موضوعات داغ

هامان این بار جگوار تقویت کرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شهریورماه سال 94 بود که پس از شایعات بسیار زیاد و انتشار تصاویر مختلف جاسوسی، شرکت خودروسازی جگوار در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت 2015 از اولین شاسی بلند، یا به طور صحیح‌تر از اولین کراس اوور خود تحت عنوان F-Pace رونمایی کرد و به ارائه اطلاعاتی تکمیلی از مشخصات فنی آن پرداخت. حال این محصول جگوار که بیشتر به عنوان یک خودروی شاسی بلند اسپرت معرفی شده است، به دستان تیونر معروف آلمانی‌ها یعنی "هامان" افتاده تا جذابیت و خصوصیات اسپرت آن از چیزی که هست بیشتر شود.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace


اولین چیزی که در پروژه هامان بر روی جگوار F-Pace توجهات را به خود جلب می‌کند، قطعا طراحی ظاهری این ماشین خواهد بود که حالا با ارائه یک بسته تقویتی از سوی هامان کاملا به رنگ مشکی درآمده و همچنین با استفاده از فاکتورهای محدود طراحی نظیر رینگ های 23 اینچی آلیاژی، سیستم اگزوز جدید و اسپرت با چهار خروجی تیتانیومی و در نهایت یک دیفیوزر جدید در زیر سپر عقب، باعث شده تا تنها خودروی شاسی بلند جگوار یک چهره جذاب‌تر با چاشنی بالاتر اسپرت به خود بگیرد.
درست است که هامان برخلاف سنت همیشگی خود یک بسته تقویتی سنگین برای طراحی بیرونی این خودرو ارائه نکرده است، ولی در عوض دو پیشرانه این خودروی شاسی بلند جگوار را انتخاب و تقویت کرده است تا دست مشتریان را برای انتخاب باز نگه دارد.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace


گزینه اول را می‌توان قوی‌ترین پیشرانه بنزینی این شاسی بلند، یعنی یک موتور 3 لیتری بنزینی عنوان کرد که در حالت استاندارد حداکثر قدرتی 380 اسب بخاری در اختیار اتومبیل قرار می‌دهد، ولی حالا با یکسری بروزرسانی‌های نرم افزاری و سخت افزاری، حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه به 410 اسب بخار افزایش پیدا کرده که همراه با خود، گشتاور ماشین را هم تا 510 نیوتن متر بالا آورده است.
گزینه دوم هم از میان پیشرانه‌های دیزلی انتخاب شده است، یعنی موتور 3 لیتری دیزلی که در حالت استاندار حداکثر قدرتی 300 اسب بخاری و گشتاوری 700 نیوتن متری در اختیار اتومبیل قرار می‌دهد، ولی حالا با تقویت هامان مقدار نیروی تولیدی آن به 340 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم به 780 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد