موضوعات داغ

کورسوی امید به واردات شاسی بلند آلفارومئو روشن شد!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شاسی بلند پرحاشیه آلفارومئو آذرماه سال گذشته در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس 2016 با نام کامل "Stelvio Quadrifoglio" و همچنین با یک چهره نزدیک به خودروی سدان اسپرت "جولیا" رونمایی شد که توانست توجهات بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود جلب کند.
اگر به یاد داشته باشید، گفته بودیم که شرکت خودروسازی آلفارومئو برای بخش مولد قدرتی این خودرو پیشرانه‌ای 2.9 لیتری شش سیلندر قدرتمند با مهندسی فراری، برگرفته از سدان اسپرت آلفارومئو "جولیا" در نظر گرفته است و می‌تواند نیرویی معادل 505 اسب بخار و گشتاوری نزدیک به 600 نیوتن متر تولید کند که با استفاده از جعبه دنده ای 8 سرعته اتوماتیک می توان به شتابی 4.8 ثانیه ای و حداکثر سرعتی حدودا 285 کیلومتر بر ساعتی رسید.
در کنار این پیشرانه قدرتمند فراری، آلفارومئو یک موتور 2 لیتری توربوشارژر را هم معرفی کرده بود که می‌تواند نیرویی 280 اسب بخاری و گشتاوری حدودا 414 نیوتن متری تولید کند. حال باوجود اینکه همیشه آمریکایی‌ها به دنبال پیشرانه‌های قدرتمند هستند، شرکت خودروسازی آلفارومئو عکس این قضیه عمل کرده و قصد دارد تنها مدل‌های 2 لیتری این شاسی بلند را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دهد که در چند روز آینده در نمایشگاه بین المللی نیویورک با آن ملاقات خواهند داشت، هرچند امید می‌رود به واسطه همین پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر موفق به دریافت مجوز شود و در خیابان‌های کشور شاهد تردد آن باشیم.
مدلی هم که قرار است وارد بازار آمریکا شود، براساس گفته‌های آلفارومئو به همراه یک سیستم چهارچرخ محرک Q4 و همچنین جعبه دنده‌ای هشت سرعته اتوماتیک مجهز به شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان خواهد بود که می‌تواند این قدرت 280 اسب بخاری را تبدیل به شتابی صفر تا 96 کیلومتر برساعتی حدودا 5.4 ثانیه‌ای کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/20
گشتاور موتور دو لیتری واقعا جای تحسین داره
1396/1/20
Kolan hame chize alfa romeo jaye tahsin dare az bazare man behtarin khodro saze donya badaz porshe alfa romeost...esalate in brand mesal zadanie...bozorgtarin va sakht gir tarin naghd konandehaye khodro dar donya ham nemitunan iradi azash begiran