موضوعات داغ

راهکارهایی برای تجهیز اتومبیل شما به تکنولوژی خودروهای مدرن

عکس مطلب اول
خودروهای مدرن این روزها به تکنولوژی‌های مختلفی تجهیز می‌شوند. این در حالی است که طیف وسیعی از این قابلیت‌ها را می‌توانید به طور جداگانه روی تمامی خودروها با هر محدوده قیمتی نصب کنید.
گزینه‌هایی مانند دوربین عقب خودرو که زمانی قابلیتی لوکس برای هر خودرو به حساب می‌‌آمدند حالا در محصولات بسیاری از شرکت‌ها به یک استاندارد متداول تبدیل شده‌اند. این امر نشان‌دهنده آن است که شرکت‌های خودروساز، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در روند ادغام تکنولوژی‌های جدید در محصولاتشان داشته‌اند.
به نقل از نقدستان، تنها مشکل موجود آن است که برخی افراد بودجه کافی را برای خرید این خودروهای مدرن و مجهز به تکنولوژی‌های روز ندارند. برخی نیز به خودروهای قدیمی یا کلاسیک خود آنچنان علاقه دارند که حاضر نیستند آن را با محصولات جدید به روزرسانی کنند. البته دسته دیگری از افراد نیز معتقدند تا زمانی که خودرو نفس‌های آخر را می‌کشد نیازی به تعویض یا ارتقای آن نخواهد بود.
در صورتی که شما هم از جمله همین مالکان هستید پیشنهادهای جذابی برای شما داریم. پیشنهادهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خودروی خود را به تکنولوژی هم‌پای آنچه در مدرن‌ترین خودروهای بازار شاهد هستیم مجهز کنید.

سیستم استارت از راه دور با استفاده از گوشی‌های هوشند

سیستم استارت از راه دور با استفاده از گوشی‌های هوشند

سیستم استارت از راه دور با استفاده از گوشی‌های هوشند
اکثر خودروهای قدیمی فاقد قابلیتی برای روشن کردن از راه دور موتور هستند. به این ترتیب، در زمستان‌های سرد مجبور خواهید بود تا شخصا وارد خودرو شده و آن را روشن کنید تا گرم شود. در صورتی که خودرو شما بیرون از حیاط منزل یا پارکینگ باشد کار، کمی سخت‌تر خواهد شد زیرا به دسته کلید اضافی برای قفل کردن خودرویی که روشن کرده‌اید نیاز خواهید داشت. ریموت‌های مجهز به استارتر تا حد زیادی در رفع این مشکل به شما کمک خواهند کرد اما این احتمال وجود دارد تا به طور ناخواسته و تصادفی دکمه استارت این ریموت‌ها را لمس کرده و خودرو را به طور ناخواسته روشن کنید.
خوشبختانه شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری دست به‌کار شده‌اند تا با توسعه اپلیکیشن‌های ویژه گوشی‌های هوشمند، این مشکل را برطرف کنند. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر وایپر، سیستم‌های استارت از راه دور را با پشتیبانی از تقریبا تمامی خودروها و برندهای موجود در بازار ارائه کرده‌اند.
قابلیت‌های ارائه شده در اپلیکیشن‌های اینچنینی، معمولا فراتر از خاموش و روشن کردن ساده موتور خودرو است. سیستم تشخیص موقعیت مکانی خودرو، گزینه برنامه‌ریزی برای روشن شدن خودرو در زمان مشخص یا حتی سیستم یادآور مدت زمان مجاز برای پارک خودرو در موقعیت مکانی مشخص، تنها تعداد محدودی از این قابلیت‌ها را تشکیل می‌دهند. با استفاده از ابزارهای اینچنینی می‌توانید محدوده تردد مشخصی را برای استفاده فرزندتان از خودرو تعریف کنید تا با خروج او از این محدوده، هشدار ویژه‌ای را روی گوشی هوشمند خود دریافت کنید.

دستیارهای هوشمند <br />

دستیارهای هوشمند

دستیارهای هوشمند
اپلیکیشن‌های ویژه گوشی‌های هوشمند می‌توانند نقش دستیار دیجیتالی را برای شما بازی کرده و تجربه شما را در مدیریت و بهینه‌سازی قابلیت‌های مختلف خودرو بهبود ببخشند. این راهکار می‌تواند بهبود مصرف سوخت، مانیتورینگ دقیق مشکلات موتور خودرو و مواردی از این دست را برای کاربر به ارمغان آورد. حتی به تازگی اسکنرهای مخصوصی هم به بازار عرضه شده‌اند که در ترجمه کدهای خطای موتور خودرو، تشریح مشکل یا حتی ارائه راهکار برطرف کردن آن به کاربر کمک می‌کنند.
معمولا فرایند نصب سخت‌افزارهای اینچنینی نیز بسیار ساده بوده و تنها کافی است آن‌را وارد پورت OBD-II خودرو کنید. پس از این، اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمند شما مسئولیت مدیریت قابلیت‌های مختلف تجهیز سخت‌افزاری را برعهده خواهد گرفت.

کیت‌های LED روشنایی داخل خودرو

کیت‌های LED روشنایی داخل خودرو

کیت‌های LED روشنایی داخل خودرو
چراغ‌های LED جدید علاوه بر اینکه روشنایی بیشتری دارند، جذابیت بیشتری به فضای داخل خودروی شما خواهند بخشید. این چراغ‌ها عمر طولانی‌تری هم دارند. کیت‌های LED مدرن از مقاومت‌ داخلی هم بهره‌مند شده‌اند تا چشمک‌زدن‌های مداومی که در LED های قدیمی شاهد بودیم به طور کامل مرتفع شود.
با توجه به محبوبیت روزافزون این کیت‌ها، شاهد عرضه آن‌ها برای طیف وسیعی از خودروهای تولیدی برندهای مختلف هستیم. پیشنهاد ما آن است که از چراغ‌های LED با برچسب A+ استفاده کنید تا بهترین عملکرد را شاهد باشید.

اکشن کمرا

اکشن کمرا

اکشن کمرا
تقریبا تمامی افراد از مزایای اکشن کمراها یا همان دوربین‌های ورزشی نظیر آنچه توسط برند گوپرو به بازار عرضه شده آگاهی دارند. معمولا این دوربین‌ها روی اسنوبورد، دوچرخه یا خودروهای مسابقه‌ای نصب می‌شوند تا به ثبت و ضبط دقیق لحظات پرهیجان کاربر بپردازند. این در حالی است که راننده‌های دیگر هم می‌توانند از این دوربین‌های جذاب برای مستندسازی سفرهای علمی، گرفتن عکس از مناظر زیبا یا حتی ضبط تصاویر برای بازبینی آنچه هنگام تصادفات رخ می‌دهد بهره ببرند.
مدل‌های جدیدتر دوربین‌های ورزشی از قابلیت‌های ارتباطی نظیر وای‌فای و بلوتوث نیز بهره‌مند شده‌اند تا امکان به اشتراک‌گذاری سریع محتویات نیز فراهم شود.

تجهیزات بهینه‌سازی عملکرد موتور خودرو

تجهیزات بهینه‌سازی عملکرد موتور خودرو

تجهیزات بهینه‌سازی عملکرد موتور خودرو
در حال حاضر تجهیزات ویژه‌ای در بازار یافت می‌شوند که با اتصال به درگاه عیب یابی OBD-II امکان بهینه‌سازی عملکرد موتور را فراهم می‌کنند.این تجهیزات علاوه بر بهینه‌سازی مصرف سوخت، توان خروجی ایده‌آل موتور را پیش روی شما قرار خواهند داد.
در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر Cobb Tuning و Hondata نمونه‌هایی از بهترین محصولات موجود در این سطح از بازار را پیش روی خریداران قرار می‌دهند.

صفحه نمایش مجازی روی شیشه جلوی خودرو

صفحه نمایش مجازی روی شیشه جلوی خودرو

صفحه نمایش مجازی روی شیشه جلوی خودرو
تا همین چند سال پیش، نمایش اطلاعات روی شیشه جلوی خودرو تنها در فیلم‌های تخیلی به چشم می‌‌آمد اما حالا شرکت‌هایی نظیر Navdy راهکارهایی را ارائه داده‌اند که با استفاده از آن امکان استفاده از گوشی هوشمند کاربر برای نمایش اطلاعات روی شیشه جلوی خودرو فراهم شده است.
به این ترتیب، راننده بدون آنکه نگاه خود را از سطح جاده بردارد می‌تواند به اطلاعات مورد نیاز برای مسیریابی یا حتی هشدارهای دریافتی روی گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشد.

سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی

سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی

سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی
بدون شک این ایده جذابی است که قابلیت‌های متنوع گوشی‌های هوشمند را در داخل خودرو هم در اختیار داشته باشیم. این ایده با طراحی سیستم کارپلی توسط شرکت اپل به مرحله اجرا رسیده تا با اتصال گوشی آیفون این شرکت به سیستم درون خودرویی بتوانید از قابلیت‌های مختلف نظیر ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، مسیریابی، پخش موسیقی و حتی ارسال فرامین صوتی استفاده کنید. با استفاده از راهکاری مشابه می‌توانید سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی مدرن را مطابق با نیازهای خود، در خودرو نصب و راه‌اندازی کنید.

سیستم‌های گرم‌کننده و ماساژور صندلی

سیستم‌های گرم‌کننده و ماساژور صندلی

سیستم‌های گرم‌کننده و ماساژور صندلی
سیستم‌های گرم‌کننده صندلی یا ماساژور درون خودرویی، گزینه‌های دیگری هستند که با صرف بودجه نه چندان زیاد می‌توانید به خودروی خود اضافه کنید. سیستم‌های ماساژور این امکان را فراهم می‌کنند تا در هنگام رانندگی از محل کار به منزل، ماساژ کاملی را برای رفع خستگی دریافت کنید. علاوه بر این می‌توانید از سیستم گرمایش مخصوص صندلی در فصل زمستان استفاده کنید. این سیستم‌ها معمولا به پدهای گرمایشی در کنار موتورهای مخصوص ماساژ و کلیدهای مخصوص تنظیم شدت و سرعت لرزش تجهیز می‌شوند.
با استفاده از این راهکار می‌توانید در خودروی قدیمی خود تجربه‌ای مشابه با آنچه در مرسدس بنز کلاس اس در مقابلتان قرار می‌گیرد داشته باشید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/25
آیا در ایران جایی هست که رو لکسوس nx سیستم کارپلی اپل رو نصب کنه؟!
ماشین های خیلی کمتر از این ماشین کارپلی داره ولی لکسوس با این همه دبدبه و کبکبه نداره این سیستمو
1396/7/18
توی خود سایت اپل برندها و مدلهایی که قابلیت نصب دارن را نوشته .