موضوعات داغ

بی ام و سری ۵ تورینگ با 460 اسب بخار در ژنو + عکس

عکس مطلب اول
بی ام و در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ مدل استیشن واگن سری ۵ جدید با نام سری ۵ تورینگ را به نمایش گذاشت. اتاق جدید سری ۵ که با کد نام G30 شناخته می شود حالا در نسخه ی تورینگ نیز با کد اتاق G31 در دسترس خواهد بود. البته خبر جالب این است که این مدل به احتمال بسیار زیاد در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد.
سری ۵ تورینگ در بسیاری از بخش های طراحی خود مشابه با نمونه ی سدان است و تفاوت چندانی بین آن ها وجود ندارد. سری ۵ جدید فعلاً در ۵ مدل مختلف قابل خریداری است که شامل مدل های زیر می شود.

بی ام و سری 5 تورینگ

بی ام و سری 5 تورینگ

مدل نخست مدل 520i که مجهز به موتور ۲ لیتری توروبو به قدرت ۱۸۷ اسب بخار است. مدل بعدی 530i است که مجهز به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به قدرت ۲۵۲ اسب بخار است. مدل 540i موتور بعدی است که مجهز به موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به قدرت ۳۰۶ اسب بخار است. در نهایت نیز مدل M550i Xdrive قرار دارد که از موتور هشت سیلندر توربو به حجم ۴.۴ لیتر بهره مند است که می تواند ۴۶۲ اسب بخار قدرت تولید کند.
در بخش هایی از بدنه ی این خودرو از فیبر کربن بهره گیری شده است تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. گیربکس های قابل انتخاب بر روی اتاق جدید سری ۵ نیز شامل ۶ دنده ی دستی، ۸ دنده ی خودکار و ۷ دنده ی دوبل کلاچ هستند.

بی ام و سری 5 استیشن

بی ام و سری 5 استیشن

یک مدل هیبریدی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که با کد 530e شناخته می شود و در سال ۲۰۱۷ در اروپا رونمایی شد. این مدل که یک خودروی پلاگین هیبریدی به شمار می رود به یک الکتروموتور ۹۵ اسب بخاری در کنار موتور بنزینی ۲ لیتری مجهز شده است. مدل هیبریدی سری ۵ توانایی حرکت تا شعاع ۴۵ کیلومتری را تنها با اتکا به باتری های خود دارد.
مدلی که در ژنو به نمایش درآمده بود البته از نوع دیزلی بود که برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است. این مدل با توجه به توانایی های حرکتی بالا، مصرف سوخت پایین، ظاهر جذاب و امکانات رفاهی و ایمنی بسیار زیاد خود قطعا در بازار فروش نیز موفق عمل خواهد کرد. در ادامه می توانید در گالری تصاویر، تصاویر تهیه شده از بی ام و سری ۵ تورینگ را که توسط گروه خودروبانک تهیه شده است را تماشا کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد