موضوعات داغ

هفتگانه سنگین ترین اجسامی که خودروها کشیده اند + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کشیدن یک فروند هواپیمای غول پیکر ایرباس A380 توسط یک دستگاه خودروی پورشه کاین که دیروز مقاله آن بر روی خروجی سایت خودروبانک قرار گرفت، بهانه‌ای ایجاد کرد تا با یک مرور کوتاه در تاریخچه صنعت خودروسازی، هفت‌گانه سنگین‌ترین اجسامی که خودروها کشیده‌اند را پیدا کنیم و جزییات آن را همراه با فیلم در اختیار شما قرار دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا با قدرتمندترین ماشین‌های جهان با جابجایی‌های غول پیکر آشنا شوید.


- فولکس واگن توارگ
چند سال پیش در یک حرکت مشابه که اخیرا پورشه کاین دیزلی انجام داده است، یک دستگاه خودروی فولکس واگن توارگ هم با پیشرانه‌ای TDI موفق به کشیدن یک فروند هواپیمای غول پیکر بوینگ 747 با وزنی بیش از 150 تن شد تا افتخاری ارزشمند برای کمپانی خودروسازی فولکس واگن به همراه داشته باشد.


- نیسان پاترول
ایلیوشین ایل-۷۶، یک هواپیمای جت چهارموتوره ترابری ساخت شرکت هواپیما سازی ایلیوشین در کشور روسیه است که مخصوص برای شرایط سخت طراحی شده و به خوبی توانایی خیز و فرود را در فاصله کوتاه و زمین‌های ناهموار در هر گونه شرایط نامساعد جوی دارد. حال برای ثبت یک رکورد در صنعت خودروسازی، یک دستگاه خودروی نیسان پاترول برای کشیدن آن داوطلب شد تا با کشیدن 50 متری این هواپیمای بیش از 170 تنی، خود را به عنوان یکی از قوی‌ترین خودروی جهان معرفی کند.


- لندروور دیسکاری
کمپانی خودروسازی لندروور برای بازسازی کار ارزشمند لندروور دیسکاوری در سال 1989 میلادی، با استفاده از مدل‌های جدید لندروور دیسکاری بار دیگر به سراغ کشیدن یک قطار 100 تنی با واگن‌هایش عازم سوئیس شد تا با کشیدن 6 مایلی آن بر روی ریل، همچنان قدرت بالای اجداد لندروور در مدل‌های جدید را نشان دهد.


لندروور رنجروور

لندروور رنجروور

- لندروور رنجروور
کشیدن یک کاروان برای اتومبیل کار بسیار سختی است و نمی‌توان کنترل خوبی بر روی اتومبیل داشت، حال یک کاروان بزرگ فلزی که بیشتر با نام "Airstream" شناخته می‌شوند و وزن آنان به چیزی معادل 2400 کیلوگرم می‌رسد، به یک دستگاه خودروی لندروور رنجروور متصل شده است تا در سال 2013 میلادی سفری 11 روزه را از انگلستان آغاز کرده و با طی کردن مسافتی 3676 مایلی در مراکش به پایان برساند.


- شورلت و فورد
دو خودروی پیکاپ آمریکای در یک حرکت مشترک، پرچم‌های بزرگ آمریکا را پشت خود متصل کردند و در پیست مسابقات اتومبیل رانی ناسکار تگزاس قرار گرفتند تا بعد از چندین دور و به پرواز درآوردن پرچم آمریکا در هوا، نام خود را در کتاب گینس ثبت کنند، ولی این ثبت نام در کتاب گینس جاودانه نبود، زیرا چند ماه پس از این ماجرا، کمپانی خودروسازی فورد با انتخاب پیکاپ F-450 سوپر دیوتی، یک پرچم بزرگ‌تر پشت آن متصل کرد و وارد پیست مسابقات اتومبیل رانی ناسکار میامی شد تا اسم شورلت را در کتاب گینس حذف کند و تنها نام خود را در آن جاودانه کند.


- GMC سیرا 2500
همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم، کشیدن یک کاروان برای اتومبیل کار بسیار سختی است و هر لحظه ممکن است حادثه آفرین باشد. پس تصور حداکثر سرعت 228 کیلومتر بر ساعت، مادامی که یک کاروان هم پشت اتومبیل متصل شده باشد چندان عاقلانه و عملی به نظر نمی‌رسد، اما کمپانی خودروسازی GMC با تقویت پیشرانه دیزلی سیرا 2500 و نصب کپسول‌های نیتروژن بر روی پیشرانه که منجر به تولید حداکثر قدرتی 1300 اسب بخاری می‌شد، در حالی که یک کاروان پشت سیرا 2500 نصب شده بود، موفق به ثبت حداکثر سرعتی 228 کیلومتر بر ساعتی در جاده‌های بیابانی شد.


تویوتا توندرا

تویوتا توندرا

- تویوتا توندرا
آخرین و معروف‌ترین پروژه جابجایی‌های غول پیکر هم مربوط به خودروی پیکاپ تویوتا توندرا می‌شود که با آن شاتل فضایی 150 تنی ناسا را در مسیری 12 مایلی، از فرودگاه بین المللی لس آنجلس به مرکز علوم کالیفرنیا جابجا کرد تا در آرامگاه ابدی خود قرار گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد