موضوعات داغ

دیدار با فول آپشن ترین سمند بازار! تفاوت ها را بشناسید

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
سمند از سال 1381 در بازار کشور و تحت نام خودروی ملی در بازار حضور دارد و امروز نیز اگر قصد خرید خودرویی با قیمت زیر 40 میلیون را داشته باشید این خودرو نیز در بین گزینه ها خواهد بود. سمند از پلتفرم مشترکی با پژو 405 بهره مند است و توانایی های حرکتی آن نیز تفاوت چندانی با پژو پارس و 405 ندارد با این تفاوت که وزن سمند کمی بیشتر بوده که این افزایش وزن برای این خودرو مزایا و معایبی را به همراه داشته است.
سمند از زمان عرضه ی خود در بازار مدل های مختلفی را نیز به خود دیده است که البته تفاوت همگی آن ها بسیار جزیی بوده و مدل های مختلف این خودرو اعم از LX و EL و سمند سال و ... تفاوت عمده ای با یکدیگر ندارند و تنها در برخی جزییات ظاهری و امکانات رفاهی متفاوت از یکدیگر هستند.

سمند

سمند

اما سمندی که امروز می خواهیم به آن بپردازیم را می توان یکی از فول ترین نسخه های این خودرو به حساب آورد. این مدل که از قرار معلوم با نام سفارش مدیران شناخته می شود دارای برخی امکاناتی است که در سایر مدل های سمند وجود ندارند. در نخستین برخورد اولین نکته ای که جلب توجه می کند ارتفاع از سطح زمین کمی پایین تر و شیشه های دودی فابریک این خودرو هستند. البته جالب است که این مدل با وجود اینکه یکی از فول ترین نسخه های سمند محسوب می شود فاقد رینگ اسپرت است و همچنان از نوع قالپاقی است. با ورود به داخل کابین همان فضای آشنا و صد البته قدیمی همیشگی را شاهد هستیم که تنها در مقایسه با 405 دهه هشتادی نمای بهتری دارد. البته بی انصافی است که به پلاستیک نرم استفاده شده برای ساخت داشبورد اشاره نکنیم، چون ضمن اینکه کیفیت مطلوبی دارد حس بهتری را نیز در مقایسه با خودروهایی چون تندر و پژو 405 منتقل می کند و استفاده از طرح چوب در کنسول میانی سبب شده تا فضای کابین نیز کمی حال و هوای لوکس داشته و از یکنواختی خارج شود.

سمند

سمند

یکی از تفاوت های این خودرو با مدل های استاندارد استفاده از تودوزی چرم روی صندلی های است که ای کاش بر روی دسته دنده و فرمان نیز از چرم استفاده می شد. دوربین دید عقب نیز دیگر آپشن اضافه ی این خودرو است که نمایشگر آن در داخل آینه ی وسط قرار دارد. دیگر امکانات این خودرو شامل پاور ویندوز، صندوق پران برقی، چهار شیشه ی برقی، دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو، صندلی های برقی جلو، سنسور دنده عقب و تنظیم گودی کمر برای راننده هستند.

سمند

سمند

کاپوت خودرو را که بالا میزنیم همان موتور قدیمی و همیشگی XU7 را مشاهده می کنیم که بهتر است سازنده ی داخلی دیگر به فکر یک جایگزین برای آن باشد و این موتور قدیمی و پر مصرف را کنار بگذارد. موتور XU7 پژو یک موتور ۱.۸ لیتر است که می تواند 94 اسب بخار قدرت و 153 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این اعداد شاید برای یک مصرف شهری کافی باشند اما این پیشرانه ی پر حجم در قبال این خروجی بنزین زیادی را از راننده طلب می کند و به قولی دستمزد بالایی دارد. ضمن اینکه پیشرانه ی خیلی با دوامی نیز نیست و اگر در نگهداری آن کوتاهی کنید شاید خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید شما را روانه ی تعمیرگاه می کند. مصرف سوخت ترکیبی سمند نیز توسط سازنده 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است. مشخصات فنی دقیق تر این خودرو را در جدول زیر می توانید مطالعه کنید.

مشخصات فني
مدلسمند
پيشرانه۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور1761 سی سی
حداکثر قدرت94 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور153 نیوتون متر در 3000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي13.1 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن1220 کیلوگرم
قيمت۳۰ الی ۳۳ میلیون تومان

سمند

سمند

سمند مورد بحث یک مورد فنی اضافه و مفید در بخش فنی خود دارد و آن استرس بار است که وجود آن سبب شده تا کمی از گیجی فرمان کاسته شده و هندلینگ خودرو بهبود پیدا کند. البته اگر خیلی سر پیچ ها به خودرو فشار بیاورید متوجه خواهید شد که وجود استرس بار به تنهایی کافی نیست و برای دستیابی به هندلینگ خوب به یک سیستم تعلیق بهتر و کارآمدتر نیاز است. با این وجود سمند در مقایسه با رقبایی چون ۴۰۵ و تندر دارای چسبندگی بهتری است.
این خودرو در بازار دست دوم قیمت نسبتا مناسبی داشته و با توجه به امکانات بیشتری که در مقایسه با رقبا در اختیارتان قرار می دهد می تواند گزینه ی مطلوبی به حساب بیاید. در پایان از مالک خودرو جناب آقای هوشنگ نوری تشکر می کنیم.

نظرات کاربران

54 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/16
دوست عزیز فول ترین مدل سمند.. سمند سورن ELX EF7کلاس کد 57511 داشبورد جدید هست نه اینی که شما گذاشتی
1396/2/16
داداچ اشتپ نزن فولترین مدل سمند دناهه!
تازه دنا پلاس هم بیاد اون میشه سمند 45 میلیونی!
1396/2/16
چی بگم . واقعا اینا برای نویسنده مقاله جالب بود و شد آپشن ؟
1396/2/16
فوووووووووووول!!! به یه چرم صندلی و پاور ویندوز و دوربین دنده عقب میگین فول؟ فکر کنم اشتباه زدی داداش...سمند های صادراتی مدل 90و قبلش تودوزی کامل چرم و کروز کنترل هم دارن که از این فول تر هستن و البته سمند سریر که دیگه همه میدونیم...مقداری خندیدیم
1396/2/16
سطح مقاله اصلاً جالب نیست این دیگه چیه .
مگه کسی هست درمورد سمند ندونه .
از خودروبانک خواهش میکنم این جور مقاله ها رو نده .
1396/2/16
دادا مطمئنی شیشه دودیش فابریکه؟؟
یه نگاه به دوره شیشه عقب بنداز
1396/2/16
بازم آپشن داره برای سفارش مدیران. مث گرمکن صندلی، مانیتور، و...
ولی جالبه من تا حالا ندیدم کسی بره نمایندگی بگه سمند سفارش مدیران میخام. شاید فک میکنن فقط مال مدیرانه!
1396/2/16
نویسنده عزیز..با عرض پوزش ولی فکر می کنم که کلمه اپشن برای شما اشتباه معنی شده...
1396/2/16
این الان خیلی فوله
مسخره کردید مخاطبتونو!!!؟
1396/2/16
شما یه نمی دونی آپشن چیه یا تا حالا سمند سورن EF7 رو ندیدی که داشبوردش از این خیلی سر تره!!
این سمندی که شما تست کردی حتی مانیتور و سانروف هم نداشت!!! نمی گم سورن داره ولی حداقل آپشن هر خودرو مانیتور و سانروف هست
1396/2/16
دوست عزیز من از سال 79 دارم پژو و پارس و سمند سوار میشم هم پیشرانه tu5 داشتم هم ef7 و هم xu7 که هیچ کدوم از اون ها کم خرج تر از و حتی با دوام تر از xu7 نداشتم واز این موتور از همه بیشتر راضی بودم اصلا و ابدا با این حرفت موافق نیستم که این موتور دوام کمی دارد یه سمند 82 داشتم که فروختمش خیلی سال پیش به یکی از قوم خویش هام و هنوز اون بنده خدا اون ماشین رو داره و این ماشین 310 هزار کیلومتر کار کرده و هنوز تعمیر موتور نکرده و هنوز هم نیاز نداره و سالمه من نمیدونم چطور نوشتی این جمله رو که دوام نداره.
1398/11/21
اقا سلام سمند سال ۷۹ که ساخته نشده بعد شما چجوری سوار شدی؟
1396/2/16
وقتی عنوانشو خوندم فک کردم باید ضد گلوله باشه یا کم کمش ی توربو تو کاپوتش باشه این ک هیچی نداره .تو این بازار ی دسته بیل چینی بخری اپشناش بیشتره .
1396/2/16
از نویسنده محترم تقاضا دارم فول آپشن ترین محصول ایران خودرو را با فول آپشن ترین محصول کمپانی هم سن و سالش یعنی هیوندای مقایسه کنه.
سمند در برابر جنسیس G90! آخه واسم سواله که کدومش ماشین بهتریه...
1396/2/16
از خودرو بانک بعید بود. فقط دوربین و چرم صندلی رو نسبت به بقیه سمندها بیشتر داره.
1397/6/6
که اونم الان همه خودشون نصب میکنن
1396/2/16
خدايي الان بريد نمايندگي همينا روش گذاشته هيچ اپشني نداره اين

