موضوعات داغ

رنجروور ایووک هامان در یک قدمی بازار ایران + عکس

عکس مطلب اول
رنجروور ایووک خودروی شاسی بلند جمع جور لوکسی است که از سال ۲۰۱۱ وارد سبد محصولات لندروور شد و به محض ورود به بازارهای جهانی توانست سر و صدای زیادی را به راه بیندازد. تیونرهای جهان از جمله هامان نیز این خودرو را تنها نگذاشته و دستی به سر و روی آن کشیدند تا شاهزاده بریتانیایی را به چهره ای خشمگین تر با قلبی قوی تر تبدیل کنند. اما موضوع مهم اینجاست که شرکتی به نام آرام خودرو ایرانیان توانسته مجوز نمایندگی رسمی شرکت هامان را در ایران بگیرد و قصد دارد کار خود را با ایووک آغاز کند. خودرویی که سال ها جای آن در بازار ایران خالی بود و حال پس از این غیبت طولانی در نسخه هامان به بازار تشنه ایران حمله خواهد کرد.
این شرکت قصد دارد مدل ایووک را با کیت هامان به عنوان اولین محصول به ایران بیاورد و خودرو در حال حاضر در حال گذراندن مراحل اداری برای اخذ مجوزهای لازم جهت شماره گذاری است و با توجه به هیجانی که این خودرو برای بازار ما دارد، خودروبانک خود را سریع به این خودرو رسانده تا از جدیدترین خودرویی که قرار است به زودی خیابان های ایران را لمس کند، عکس و گزارشی را مستقیم برای شما تهیه کند.
ایووک بیشتر برای مشتریانی طراحی شده که ضمن خواهان داشتن یک رنجروور، مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم خودرو نیز برای آنها اهمیت دارد. ایووک را باید نسخه تولیدی از خودروی مفهومی LRX دانست که لندروور آن را چند سال پیش از تولید ایووک رونمایی کرده بود. طراحی این مدل از المان های طراحی رنجروور برخوردار است ولی نوع سقف و شیبی که در نمای جانبی این مدل به چشم می خورد تا حدودی نمای یک کراس اوور کوپه را نیز تداعی می کند. در بحث ابعاد خارجی این خودرو دارای ۴.۳ متر طول، ۱.۹ متر عرض و ۱.۶ متر ارتفاع است و فاصله ی محوری آن نیز ۲.۶ متر است.

رنجروور ایووک هامان

رنجروور ایووک هامان

طراحی این خودرو برخلاف بسیاری از شاسی بلندها به صورت شاسی و بدنه ی یکپارچه است و همانند شاسی بلندهای دیگر از دنده کمکی نیز در آن خبری نیست اما در عوض چنین اقداماتی سبب بهبود سواری این خودرو در جاده شده است. هرچند با توجه به ارتفاع از سطح زمین ۲۱۵ میلی متری و زاویه ورود و خروج ۲۵ و ۳۳ درجه ای، ایووک بهترین قابلیت خارج از جاده ای را در کلاس خود دارد و حتی می تواند در آبی به عمق ۵۰ سانتی متر نیز حرکت کند. ایووک در بازار جهانی با دو پیشرانه ی ۲.۲ لیتری دیزلی و ۲ لیتری بنزینی عرضه می شود. موتور دیزلی این خودرو با دو نوع خروجی عرضه می شود که یکی توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و دیگری توانایی تولید ۱۹۰ اسب بخار را دارد.
موتور دو لیتری بنزینی نیز از سری موتورهای اکوبوست ساخت فورد بوده و می تواند به کمک توربوشارژر ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. گیربکس این خودرو نیز از نوع شش دنده ی دستی و یا ۹ دنده ی خودکار ساخت ZF است.

رنجروور ایووک هامان

رنجروور ایووک هامان

رنجروور ایووک هامان از یک کیت بدنه ی تمام عیار و کامل آیرودینامیکی بهره مند است که شامل سپرهای جدید جلو و عقب، رکاب های جانبی، چراغ های LED روشنایی در روز، باله عقب، و اسپویلر جلو و عقب می شود. خروجی های اگزوز نیز به طرز زیبایی به صورت یکپارچه با سپر عقب طراحی شده اند و در وسط خودرو قرار دارند. همچنین تیونر، ست رینگ های ۲۲ اینچی ۱۸ پره ای را برای این خودرو در نظر گرفته است که ساخت خود هامان بوده و به طور اختصاصی برای این مدل طراحی شده اند.
کمترین تغییرات این خودرو در بخش کابین است، جایی که هامان تنها به کفپوش های اسپرت با لوگوی تیونر و پدال های آلومینیومی اسپرت اکتفا کرده است همچنین در رکاب های جانبی نیز لوگوی هامان به چشم می خورد.
به بخش جذاب کار یعنی پیشرانه می رسیم. ایووک هایی که برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شده اند از نوع بنزینی بوده و به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز هستند. هامان تیونینگ با انجام یک سری بهینه سازی های نرم افزاری بر روی واحد کنترل الکترونیکی موتور اقدام به افزایش قدرت خودرو به میزان ۳۰ اسب بخار و افزایش گشتاور موتور به میزان ۵۵ نیوتون متر کرده است در نتیجه پس از این تغییرات ایووک دارای ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ نیوتون متر گشتاور است. کیت فنربندی هامان نیز سبب کاهش ۳ سانتی متری ارتفاع خودرو شده است. این کاهش ارتفاع سبب پایین آمدن مرکز ثقل خودرو شده است و تاثیر مثبتی بر روی هندلینگ خودرو دارد. مشخصات دقیق تر رنجروور ایووک را در جدول یزر می توانید مطالعه کنید.

مشخصات فني
مدلرنجروور ایووک هامان
پيشرانه۴ سیلندر خطی توربوشارژر دار
حجم موتور۲ لیتر
حداکثر قدرت۲۷۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور۳۹۵ نیوتون متر
شتاب رسميحدود ۷ ثانیه
قيمتحدود ۳۸۰ میلیون تومان


رنجروور ایووک هامان

رنجروور ایووک هامان

ایووک هامان با قیمتی در حدود ۳۸۰ میلیون تومان در بازار عرضه خواهد شد که البته این قیمت تخمینی است و باید منتظر اتمام مراحل قانونی باشیم. اما اگر این شرکت بتواند رنجروور ایووک را در همین رنج نگه دارد، باید گفت که قیمتی رقابتی است و برای مقایسه باید بدانید که رقبای این خودرو نظیر پورشه ماکان و آئودی Q5 و بی ام و X4 همگی دارای قیمت بالاتری هستند اما از نظر عملکرد برتری چندانی به این خودرو ندارند چه بسا وقتی پای قابلیت خارج از جاده در میان باشد رنجروور همه ی آن ها را پشت سر خواهد گذاشت.
در نهایت امیدواریم با این شرکت بتواند به زودی این محصول خوش استیل و قدرتمند را وارد بازار ایران کند تا شاهد رقابت داغ بین ژرمن ها و بریتانیایی ها در این بازه قیمتی باشیم.
در انتها جا دارد از آقایان پویا شمس معطر و کیا حسین شاهی بابت همکاری با سایت خودروبانک برای تهیه این گزارش تشکر کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد