه کرده ولی موفق بوده در زشت طراحی کردن
1395/12/26
پیمان جان لایک داری