موضوعات داغ

آیا ورود شیطان بزرگ دوج به جاده‌های عمومی ممنوع است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چند روز پیش شرکت خودروسازی دوج در نمایشگاه بین المللی نیویورک 2017 از یک نسخه شیطانی (Demon) دوج چلنجر هلکت رونمایی کرد که می‌تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در زمانی در حدود 2.3 ثانیه‌ به ثبت برساند. اما صحبتی در این رابطه نشد که آیا از خودروی سریع و قدرتمند دوج می‌توان در جاده‌های استاندارد هم استفاده کرد یا فقط اینکه در پیست درگ می‌توان شاهد هنرنمایی آن بود.
در این خصوص باید گفت که درست همانند دوچ چلنجر هلکت با قدرت 707 اسب بخاری و نسخه‌های تقویت شده 808 اسب بخاری فورد موستانگ هنسی، تردد خودروی جدید و قدرتمند دوج یعنی "Demon" در خیابان‌های عمومی هم کاملا قانونی خواهد بود، ولی برعکس این خودرو به دلیل شتاب و سرعت بالا، اما نداشتن تجهیزات ایمنی مورد نیاز یک خودروی سریع و قدرتمند از شرکت در مسابقات درگ منع شده است، اما می‌توان به صورت خودجوش و افترمارکت نسبت به تکمیل تجهیزات ایمنی این خودرو اقدام کرد.

دوج چلنجر هلکت

دوج چلنجر هلکت

در رابطه با سیستم محرک این خودروی عضلانی هم باید گفت که دلیل اصلی شتاب 2.3 ثانیه‌ای را می‌توان شریان پیدا کردن نیروی 840 اسب بخاری در کنار گشتاور 1044 نیوتن متری به سمت چرخ‌های محرک خودرو عنوان کرد که برگرفته از پیشرانه‌ای 6.2 لیتری هشت سیلندر معروف هلکت است، ولی با این تفاوت که حالا بجای سوپرشارژرهای 2.4 لیتری، از سوپرشارژرهای بزرگ‌تر 2.7 لیتری استفاده شده که بار تولید شده برای انتقال هوای بیشتر به داخل سیلندر را از 11.6 PSI به عدد 14.5 PSI افزایش داده است. هرچند بخشی از این شتاب بسیار سریع را می‌توان مدیون کاهش وزن 105 کیلوگرمی در مقایسه با هلکت‌های استاندارد هم بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/6
آقا چرا با احساساتم بازی میکنین؟:))
1396/2/6
لعنتی !! عجب شیطانی ساختن، خیابونارو به آتیش می کشونه، آسفالت رو میجوه زیر چرخاش!! کی فکرشو میکرد ماشینای عضلانی قلدر آمریکایی یه روزی در حد بوگاتی برونن!!