موضوعات داغ

غوغای منصوری در ژنو + عکس

عکس مطلب اول
تیونر ایرانی الاصل مشهور یعنی منصوری در نمایشگاه خودروی ژنو امسال غرفه ای شلوغ و مملو از خودروهای گران قیمتی داشت که حتی نمونه ی استاندارد آنها نیز قیمت های بالایی دارد. حال منصوری این خودروهای قوی و لوکس را با هنر خود آمیخته و به ژنو آورده بود تا تماشا کنندگان را محصور محصولات خود کند.
خودروهایی که منصوری در ژنو به نمایش گذاشته بود شامل یک مازراتی لوانته ی نارنجی رنگ، مرسدس بنز کلاس جی، مرسدس بنز اس کلاس کابریوله، رولزرویس، فراری ۴۸۸ اسپایدر، بنتلی بنتایاگا و پورشه پانامرای جدید بودند.
فرای ۴۸۸ اسپایدر که منصوری پس از تیونینگ نام آن را به 4XX سیراکوزا تغییر داده است به کیت افزایش قدرت این کمپانی نیز مجهز شده است که قدرت پیشرانه ی این ایتالیایی را به ۷۹۰ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۸۷۰ نیوتون متر رسانده است. این فراری می تواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است. با تغییراتی که منصوری در سیستم تعلیق این خودرو اعمال کرده است توانسته اند مرکز ثقل خودرو را نیز به میزان ۲۰ میلیمتر پایین تر آورده تا هندلینگ خودرو اربهبود ببخشند.

پانامرا منصوری

پانامرا منصوری


پانامرای منصوری قرمز رنگ نیز با نام ۹۷۱ خودنمایی می کرد که افزایش قدرت صورت گرفته در آن در مقایسه با فراری کمتر بوده و تنها ۳۵ اسب بخار و ۴۰ نیوتون متر به قدرت و گشتاور پیشرانه ی آن افزوده شده است.

مرسدس بنز اس کلاس کابریوله

مرسدس بنز اس کلاس کابریوله


خودروی بعدی مرسدس بنز اس کلاس کابریوله بود که اولین نکته ی آن کاهش ۳ سانتی متری ارتفاع خودرو در مقایسه با نمونه ی استاندراد است. این خودرو از نوع S63 بود که حالا پس از انجام جراحی توسط کوروش منصوری، قدرت و گشتاور آن به رقم ۸۴۰ اسب بخار و ۱۱۵۰ نیوتون متر افزایش پیدا کرده است. این خودرو دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳.۵ ثانیه ای است اما به دلیل محدودیت های آیرودینامیکی بدنه، حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده است.

 G500 4×4

G500 4×4


اس یوی وی گران قیمت مرسدس بنز یعنی مدل G500 4×4 نیز توسط منصوری مرد بهینه سازی قرار گرفته است که البته بیشتر بهینه سازی ها در بخش ظاهری هستند اما با بازنگری های صورت گرفته بر روی موتور نیز قدرت تولیدی موتور این خودرو نیز ۶۳ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۰ نیوتون متر بیشتر شده است.

بنتلی بنتایاگا

بنتلی بنتایاگا


بنتلی بنتایاگا که لقب سریعترین خودروی شاسی بلند جهان را با خود یدک می کشد نیز از تیغ جراحی منصوری در امان نمانده است و منصوری قدرت این خودرو را به رقم ۷۰۱ اسب بخار رسانده است. این خودرو به لطف گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری خود دارای حداکثر سرعت ۱۰ کیلومتر بیش از مدل استاندارد است.

رولزرویس

رولزرویس


رولزرویس تیونینگ شده توسط منصوری نیز به رنگ مشکی مات در این غرفه خودنمایی می کرد. شاید فکر کنید این یک خودروی لوکس آرام و با وقار است اما باید گفت که منصوری قدرت این خودرو را به ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۱۰۰۰ نیوتون متر رسانده است تا بتواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۴.۵ ثانیه ثبت کرده و به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند.

مازراتی لوانته

مازراتی لوانته


در انتها نیز به مازراتی لوانته ی نارنجی رنگ می رسیم که تقریبا در تمامی بخش ها از فرمان، دسته دنده گرفته تا اسپویلر و حتی کاور روی موتور دچار تغییر شده است. افزایش قدرت آخرین ساخته ی مازراتی البته چندان چشم گیر نبوده و قدرت موتور شش سیلندر آن تنها به میزان ۳۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.
در ادامه می توانید تصاویر زیبای تهیه شده از غرفه ی منصوری در نمایشگاه ژنو را که به طور اختصاصی توسط خودروبانک تهیه شده است را مشاهده کنید.



نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/30
che ghoghaie baba hey bozorgesh mi konid in mardak ro