موضوعات داغ

نسخه اختصاصی کیا ریو برای آمریکا معرفی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از معرفی نسل چهارم کیا ریو در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016، حال نسخه‌ای ویژه برای بازار آمریکا از مدل‌های هاچ بک و سدان کیا ریو ساخته شده که قرار است در نمایشگاه بین المللی نیویورک 2017، زینت بخش غرفه کیا باشند.
از نسل سوم کیا ریو به نسل چهارم، برای طراحی ظاهری این خودرو تغییرات بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که می‌توان به چراغ‌های پیشانی، جلوپنجره مشبک روی سپر و ورودی‌های هوای اطراف سپر و... اشاره داشت. اما با مقایسه مدل‌های بین المللی و نسخه‌ای که شرکت خودروسازی کیا مخصوص برای بازار آمریکا در نظر گرفته است، می‌توان دید که حالا چراغ‌های جدید بر روی هر دو مدل هاچ بک و سدان نسخه آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته که با داشتن یک پس زمینه تاریک‌تر، باعث شده طراحی ظاهری این خودرو اندکی تهاجمی‌تر به نظر برسد.
سیستم‌های رانشی نسخه‌های بین المللی کیا ریو 2017 هم از پیشرانه‌های بسیار سبک وزن T-GDI تشکیل شده که هم گازهای آلاینده کمی دارند و هم کارایی بسیار بالایی در مقایسه با سایر پیشرانه‌های هم رده دارند. در این خصوص برای کیا ریو 2017 ، از یک موتور توربوشارژر 1 لیتری و از دو موتور تنفس طبیعی 1.25 لیتری و 1.4 لیتری MPI استفاده شده و در کنار آنان، از دو پیشرانه دیزلی 1.4 لیتری هم کمک گرفته شده است که می‌تواند قدرتی متفاوت در اختیار اتومبیل قرار دهد.

کیا ریو

کیا ریو

اما حالا شرکت خودروسازی کیا برای مدل S، مدل LX و در آخر مدل EX که قرار است در بازار آمریکا عرضه شود، از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر GDI استفاده کرده که می‌تواند حداکثر قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متر در اختیار اتومبیل قرار دهد.
از ویژگی‌های ایمنی استاندارد این محصول هم می‌توان به شش کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز ABS و ESC، سیستم کمک حرکتی در سربالایی‌ها و در آخر سیستم کنترل و مدیریت پایداری اتومبیل اشاره داشت که بر روی این دو محصول هاچ بک و سدان مورد استفاده قرار می‌گیرند، هرچند این را نباید فراموش کرد که شرکت خودروسازی کیا موفق به دریافت 5 تاره ایمنی از سازمان‌های IIHS و NHTSA شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد