موضوعات داغ

عدم حضور برخی از شرکت‌های بزرگ در نمایشگاه فرانکفورت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه خودرو، یک روش سنتی و بهترین مکان برای نمایش آخرین دستاورد شرکت‌های بزرگ خودروسازی است که هرساله در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و معمولا شرکت‌های خودروسازی سعی می‌کنند فرصت بدست آمده را غنیمت شمرده و در تمامی نمایشگاه‌های معتبر شرکت کنند. نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان هم در این زمینه یکی از نمایشگاه‌های معتبر جهانی به شمار می‌رود، ولی امسال در یک اقدام عجیب، چند شرکت معتبر و بیشتر اروپایی اعلام کردند که برنامه‌ای برای حضور خود در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان ندارند.
اول از همه گروه خودروسازی پژو سیتروئن ملقب به PSA است که چند سالی می‌شود به دنبال گسترش فعالیت خود در بازارهای جهانی بوده و اخیرا هم دو شرکت خودروسازی اوپل/ واکسهال را از جنرال موتورز خریداری کرده و حالا هم در حال مذاکره با شرکت‌های پروتون و لوتوس برای خرید بخش بزرگی از سهام آنان و یا حتی خرید کامل این دو برند است، اعلام کرده که دو برند اصلی آن یعنی پژو و DS در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان شرکت نخواهند کرد و انتظار می‌رود سایر برندهای این گروه خودروسازی هم چنین رویه‌ای در پیش بگیرند، ولی فعلا عدم حضور دو برند پژو و دی اس قطعی شده است.
بعد از پژو سیتروئن هم گروه خودروسازی فیات کرایسلر عدم حضور خود در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان را اعلام کرده است تا امسال این نمایشگاه بدون محصولات فیات، آلفارمئو و جیپ کار خود را دنبال کند. در آخر هم می‌رسیم به شرکت خودروسازی نیسان که همانند این دو گروه خودروسازی اروپایی، تصمیم به عدم حضور در نمایشگاه فرانکفورت گرفته است، ولی این بدان معنا نخواهد بود که دیگر شرکای نیسان در این نمایشگاه حضور نداشته باشند.
البته عدم حضور شرکت‌های ذکر شده باعث عدم فعالیت نمایشگاه فرانکفورت نخواهد شد، زیرا بیش از 50 درصد شرکت‌های خودروساز اروپایی، آمریکایی و آسیایی برنامه خود را برای شرکت در نمایشگاه فرانکفورت آماده کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد