موضوعات داغ

بهترین کانسپت‌های تاریخ پورشه در کنار هم + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته‌های گذشته به این موضوع پرداختیم که اغلب کاربران مجازی ماشین‌های سوپر اسپرت را در قاب چند تصویر می‌بینند، دریغ از اینکه تمامی جذابیت یک خودروی سوپر اسپرت علاوه بر پیشرانه قدرتمند، بدنه‌ای اسپرت و در نهایت چهره‌ای خشن و جنگنده، به صدایی خواهد بود که از لوله‌های اگزوز آن بیرون می‌آید و روح مخاطب را با روحیات خود پیوند می‌زند. بعد از آن هم فیلمی مشابه در رابطه با محصولات پورشه برایتان قرار دهیم، با این تفاوت که درآن 5 خودروی برتر پورشه با بهترین ضریب آیرودینامیکی و چسبندگی را به شما معرفی می‌کرد. حال امروز هم مقاله‌ای در رابطه با بهترین خودروهای پورشه داریم، ولی این بار برترین طرح‌های کانسپت شرکت خودروسازی پورشه به نمایش گذاشته شده است که برخی از آنان فرصت عرض اندام در بازار را نداشته‌اند، ولی در آینده محصولاتی برمبنای آنان شکل گرفته است که بسیار پرطرفدار و معروف شده‌اند.
همانطور که در فیلم هم آمده است، اول از همه خودروی پورشه Typ 754 یا به اختصار طرح کانسپت T7 را مشاهده خواهید کرد که به عنوان یکی از برترین طرح‌های پورشه معرفی شده است، زیرا این خودرو در سال 1959 میلادی شخصا توسط "فردیناند پورشه" طراحی شده و در عقب بدنه از پیشرانه‌ای 2 لیتری چهار سیلندر استفاده شده است که نیروی تولیدی آن به مرز 130 اسب بخار می‌رسد.
بعد از این، طرح کانسپت پورشه 989 را مشاهده خواهید کرد که در واقع اولین خودروی چهار درب پورشه بوده و در بین سال‌های 1988 الی 1991 میلادی توسط یکی از طراحان بنام پورشه یعنی "Dr. Ulruch Bez" توسعه پیدا کرده است که در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای هشت سیلندر 4.2 لیتری 300 اسب بخاری سود می‌برد. خودرویی که هیچگاه به مرحله تولید نرسید، ولی چند سال بعد مقدمه‌ای شد بر تولید خودروی معروف و پرمخاطب پورشه پانامرا.
در ادامه برای شناخت برترین کانسپت‌های پورشه می‌توانید فیلم آماده شده در ادامه مطلب را مشاهده کنید که قطعا جذاب‌تر خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد