موضوعات داغ

مقایسه کیا ریو 2017 با مزدا 2، هاچ بک های پرمدعا + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی کیا معتقد است که ریو جدید واقعا یک ماشین کوچک و شگفت انگیز است، اما بررسی‌های مجلات مختلف اروپایی تاکنون نشان می‌دهد که خودروی کوچک و شگفت انگیز کیا ریو چندان هم شگفت انگیز نیست و انتقادهایی به همراه داشته است. به همین دلیل آن را با یک دستگاه خودروی هاچ بک مزدا 2 رو در رو کرده‌اند تا یک نقد منصفانه در قالب یک ویدیو از آنان صورت گیرد.
پیش از تماشای فیلم تست و بررسی این دو اتومبیل با یکدیگر، بد نیست بدانید که نسل چهارم کیا ریو در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016 به طور رسمی معرفی شد که بخش مولد قدرتی آن از پیشرانه‌های بسیار سبک وزن T-GDI تشکیل شده و می‌تواند کارایی بسیار بالایی در مقایسه با سایر پیشرانه‌های هم رده داشته باشد. در این خصوص برای کیا ریو 2017 ، از یک موتور توربوشارژر 1 لیتری و از دو موتور تنفس طبیعی 1.25 لیتری و 1.4 لیتری MPI استفاده شده و در کنار آنان، از دو پیشرانه دیزلی 1.4 لیتری هم کمک گرفته شده است که در این مقایسه با پیشرانه‌ای 1.4 لیتری حضور پیدا کرده است.
نسل چهارم مزدا 2 هم خودرویی سرشار از انرژی با عملکرد بهبود یافته و ایمنی بالاتر نسبت به نسل قبل خود است که برای آن پیشرانه‌های چهار سیلندر دیزلی اسکای اکتیو مزدا با حجم 1.5 لیتری و توان خروجی 105 اسب بخاری و همچنین از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی استفاده شده است که در مقابل کیا ریو با همین پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی حضور پیدا کرده که براساس مستندات ارائه شده، عملکردی بسیار بهتر در شتاب گیری نسبت به کیا ریو دارد.
درست است که مزدا با یک پیشرانه بهتر به مصاف کیا ریو رفته است، ولی در مقابل کیا ریو فضای بار 325 لیتری در اختیارتان قرار خواهد داد و این درحالیست که مزدا 2 با فضای بار 250 الی 280 لیتری وارد بازار شده است. ولی صندلی‌های مزدا 2 راحتی بیشتری برای شما فراهم می‌آورد. در ادامه برای جزییات بیشتر از این دو خودرو تماشای ویدئوی زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/10
بازم مقایسه از این شبکه بزارین
1396/1/10
با زیرنویس
1396/1/10
چشم بسته مزدا
1396/1/10
مزدا طبق گفته u.s news برترين برند خودروي سواري غير لوكس در امريكا در حيطه خودروي سدان و هاچبكه.سرچ كنيد تو گوگل