فك كردم الان سانروف داره و ركاب و سپر و مانيتور و از اين حرفا كه صفحه رو باز كردم
1396/2/16
جالب نبود مقاله ضعیفی بود ماشینم کجاش امکانات داره یعنی چی
1396/2/16
ممنون که به توليدات داخلي هم اهميت داديد . نگاه نقدانه و سازنده شما حتما باعث بهبود وضعيت صنعت خودرو ميشه
1396/2/16
اتفاقا مقاله خیلی خوبی بود تا چشمانمونو بستیم همه چیز رو در اپشن میبینیم ارتفاع پایین تر و موتور قدیمی صدا بلندش اون سمند اوایل دهه 80 رو یاد اوری میکنه
1396/2/16
باسلام‌خدمت‌همه
من‌خودم‌سمندسوارم‌واقعا موندم این‌کجاش‌فول اپشن
دوتا ایربگ_ی دوربین‌دید عقب میشه اپشن؟؟؟
ولیی ببخشیداااااا واقعا مسخره‌کردین
1396/2/16
ما مدل ۹۶ گرفتیم مدل lxجلو پنجره جدید...همیه این امکاناتی که شما گفتید داره
1396/2/16
این چه مقاله ای بود آخه؟؟؟ فول آپشن؟؟؟!!!!
1396/2/16
آقا یه کم اطلاعاتتون رو ببرین بالا شما که سایت خودرویی هستین دیگه چرا؟ اولا که شما هر محصولی از ایران خودرو رو میتونی بری سفارشی سازی بخری و علاوه بر این چیزایی که این سمند داره میتونی کلی اپشن دیگه مثل کروز و یخچال و رینگ اسپرت و ... اضافه کنی ضمن اینکه الان سمند با سپر و جلو پنجره جدید با موتور ef7 که 16 سوپاپه هست و مولتی پلکس هست تو بازار داریم شما رفتی اینو انتخاب کردی؟ من فکر کنم بهتره قبل از گزارش حداقل از 1 نمایندگی ایران خودرو سوال میکردین
علاوه بر این الان سورن جدید elx با موتور ef7 و توربو شارژر هست اون که دیگه خیلی بهتره
1396/2/16
نظرات تمامی دوستان کاملا درسته , این که نمیشه فول آپشن که حتی مونیتور و جی پی اس هم نداره ! . خود شخص در بازار بیشتر میتونه خودرو رو تجهیز کنه .
1396/2/16
سلام . خودرو بانک چرا انقد ضعیف شده ؟!! بررسی سمند فول اخه !!! دیگ بررسی های خوب ندارید سایت تکنولوژی گوشی بیشتر از شما داره اخبار خودرو میزاره. لطفا هایما توربو رو هم بررسی کنید و یه درگ با جک اس 5 بزارید ممنون .
1396/2/16
آقا اگه میشه تفاوت های پرشیا های مختلف رو بزارید
1396/2/16
اگرامکانش هست پیکاپ جدید آمیکو رو بررسی کنید
1396/2/16
فولترین سمند همون دناست!!!
1396/2/16
با همه احترامی که برای سایت محبوب خودروبانک قائل هستم ولی این مقاله تون درباره سمند فول آپشن که بررسی کردید اصلا خوب نبود...!!
چون خداییش که خیلی خنده داره اونم برای یه همچین ماشینی اسم فول آپشن گذاشت
1396/2/17
با این همه امکانات پیشرفته و به روز واقعا بدرد همون مدیران ایرانخودرو میخوره
1396/2/17
ممنون از شما بابت سایت خوبتون.
