موضوعات داغ

مقایسه قدرتمندترین خودرو آفرود جهان با هامر + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در صنعت بزرگ خودروسازی و شاخه ماشین‌های آفرودی آن، برند "هامر" جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان دارد که باتوجه به محصولات معدود خود، همچنان محبوبیت خود را در این صنعت حفظ کرده است، اما قوی‌تر و بهتر از محصولات هامر می‌تواند خودروهای مخصوص آفرود مرسدس بنز، یعنی سری ماشین‌های "یونیماگ" باشد که در خودروبانک هم پیرامون آن صحبت داشته‌ایم و امروز می‌خواهیم به صورت دقیق‌تر به بررسی آن بپردازیم.
مهم‌ترین شاخصه این خودرو یا به طور دقیق‌تر کامیون‌های آفرودی مرسدس بنز، مسطح ماندن اتاق آن در ناهمواری‌هاست. به طوری که اگر در هر نوع ناهمواری قرار گیرد تنها چرخ‌های آن جابجا می‌شوند و کمک فنرهای خاص آن اتاق را صاف نگاه می‌دارندو یا در شرایط خیلی خاص، زاویه کمی به شاسی داده می شود. در نا همواری‌های شدید نیز این فنرهای خاص باعث جلوگیری از بلند شدن چرخ از روی زمین و از دست دادن ایستایی کامیون می‌شود.
هدف از این مقاله، بیشتر دعوت از شما برای تماشای آفرود نوردی هامر در مقابل قوی‌ترین خودروی آفرودی جهان، یعنی سری "یونیماگ" مرسدس بنز است که فیلم آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مقاله بارگذاری شده است، ولی قبل از تماشای ویدیو و آشنا شدن با توانایی‌های این خودرو، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشیم تا مروری کوتاه بر روی سری مرسدس بنزهای "یونیماگ" داشته باشیم.
اگر به صورت ریشه‌ای بخواهیم صحبت کنیم، اولین یونیماگ در سال ۱۹۴۶ میلادی به عنوان یک نمونه اولیه توسط "آلبرت فردریک" طراحی شد و تولید اولین نمونه آن در ژانویه سال ۱۹۴۶ میلادی صورت گرفت، اما برنامه تولید انبوه سری ماشین‌های آفرودی یونیماگ در سال ۱۹۴۷ شروع شد.
گفتنی است که اولین نمونه‌های ساخته شده از مرسدس بنز یونیماگ به پیشرانه‌های بنزینی مجهز بودند، اما پس از مدتی موتورهای دیزل OM636 دایملر جایگزین نمونه‌های بنزینی شد و به عنوان موتور استاندارد بر روی یونیماگ نهادینه شد. اما امروز چیزی حدود ۲۶ نوع مختلف از مرسدس بنز یونیماگ وجود دارد تا در سخت‌ترین شرایط کاری در مناطق جنگی و سایت‌های ساخت و ساز و نواحی صعب العبور از آنان کمک گرفته شود.



نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/28
pa koo film
1396/2/28
پس فیلمش کو؟