موضوعات داغ

توقف تولید چند مدل خودرو تا پایان سال جاری

عکس مطلب اول
ایرنا: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تدوین استانداردهای جدید برای تولیدخودروهای داخلی گفت: تکلیف خودروهایی که هم‌اکنون با استانداردهای جدید منطبق نیستند تا پایان امسال مشخص می‌شود و در آن زمان، حتما تولید چند مدل خودرو متوقف خواهد شد.نیره پیروزبخت در مورد استاندارد بودن یا نبودن خودروهایی که هم‌اکنون در کشور تولید می‌شوند،‌ گفت: براساس استانداردهای فعلی، خودروهایی که هم‌اکنون در ایران تولید می‌شوند استاندارد هستند؛ براساس استانداردهای کنونی، 52 قطعه یا مجموعه خودرو باید استاندارد داشته باشد و خودروساز باید در تامین این قطعات از کالاهای استاندارد استفاده کند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ای که برای تولید خودرو تدوین و به خودروسازان اعلام کرده‌ایم، استانداردهای خودرو در بخش‌های قطعه، ‌مجموعه‌ها و الزامات از 52 استاندارد به 83 استاندارد افزایش پیدا کرده است که خودروسازان امسال باید تولیدات خود را به الزامات جدید منطبق کنند.رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این پرسش که عاقبتِ خودروهایی که با این استانداردها تولید نشود، چیست؟ گفت: هر خودرویی با این استانداردها منطبق نباشد، باید از چرخه خارج شود.

پیروزبخت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا هم‌اکنون خودرویی در حال تولید است که این استانداردها را نداشته باشند؟ گفت: با توجه به اینکه این استاندارد را سخت‌گیرانه‌تر و با مقررات اروپا تدوین کرده‌ایم، خودروهایی وجود دارند که با استانداردهای جدید منطبق نیستند که تکلیف آنها تا پایان سال 96 روشن می‌شود. در آن زمان حتما تولید چند مدل خودرو متوقف می‌شود.رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در این ارتباط با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز هماهنگ هستیم، گفت: برعکس آنچه تصور می‌شود، وزیر صنعت بسیار تاکید دارد که این استانداردها باید زودتر پیاده شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این برنامه شامل خودروهای وارداتی چینی نیز می‌شود؟ نیز گفت: این برنامه شامل همه خودروهای تولیدی داخلی و وارداتی می‌شود. در مورد خودروهای چینی، آزمایش مستقیمی بر روی آنها انجام نشده و برای ورود به ایران، مدارک ای.مارک (E_MARK ) اتحادیه اروپا را ارائه می‌کنند. با این حال، امسال خودروهای داخلی و وارداتی براساس استانداردهای جدید کنترل می‌شوند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/27
خطاب به سازمان ملی استاندارد:
اگه واقعا میدونین خودروهای تولید داخل غیر استاندارد هستند چرا همین الان جلوشونو نمیگیرن که تا پایان سال مثل روال هر سال حقه یا کلکی و یا ننه من غریبم بازی از جانب خودروسازها پیاده نشه تا به تولید فرغوناشون ادامه بدن؟ چرا اینقدر به خودروسازها فرصت میدین؟ واقعا چرا؟ هر سال همینو میگین اما بازم خبری نیست . امیدوارم داستان پراید و امثال اون مثل پیکان نشه که فقط سواری اون کنار گذاشته شده اما سالها وانتش با بدترین شکل ممکن تولیدش ادامه پیدا کنه . اگه به فکر کشور هستین یه کار درست و حسابی کنین و زیر بار زور نرین .
خطاب به خودروسازها:
رهبری محترم فرمودند برای برون رفت از وضعیت بد اقتصادی دانش و تولید باید بومی شود.
پس خواهشا در کنار خوش خدمتی برای مونتاژ خودروهای خارجی کمی هم به فکر تولید خودرهای با برند ملی خودمون باشیم در تمام سگمنتهای رایج نه اینکه هر ده سال یکبار یک خودرویی مانند تیبا یا رانا تولید بشه .
1396/1/27
10 ساله دارن میگن میخوایم سمند و پژو 405 و پراید از خط تولید جمع کنیم
اما هر سال سمند نسخه فیس لیفت بیرون میده به اسم دنا
بعدش میشه سمند توربو
بعدش هم حتما میشه سمند 6 در لیموزین
1396/1/27
ببینیم و تعریف کنیم
1396/1/27
واقعا کیو دارن مسخره میکنن؟
با کدوم معیاری پراید وانت و تیبا و آریسان رو میخواید تولید کنید؟
استاندارد اروپا؟ حتما اشتباه شده این داداشمون به جای اینکه استاندارد اتوموبیل های اروپا رو بخونه رفته سراغ استاندارد گاری و فرغون تو اروپا...
چینیا دارن روز به روز اختلافشونو با دنیا کمتر میکنن(تقریبا رسیدن!) بعد اینا هنوز دارن سر خودشونو کلاه میذارن
1396/1/28
مردم ایران به همین خیال باشید!!! هه...
تا هفت نسل بعدتون هم مجبورید با قیمت گزاف همین فرغون هارو سوار شید
پراید فیس لیفت سال 1450 با قیمت یک ملیارد تومن در راهه، از همین الان باید پول جم کنیم تا هفت نسل بعدمون بتونه یه پراید بخره