موضوعات داغ

تبلیغ خلاقانه لکسوس، اوج تعادل را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروسازان ژاپنی بخصوص هوندا و بعد از آن کمپانی خودروسازی لکسوس، تبحر خاصی در ساخت تبلیغات ویدیویی دارند و همیشه بهترین ایده‌ها را برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی خود بکار می‌گیرند. حال اخیرا کمپانی خودروسازی لکسوس یکی از بی‌نظیرترین تبلیغات ویدیویی خود را ارائه کرده است که در آن اوج تعادل لکسوس LC 500 را به نمایش می‌گذارد.
این ویدیو تبلیغاتی توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مقاله بارگذاری شده است، ولی به بهانه حضور لکسوس LC 500 در این ویدیو قصد داریم در ادامه مختصر صحبتی پیرامون آن داشته باشیم تا بار دیگر با مشخصات فنی این خودروی اسپرت کوپه لکسوس آشنا شوید.
اول از همه، شرکت خودروسازی لکسوس نمونه‌ای هیبریدی از این خودرو آماده کرده است که با نام LC 500h شناخته می‌شود و در بخش مولد قدرتی آن هم سیستم محرک هیبریدی متشکل از پیشرانه‌ای 3.5 لیتری شش سیلندر در کنار موتوری قدرتمند الکتریکی مورد استفاده قرار گرفته است که به ترتیب پیشرانه درون سوز 3.5 لیتری می‌تواند قدرتی 308 اسب بخاری (230 کیلووات) و موتور الکتریکی هم قدرتی 217 اسب بخاری (162 کیلووات) را تولید کند که نتیجه آن شتابی صفر تا صد کمتر از 4 الی 5 ثانیه شده است.
علاوه بر یک نسخه هیبریدی، کمپانی خودروسازی لکسوس از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی هم استفاده کرده است که می‌توان حداکثر قدرتی 467 اسب بخاری و گشتاوری 527 نیوتن متری از سیلندرهای آن استخراج کرد تا با ارسال آن توسط جعبه دنده‌ای 10 سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌های محرک، حداقل شتاب صفر تا صد حدودا 4.6 ثانیه‌ای برای لکسوس LC 500 بدست آید.



نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/14
احترام به تو که اصیل زاده ای ولی دیده نمیشی
1396/2/14
سلام
قابل توجه مدیران ایران خودرو که سنگ افتخار دنا پلاس را به سینه میزنند!!!!!!!
1396/2/15
با تمام احترامي كه براي لكسوس قايل هستم ولي اين ربطي به طراحي لكسوس نداره. شما هر جسمي رو فارغ از سايزش ميتوني روي مركز ثقلش نگه داري فقط كافيه اون نقطه رو پيدا كني. فيزيك!
معلم علوم دوره راهنمايي ميخواست مركز ثقل رو توضيح بده ميگفت شما ميتوني يه اوتوبوس رو روي يه خودكار نگه داري به شرطي كه دقيقا روي مركز ثقلش باشه.
1396/2/15
نکته اصلی تعادل نیست، بلکه نکته اینه که این مرکز ثقل دقیقن وسط خودرو لکسوس هست. برای خیلی از ماشین ها مرکز ثقل به موتور خیلی نزدیک تره تا وسط ماشین.
در ضمن اتوبوس رو روی خودکار نگه داری، خودکار میشکنه.
1396/2/16
سلام اقای کیان ، حرف شما درسته ، اما مهم اینه که تو یک اتومبیل اون مرکز ثقل دقیقا وسط خودرو باشه که تو این مدل از لکسوس دقیقا وسط قرار داره و هر کسی که کمی مطالعه در مورد مبحث هندلینگ و تعادل داشته باشه میدونه که تمام خودروسازان مطرح و سوپر اسپرت ها بزرگترین تلاششون برا این هست که تقسیم وزن خودرو جوری باشه که مرکز ثقل دقیقا وسط بدنه باشه و برای این بسیاری از سیستم های ماشین یا قطعاتی مثل باطری رو از جلو ماشین به صندوق عقب میفرستن ، فقط برای توازن وزن جلو و عقب خودرو و کمتر ماشینی پیدا میشه که نقطه و مرکز ثقلش دقیقا وسط بدنه باشه وگرنه به قول شما هر چیزی یه مرکز ثقل داره ، به طور مثال اگه بخوای پراید رو اینجور بلند کنی باید زیر فرمون این نقطه رو پیدا کنی !!!!