موضوعات داغ

خط تولید فورد در ۱۰۴ سال پیش را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تاریخ از ابتدا تاکنون خودروهای زیادی به چشم دیده است، ولی در این میان کمپانی خودروسازی فورد شاخه‌ای برگزیده از صنعت خودروسازی جهان به شمارمی‌آید که تا به امروز نام آن‌ تداوم داشته و در رابطه با آن سخن می‌گویند، ولی همیشه این نام برای خریدارانش خوش یُمن نبوده و چندین بار دیده شده که در طول تاریخ محصولاتی نه چندان دلچسب از آن عرضه شده است. ولی مهم اینجاست که بعد از گذشت دقیقا 104 سال، همچنان شاهد گردش چرخ‌های فورد در بازارهای جهانی هستیم.

خط تولید فورد

خط تولید فورد

به طور دقیق، باتوجه به گزارش اداره آمار ایالات متحده می‌توان گفت که دقیقا 104 سال پیش در ماه آوریل 1913 میلادی، کمپانی خودروسازی فورد اولین خط تولید و مونتاژ را در کارخانه قدیمی خود واقع در حومه شهر دیترویت ایالت میشیگان با صرف 12 ساعت زمان برای ساخت اولین خودروی فورد "مدل T" آغاز کرد و بعد از آن توانست هر 93 دقیقه یکبار، یک خودروی "مدل T" از خط مونتاژ خارج کند. اما بعد از آن با گسترش کار و تسریع در امر مونتاژ، فاصله زمانی برای تولید و مونتاژ هر ماشین را به 24 ثانیه کاهش داد تا کمپانی خودروسازی فورد در طول حیات خودروی معروف خود یعنی "مدل T" بتواند بیش از 15 میلیون دستگاه تولید و روانه بازارهای جهانی کند.
به مناسبت فعالیت بیش از 100 سال فورد در عرصه جهانی، در ادامه هم یک فیلم جالب 100 ثانیه‌ای از فعالیت 100 سال اخیر کمپانی خودروسازی فورد آماده شده است که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد