موضوعات داغ

گهواره ای که فورد برای کودکان ساخت + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همیشه این سوال وجود دارد که رانندگان چطور پشت فرمان خوابشان می‌برد؟!، برای گرفتن این سوال کافیست که فقط یک بار پشت فرمان و داخل یک جاده خلوت مشغول رانندگی باشید، آنجاست که می‌فهمید سکوت جاده و صدای ممتدی که از تماش لاستیک‌ها با سطح جاده ایجاد می‌شود، شما را به مرز بیهوشی می‌کشاند که اگر نتوانید خود را کنترل کنید، قطعا خوابتان می‌برد و دچار حادثه‌ای وحشتناک می‌شوید.
حال کمپانی خودروسازی فورد با همکاری استودیو خلاق اسپانیایی Espada y Santa Cruz، از شرایط ذکر شده الگوبرداری کرده و به طراحی و ساخت یک گهواره کودک پرداخته است که شما را دقیقا به حال و هوای یک اتومبیل در حال حرکت و در یک جاده خلوت، بدون این که ضبط ماشین روشن باشد می‌برد.
مراحل کار ساده است. یک بلندگو زیر گهواره نصب کنید، یک موتور خطی زیر تشک بچه قرار دهید و همچنین یکسری چراغ به صورت 360 درجه بر روی دیواره‌های داخلی گهواره نصب کنید تا شاهد یک شبیه ساز فوق العاده از داخل یک اتومبیل باشید. بدین صورت که بلندگوهای زیر گهواره یک صدای خطی از تماس لاستیک‌ها با سطح جاده تولید می‌کنند، چراغ‌های داخل گهواره هر چند لحظه یک نور ملایم ساطع می‌کنند و همچنین موتور تعبیه شده زیر تشک بچه هم آن را به آرامی تاب می‌دهد تا دقیقا آن حس و حال بیهوش کننده داخل اتومبیل به خواباندن نوزاد کمک کند.
برای مدیریت بهتر این گهواره هم قابلیت برنامه ریزی و امکان مدیریت آن توسط تلفن همراه هوشمند فراهم شده است که باتوجه به ویدیو تبلیغاتی، به نظر از راه دور هم می‌تواند قابل کنترل باشد، هرچند به نظر می‌رسد یکسری سنسور بر روی گهواره نصب شده باشد تا والدین را در صورت بیدار شدن کودک مطلع سازد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد