موضوعات داغ

اشتباه عجیب وزیر ترامپ در مورد خودروهای خودران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
وزیر حمل و نقل ایالات متحده آمریکا، یعنی خانم ایلین چائو که توسط رییس جمهور این کشور منصوب شده است، در مصاحبه با "فاکس بیزینس" اطهاراتی عجیب در خصوص ماشین‌های خودران بیان کرد.
خانم ایلین چائو در مصاحبه با "فاکس بیزینس" گفت: ما هم اکنون ماشین‌های خودران داریم که در سطح 2 قرار دارند و آن‌ها می‌توانند بدون نیاز و وابستگی به راننده، با دنبال کردن خطوط میانی و اطراف جاده، در بزرگراه حرکت کنند که تقریبا همانند قطارهای خودران و یا در آینده، مثل هواپیماهای خودران هستند که بدون دخالت فرد می‌تواند راه خود را پیدا کند.
حال صحبت‌های وزیر حمل و نقل ایالات متحده آمریکا در شرایطی گفته می‌شود که ماشین‌های خودران سطح 2 در شرایط بسیار خاص قابلیت استفاده دارند و نمی‌توانند به راحتی با استفاده از خطوط جاده راه خود را پیدا کنند و در این زمینه حتما باید یک نفر پشت فرمان قرار گرفته باشد تا در زمان لازم کنترل ماشین را بدست بگیرد.

خودروهای خودران

خودروهای خودران

برای درک بهتر ماجرا، باید گفت که ماشین‌های دارای کروز کنترل جزو ماشین‌های خودران سطح 1 قرار می‌گیرند و بعد از آن در سطح 2 می‌توان سیستم پارک خودکار ماشین را مثال زد که راننده هیچ دخالتی برای پارک کردن اتومبیل انجام نمی‌دهد. ماشین‌های خودران سطح 3 نیز می‌تواند سیستم خودران محصولات تسلا باشد که باز هم نیاز به هوشیاری راننده دارد، ولی از سطح 4 و بالاتر از آن سطح 5 است که دیگر نیازی به راننده نیست و ماشین با استفاده از دوربین و سنسورهای داخلی و همچنین با کمک گرفتن از سیستم‌های ماهواره‌ای، می‌تواند راه خود را پیدا کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/17
من فكر كردم، چى ى ى ى شده؟!!!!
اى بابا اين كه چيزى نيست كه بخواد رسانه اى بشه