چیز نمیشه راجع به فول آپشن ترین سمند گفت بجز کلمه (متاسفم) . نزدیک به سی ساله که خودرو میسازیم . و اونوقت بعد از سی سال آپشن یک ماشین فول آپشن (!) باید روکش چرم و دوربین و یک آیینه با قابلیت دید عقب باشه.
واقعا این توهینه به شعور ملت که مجبورن از سر ناچاری و بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنن.
به کجا چنین عقب گرد!!!
1396/2/17
از كي تا حالا ارتفاع كمتر با شيشه دودي و آينه وسط دوربين دار چيني كه تو هر تزئيناتي پيدا ميشه و رو وانت پيكان هم قابل نصبه شد اپشن؟!!!
1397/3/26
برو بینیم بابا. 30 تومن میدی میخای جمیله برات برقصه؟
1396/2/17
وای خدا چه آپشنایی ! خخخخخخ
1396/2/17
ای کاش به جای این حرفا میومدین موتورهای نصب شده رو سمند و سیستم های برقشون که مالتی پلکس و سخنگو و معمولی و ... داره و تفاوتها و مزیتاشون رو توضیح میدادین چون واقعا کارآمدتر بود نه اینکه به این سمند بگین فول آپشن ! دقیقا همون دوربین دنده عقبی که رو این ماشین نصبه تو بازار با نصبش در میاد 150 تومن ، یا پاور ویندوز میشه نصب کرد 80 تومن. من مطمئنم اون دوربین رو صاح ماشین خودش نصب کرده و شما به اشتباه اون رو با آپشن ماشین اشتباه گرفتین!!
1396/2/17
سلام...ديگه آدم توي كار اين ايرانخودرومي مونه.اين ماشيني كه به اسم مديران دادن بيرون،سال88من يكي خريدم (حدود2مليون گرونتر از بقيه ال ايكسهاي موجود در بارار)منتها رينگ اسپرت وفرمان چرم هم داشت.باقيمت 170هزارتومن همان موقع دوربين و مونيتورآيينه براش گذاشتم
واقعا خودروبانك اين ماشين رو فول آپشن ميدونه؟اين كه از آشغالترين چينيها كمتر آپشن داره
1396/2/17
واقعاً برای سایت خودرو بانک خیلی زشت است که چنین خودروی بی امکاناتی رو که فرقش فقط توی روکش چرم و دوربین دنده عقب داخل آینه است به عنوان فول ترین آپشن ترین !!!!!! سمند بررسی میکنه در حالی که آپکو امکانات زیادی برای عرضه داره.درسته سال اقتصاد مقاومتی هستش ولی عقبگرد نباید داشته باشید و هر مقاله ای را داخل سایت بذارید.با تشکر
1397/6/4
دادا بجز اینا چیزی نداره.در مقایسه با سمند se که شیشه ها و آینه هاش دستیه این ها آپشین محسوب میشه
1396/2/17
خوشم میاد هر نظری که انتقاد از صحبت هایی که در متن کردین داره و اگه خوشتون بیاد میذارین نیاد نمیذارین.
1396/2/19
سلام خدمت کلیه ی عوامل خودرو بانک دوستان سایتتون عالیه و مقاله هاتون عالی تر بالاخره این جور ماشینا هم باید تست بشه رفقا فقط قدرت خرید خودتونو نبینید برای خیلی ها این جور مقاله ها مفیده
1396/2/19
سمند باز چیه که فول اپشن داشته باشه!!!!
1396/2/20
سلام به خودرو بانک
پیشرفت رو به عقب

