موضوعات داغ

بی ام و i8 در نمایشگاه خودرو ژنو + فیلم

عکس مطلب اول
بی ام و i8 را باید یکی از پر سر و صداترین خودروها چه در بازار ایران و چه در بازار جهانی عنوان کرد. این سوپر اسپرت هیبریدی که در سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شد از همان ابتدا به لطف طراحی مجذوب کننده ی خود و البته قوای فنی قابل توجه توانست نگاه ها را به خود معطوف کند.
i8 یک خودروی سوپر اسپرت از نوع پلاگین هیبرید است و در کلاس خودروهای موتور وسط، چهارچرخ محرک قرار می گیرد. این خودرو مجهز به یک موتور بنزینی ۳ سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر است که به توربوشارژر و اینترکولر مجهز بوده و می تواند ۲۲۸ اسب بخار قدرت را در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۳۷۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. جالب است یدانید که موتور بنزینی این خودرو تشابهات بسیاری با موتور بکار رفته در بی ام و 218i دارد که اخیرا برای بازار ایران نیز رونمایی شد. موتور بنزینی در وسط خودرو و در پشت سر اتاقک راننده قرار گرفته است و نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ دنده ی خودکار ساخت آیسن ژاپن به چرخ های عقب انتقال می دهد. اما این موتور و گیربکس تنها نیروی پیش برنده ی i8 نیستند بلکه این خودرو در بخش جلوی خود از یک موتور برقی به قدرت ۱۲۹ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر بهره مند است و نیروی خود را با استفاده از یک گیربکس خودکار ۲ سرعته به چرخ های جلویی انتقال می دهد. برای مجموعه ی باتری این خودرو یک باتری از نوع لیتیوم یون در نظر گرفته شده است که دارای ظرفیت ۷.۱ کیلووات ساعت است. مجموع قدرت تولیدی که در اختیار راننده ی بی ام و i8 اسب بخار و گشتاور آن تقریبا ۵۷۰ نیوتون متر است که عددی بسیار عالی به حساب می‌آید.

بی ام و i8

بی ام و i8


با این حساب بی ام و i8 این توانایی را دارد که در شتاب صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۴ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود و قفل شده است. حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل توسط این مدل نیز ۰.۹۵ جی است.
در بحث ابعاد خارجی این خودروی چشم نواز باید گفت که طول آن ۴۶۸۹ میلی متر، عرض آن ۱۹۴۲ میلی متر و ارتفاع آن ۱۲۹۸ میلی متر است. وزن خالص این خودرو نیز ۱۵۳۷ کیلوگرم است. بی ام و i8 ا ابتداری عرضه ی خود به صورت غیر شرکتی به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و نمونه های آن با قیمت های نجومی خرید و فروش می شدند. اما از زمانی که زمزمه های واردات این مدل توسط پرشیا خودرو به گوش رسیده است قیمت آن کاهش زیادی پیدا کرده است و امید می رود که با آغاز عرضه ی این خودرو توسط پرشیا خودرو و رفع نگرانی در خصوص خدمات آن شاهد رونق گرفتن بازار آن باشیم
در ادامه شما را به دیدن ویدئوی تهیه شده از این خودرو و گالری تصاویر این خودرو را تماشا کنید.


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/26
گیربکسش ژاپنی هست نه کرهی نه فرانسوی حتی نه آلمانی قابل توجه بعضیا
1395/12/28
همین هستش دیگه داداشم ژاپن یعنی این.بعد بعضی ها میگن صنعت خودرو سازی دسته آلمانه-یکی میگه فقط انگلیس-یکی هم سانتافه اسباب بازی داره میگه خودرو فقط کره ای.
زنده باد ژاپن
1396/1/5
شتاب 0تا100 این 4.4 هست موتور برقی هم 131 اسب و موتور بنزینی 231 در مجموع 262 اسب اصلاح کنید ممنون