موضوعات داغ

تکنولوژی هیبریدی هیوندای سوناتا را بهتر بشناسید + فیلم

عکس مطلب اول
سوناتا هیبریدی یکی از تازه واردهای بازار ایران است که اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو را قبلا مورد تست رانندگی قرار داده ایم و می توانید تجربه ی رانندگی آن را در قسمت تجربه ی رانندگی سایت مطالعه کنید. اما امروز می خواهیم کمی به جزییات فنی این خودرو بپردازیم.
سوناتا هیبرید دارای دو عدد موتور است که یکی درون سوز بنزینی بوده و دیگری برقی است. موتور بنزینی این خودرو دارای ۱۹۹۹ سی سی حجم است و از نوع چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی است. این موتور ۱۶ سوپاپ برای کاهش مصرف سوخت با سیکل آتکینسون کار می کند و توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۵ هزار دور بر دقیقه را دارد. ضریب تراکم این موتور ۱۳.۵ به ۱ است و به صورت استاندارد به سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) مجهز شده است.

سوناتا هیبریدی

سوناتا هیبریدی

اما موتور برقی مورد استفاه در این خودرو که محل نصب آن بین موتور درونسوز و گیربکس است می تواند ۵۱ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۱۷۷۰ تا ۲ هزار دور بر دقیقه داردو گشتاور آن نیز از همان ابتدای دور موتور در حداکثر میزان خود قرار دارد که میزان آن ۲۰۴ نیوتون متر است. نیروی مورد نیاز این موتور از طریق یک باتری لیتیوم-یون پلیمری تامین می شود که میزان ولتاژ آن ۲۷۰ ولت است. با این باتری، این موتور برقی می تواند تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خودرو را همراهی کند.
مجموع قدرت تولیدی سیستم هیبریدی این خودرو نیز ۱۹۳ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه است که از طریق یک گیربکس ۶ دنده ی اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند.

سوناتا هیبریدی

سوناتا هیبریدی

اما در ادامه برای درک بهتر نحوه ی عملکرد سیستم هیبریدی این خودرو فیلمی را برای شما آماده کرده ایم که اطلاعات دقیقی را از مدل کار سیستم هیبریدی هیوندای در اختیارتان قرار می دهد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/30
منتظر نظرات طرفداران لینچان هستیم !
1396/2/30
لطفا در مورد شركت دزد پاكرو كه از هر ماشين وارد شده به ايران ٤ مليون تومان پول گرفته و گارانتي ماشينو نميده اين در صورتيه كه سوناتا در تمام نقاط جهان غير از وطن اين جانب كه همه چيزش غير ادميزاد ميباشد١٠ سال يه حداقل ٥ سال گارانتي دارد و من سوناتا خريدم و به علت سيستم صوتي infinity هنوز پلاك نشده و بايد اداره استانداردي كه پرايدو استاندارد ميدونه خبر مرگش بياد استاندارد بودن ماشينو تشخيص بده لطفا در مود اين شركت تحقيق كنيد و اطلاع رساني كنيد .
1396/2/30
با تشکر ار آقایان ریاحی و صفائیان که زحمت کشیده بودن و حسابی در مورد این مقاله توضیح دادن. مثلمآ هر کس سر تیتر مقاله را بخونه و بعد بیاد متن مقاله را بخونه علمش جهش قابل توجه ای میکنه و در مورد ماشینهای هیبریدی کاملآ اطلاعات کسب میکنه. در آخر هم یک ویدیو زبان اصلی بدون زحمت دوبله و یا حتی زیر نویس. واقعآ چی فکر کردین با خودتون!!!! خوب پر بار کردن سایت بدون نتیجه مثبت چه فایده ای داره!!!
نه تیتر مقاله چیزی در بر داشت نه ویدیو زبان اصلی برای مردم فارسی زبان میتونه فایده داشته باشه.
1396/2/30
داداشم تنها چیزی که نبود اطلاعات بیشتر بود.همه ما این موارد رو میدونیم فقط یکم اعداد نوشته بودن.بخواین من خودم شفاهی از این بهتر و بیشتر براتون توضیح میدم البته نه تنها من بلکه خیلی از دوستان دیگه هم
1396/2/30
موافقم على جان
1396/2/30
سلام. دوستان یه سوالی داشتم با 180 میلیون تومن بهتره یه کره ای یا ژاپنی صفر یا خیلی کم کار بخرم یا یه المانی مثل بنز c200 یا bmwکه مال سالم 2008 تا 2010 باشه? دوستان بنظرتون هزینه های مصرفی بالای این ماشین های المانی می ارزه به اینکه بخام با هزینه مصرفی کمتر و در ضمن یه ماشین صفر عوضش کنم؟
1396/2/31
از نظر من ژاپنی و یا کره ای گزینه معقول تریه!!!
بنز و بی ام و از نظم مدل پایینش اگه به خرج بیوفته کمر صاحیشو خواهد شکست...ولی خوب آلمانی هم کلاس کاری خودشو داره
1396/7/11
ویدئو واقعا گویا بود
دوستان بهتره برن ی کم زبان کار کنن
واقعا لذت بردم از ویدئو
1396/10/18
آقا خیلی ماشینه خوبیه مخصوصا از لحاظ مصرف بنزین که داخل شهر چهار و تو اتوبان به سه میرسه
و هم امکانات متنوعی داره ما که پنج ماه پیش 180 میلیون خریدیم ولی الان 250 شده
خلاصه واقعا ماشین خیلی خوبیه مخصوصا تو شتاب اولیه