موضوعات داغ

سانتافه و توسان به کرمان موتور خواهند آمد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از انعقاد قرارداد میان هیوندای و کرمان موتور در بهمن ماه سال گذشته، شرکت خودروسازی کرمان موتور موفق به تولید و عرضه سه محصول پرمخاطب هیوندای در بازار داخل کشور، یعنی خودروی هیوندای i10، هیوندای i20 و در آخر هیوندای اکسنت شد که پس از عرضه با استقبال بسیار خوبی همراه شد. حال کرمان موتور پس از موفقیت در تولید و عرضه سه خودروی ذکر شده، تصمیم به گسترش کار خود گرفته است تا با ارتقا سطح همکاری خود با هیوندای، دو محصول دیگر این خودروساز کره‌ای یعنی شاسی بلند هیوندای "سانتافه" و همچنین کراس اوور هیوندای"توسان" را برای تامین بهتر بازار به سایت تولیدی خود اضافه کند که در صورت تحقق این هدف، شرکت خودروسازی کرمان موتور تبدیل به اصلی‌ترین تولید کننده و عرضه کننده محصولات هیوندای موتورز کره جنوبی در کشور می‌شود.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

در خصوص مشخصات فنی این دو محصول که قرار است وارد خط تولید کرمان موتور شوند صحبتی به میان نیامده است، ولی باتوجه به خودروهای عرضه شده توسط آسان موتور می‌توان انتظار همان پیشرانه‌ها را داشت، به این ترتیب که خودروی هیوندای توسان با شاسی 4475 میلی متری در طول، 1850 میلی متری در عرض و ارتفاع 1645 میلی متری، احتمالا به همراه پیشرانه‌ی 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی از نوع MPI به خط تولید کرمان موتور اضافه شود که به جعبه دنده‌ی اتوماتیک شش دنده متصل شده و می‌تواند با انفجار مخلوط سوخت و هوا در سیلندرهای خود، حداکثر قدرت 157 اسب بخار را تولید کند.
از طرفی دیگر، در زیر کاپوت هیوندای سانتافه هم پیشرانه‌ای 2.4 لیتری از نوع GDI مورد استفاده قرار گرفته است که با سود جستن از سیستم پاشش مستقیم سوخت داخل سیلندرها، می‌تواند حداکثر قدرت 188 اسب بخار را تولید کرده و در اختیار اتومبیل قرار دهد. حال انتظار می‌رود که کرمان موتور برای تامین بازار داخل کشور هم از چنین سیستم‌های مولد قدرتی بر روی محصولات جدید خود استفاده کند که در این مورد باید منتظر تایید و یا تکذیب کرمان موتور باشیم.

نظرات کاربران

22 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/19
خب این خبر خوب برای خودروسازی ایرانه.
ولی اگه قراره این ماشینا تو داخل ایران تولید بشه بنظر من نباید با همون قیمت وارداتی که کلی عوارض بهش میخوره بدست مشتری برسه ولی بعید میدونم.
1396/2/19
خیالت راحت تازه گرونتر از وارداتی قیمت میزارن
1396/2/19
حالا كه ميخوان داخل توليد كنن خب موتور با حجم بالاتر روش بزارن :|
1396/2/19
هر کاری که به تعطیلی اسان موتور منجر بشه خوبه
خداپسندانه هم هست
1396/2/19
متاسفانه از لحاظ قیمت باز هم به صرفه نخواهد بود، وقتی ای 10 و ای 20 اونجوری قیمت گذاری شد، دیگه از توسان و سانتافه انتظاری نمیشه داشت.
1396/2/19
بخوره تو سرشون این قرار داد ها. آی بیست رو مثلا مونتاژ می کنن ولی با همون قیمت وارداتی میدن دست مشتری یعنی دوبرابر قیمت جهانی
1396/2/20
به قیمت وارداتی میدن اما وارداتی فول بود مونتاژه دو ایربگه بدون کلی اپشن دیگه که وارداتی داشتو تولید داخله نداره
1396/2/19
پس قراره شاهده نسخه بي كيفيت اين دو خودرو هم باشيم تازه با قيمتي بالاتر
جالبه كه وقتي يه خودرو توي ايران توليد ميشه قيمتش از وارداتيشم بالاتر ميره
اينه حمايت از توليد داخل؟ توليد كننده گويا زورشون مياد ماشين رو ارزون تر از وارداتي به مردم بدن
لابد پيش خودشون ميگن چرا من بايد توليد كنم و به مردم ارزون تر بدم؟
توليد i10 و 120 نشون داد خودروسازي ما مريضه
مريضي چپاولگري ملت و سودهاي غيرمنطقي...
1396/2/19
خب چرا همون موتور۲لیتری توربو نمیارن🤔
1396/2/19
اگه قیمتش نصف میشه با این حساب حتما میخریم..اگه نشه همون سرنوشت i20 دچار خواهد شد...
1396/2/24
میشه واضح تر بگید i20 به چه سرنوشتی دچار شد؟؟ تا جایی که مشخصه همه ی پیش فروشاش خیلی زود تکمیل و تو بازار هم با قیمت بالاتر فروش میرن
1396/2/20
آدم خندش میگیره :دی

i10 فول آپشن 2017 وارداتی قیمت : 73 میلیون
i10 بیسیک 1396 تولید کرمان قیمت : 71 میلیون

i20 فول آپشن 2017 وارداتی قیمت : 93 میلیون
i20 بیسیک 1396 تولید کرمان قیمت : 89 میلیون

پس با این حساب ...

سانتافه فول آپشن 2017 وارداتی قیمت : 240 میلیون
سانتافه بیسیک 1396 تولید کرمان قیمت : 237 میلیون
1396/2/20
وای نههههههههه الان اینم دو ایربگشو به قیمت فول میندازن به ملت جلو وارداتشم میگیرن که مجبور شن همونو بخرن 😭😭
1396/2/20
کرمان موتور همون جک و لیفان و دره پییت هاشو درست رنگ و مونتاژ کنه سانتافه و توسان پیشکش
1396/2/20
این کار باعث میشه که مدل های وارداتی ارزششون بیشتر بشه چون شرکتهای ایرانی تا اونجایی که بتونن از ماشین کم می زارن و اون وقته که فرق مونتاژ داخل با وارداتی مشخص میشه.
1396/2/20
افتضاحه , هدف از مونتاژ یه خودرو خارجی در ایران کاهش هزینه ها و در نهایت قیمت نهایی اونه
اما در ایران یک خودرو خارجی مونتاژ داخل امکانات پایینتری نسبت به نمونه وارداتی داره اما قیمت اون برابر و یا گرانتر از نمونه وارداتی هستش و دلیل این اتفاق هم دزد بودن مدیران شرکت هاست که به سود منطقی قانع نیستند.
البته افت کیفیت و اشکالات مونتاژ هم تبدیل به یه اتفاق عادی شده.
واقعا صنعت خودروسازی در ایران مافیایی هستش که با این وضعیت بخوابه بهتره.
1396/2/20
واقعا شرم آوره که همه جای دنیا هدف از مونتاژ یک خودرو خارجی ارزانتر شدن قیمت آن با همان کیفیت و امکانات هستش, اما تو ایران قیمت یک خودرو خارجی مونتاژ داخل با قیمت نمونه وارداتی آن برابری میکنه و این در شرایطی هستش که امکانات و کیفیت آن پایین تر از نمونه وارداتیه و بعضا اشکالات مونتاژی هم در آن دیده می شود.
دلیل اصلی این اتفاقات وجود مدیران بی کفایت و دزد در صنعت مافیایی خودروسازی ایران است که به سود منطقی قانع نیستند.
1396/2/20
با اون قیمت گذاری بسیاری خوبی که برای هیوندای i10 و i20 انجام داد حالا خدا میدونه برای این سانتافه و توسان چه قیمتی میخوان بذارن اگه قراره تولید داخل با وارداتی ها قیمت هاش تقریبا نزدیک هم باشه والا نسخه وارداتیش خیلی بهتر و باکیفیت تره تازه آپشن های بیشتری هم داره...!!
1396/2/23
بابا چیکار ماشین های هیوندای دارین
برین همون جک و لیفان رو تولید کنید
اینا رو خراب نکنید
1396/2/25
حالا گذشته از بحث قیمت و کیفیت که مشخص هستش قراره چی بشه
تاخیر و صف طولانی تحویل رو هم اضافه کنید به برکات تولید خودرو در کرمان موتور
شما الان هر مدلی هیوندای رو بخوای بگیری 30 روزه تحویل میدن اما نمونه مونتاژی رو با قیمت بیشتر و آپشن و کیفیت کمتر باید 3 تا 6 ماه تو نوبت باشی
1396/2/29
چرا مدیران کرمان موتور خودروهایی موفق نظیر سیلوو که خودروی خوب و مناسب و این خودر واقعا نقش مهمی در مشهور شدن کرمان خودرو شد را تولید نمیکنند.واقعا خوب وپرطرفدار و اشکار است برتری بسیار بالای سیلوو نسبت به پژو وپراید اشغال.واقعا
1396/3/4
محصولات فرانسه بخصوص رنو قابلیت صادرات به آمریکا براساس استانداردهای آن کشورراندارند بخاطرهمینه که رنو وپژو راحت باایران قراردادمی بندندچون دغدغه تحریم راندارند وورودوخروج اونابه بازارایران بیشترشل کن سفت کن وگرفتن امتیازه.کلا نگهداری ماشینهای اروپایی ،پرهزینه ترازماشینهای شرق آسیاست.