من یه سمند دست دوم مدل 87 خریدم از قضا فول آپشن هست
ولی امکاناتش (چی بگم خیلی بده به اینا بگن امکانات) بیشتر از ایناست
مثلا درب ها چرم - فرمان چرم - بولوتوث - رینگ - گیربکس سفارشی و ....
یه کلام همین یه ذره هم که بود تو نمونه های جدید برداشتن خخخخخخخخخخخخخخخخ
1396/2/21
همچين گفتين سمند فول آپشن من فك كردم نايت ويژن و ميزباز عقب و سقف جير و اين چيزا داره😂 اينكه همون سمند خودمونه😁
1396/4/28
این حتی رینگ فابریکم نداره قالپاقه اونوقت فول آپشنه ؟ یه جوری از کلیدهای شیشه بالابر عکس انداختین انگار بقیه ماشینا با میله کار می کنن
1396/7/20
زده به سرتا اولا موتورxu7صد اسب قدرت داره نه94اسب
دوما کجای این آخه فول آپشنه حتما بااین چیزای چرت 5میلیون قیمتشو بالا بردن.
1397/1/4
سلام ببخشید یه چیز سیاه و تقریبا مستطیلی توی سقف جلو نزدیک لامپ ها هست میشه بگید اون چیه و چه کاربردی داره؟
1397/12/23
چراغ نقشه خوان
1397/2/25
چرا این مدل سمند؟
چرا سورن توربو شارژجدید کلاس جدید که کلی آبشن و امکانات داره رو نمیایید درست بررسی کنید!!!
چرا سورن هنوز داخل سایت با اطلاعات چندین سال پیش داره نمایش داده میشه!!!
بنده ویدئو مقایسه سورن و دنا رو دیدم،از سورن این دوستمون چندان اطلاعات درستی نداشت و به خوبی کوبید سورن رو در مقابل دنا!!!
لطفا اصلاح کنید اطلاعاتشو و یه بررسی درست از سورن داشته باشید
1397/5/11
والا من یه تاکسی سمند 88 دارم سال بعد هم باید اسقاطش کنم اپشناش از این بیشتره هههه
1397/12/28
سلام این که چیزی نیست من یه اگهی سمند دیدم ساروف فابریک داشت مانیتور فابریک داشت رنگشم مسی بود و جلو پنجرش هم کرومی بود و صندلی هاش هم چرم بود
1398/11/11
سلام . دوستان ای کاش جای مانیتور سمند با با ولومهای پیچی کولر وبخاری جابجا می شود ان وقت جای مانیتور کمی بالا میامد و برای تماشا خیلی بهتر می شود. با تشکر
1399/1/11
دوستان اشتبا نکنید این خودرو تورنج وهم قیمت خودش مقایسه ومعرفی میشه نه با بی ام و ولکسوز
تورنج خودش سراغ دارید مقایسه کنید..
1399/10/7
باورکنید من یه رنو سپند ۸۱ کم کارکرد) ۵۰ تا(و به قول معروف کلاسیک دارم خودم بیشتر این آپشنارو براش گذاشتم , آپشن یعنی چیزی که واقعا روش کارشده باشه و فقط کارخانه های بزرگ با امکانات خاص بتونن برا ماشین بزارن