موضوعات داغ

انتشار پیش نمایش قبل از معرفی رکستون جدید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
خردادماه سال گذشته کمپانی خودروسازی سانگ یانگ اعلام کرد که سال آینده میلادی، سال معرفی سانگ یانگ رکستون جدید خواهد بود. این را مدیرعامل گروه خودروسازی سانگ یانگ یعنی "جان سیک چوی" گفته و تایید کرده است که گروه خودروسازی سانگ یانگ در حال کار بر روی تولید نسخه‌ای کاملا جدید از شاسی بلند "رکستون" با طیف گسترده‌تری از امکانات و تجهیزات است که در سال 2017 میلادی پس از تکمیل پروژه رونمایی خواهد شد، تا اینکه بلاخره پس از شایعات بسیار زیاد و خبرهای متعدد از شاسی بلند جدید سانگ یانگ، پیش نمایشی تصویری از آن منتشر شد تا در روزهای آینده شاهد رونمایی رسمی از آن باشیم. هرچند این پیش نمایش چند روز گذشته هم منتشر شده بود، ولی حالا انتساب آن به نسل جدید سانگ یانگ رکستون تایید شده است.
همراه با اعلام خبر اولیه در سال گذشته، شایعاتی مبنی بر توسعه رکستون جدید با چهره و برپایه سانگ یانگ Y400 وجود داشت که سال گذشته در قالب یک طرح مفهومی در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016 معرفی شده بود. حال باتوجه به پیش نمایشی که از نسل جدید سانگ یانگ رکستون منتشر شده است، می‌توان تاحدودی اجرای پروژه رکستون برمبنای Y400 را تایید کرد، زیرا با کنار هم گذاشتن پیش نمایش رکستون جدید و همچنین طرح کانسپت Y400 می‌توان شاهد گلگیرهای عقب یکسان، فرم بدنه شبیه به هم، طراحی کاپوت مشابه و... بود، ولی با یکسری تغییرات در ریزه کاری‌های اتومبیل ایجاد شده است که باعث شده طرح کانسپت Y400 تبدیل به یک خودروی واقعی آن هم با نام "رکستون" شود.
با ارائه این پیش نمایش توسط سانگ یانگ، شایعات ضد و نقیضی هم پیرامون مدل جدید سانگ یانگ رکسون رشد کرده است که اشاره به استفاده از پیشرانه‌ای 2 لیتری پاشش مستقیم از نوع GDI بر روی این شاسی بلند دارد. هرچند احتمالا از پیشرانه‌های دیگر هم بر روی نسل جدید سانگ یانگ رکستون استفاده خواهد شد که جزییات آنها پس از معرفی رسمی مشخص خواهد می شود.
شرکت خودروسازی سانگ یانگ تایید کرده و وبسایت منبع هم به این موضوع اشاره داشته است که خودروی نسل جدید سانگ یانگ رکستون با ابعاد 4850 میلی متر در طول، 1920 میلی متر در عرض، 1800 میلی متر در ارتفاع و همچنین با فاصله بین دو محور 2865 میلی متری وارد بازارهای جهانی خواهد شد که نیروی تولیدی پیشرانه‌های آن یا تنها به چرخ‌های عقب و یا به هر چهارچرخ اتومبیل ارسال می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد