موضوعات داغ

قدرت پورشه 911 کاررا S ارتقا پیدا کرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مبحث تیونینگ در صنعت خودروسازی جایگاهی ویژه دارد و عموم شرکت‌های تیونینگ هم برای انتخاب سوژه‌های خود به سراغ ماشین‌های اسپرت و سوپر اسپرت بازار می‌رود که استعداد بالایی در تیونینگ دارند و روحیات اصلی آنان مقدمه‌ای برای شرکت‌های تیونر فراهم می‌سازد. در این میان محصولات پورشه هم پتانسیل بالایی در امر تیونینگ دارند و بیشتر محصولات این خودروساز آلمانی بارها دست به دست تیونرها چرخیده است تا پروژه‌های خود را بر روی آنان اجرا کنند. حال این اواخر یک شرکت تیونینگ تحت عنوان "اسپید آرت" هم پروژه‌ای تازه معرفی کرده که شالوده آن برمبنای پورشه 911 کاررا S بنیان گذاری شده است.

پورشه 911 کاررا S

پورشه 911 کاررا S

با مروری کوتاه بر روی مدل‌های استاندارد کاررا S، می‌توان فهمید که شرکت سازنده برای به حرکت درآوردن این خودروی اسپرت از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودوقلو استفاده کرده است که می‌توان حداکثر قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر از آن استخراج کرد و به کمک جعبه دنده‌ی PDK به سمت چرخ‌ها ارسال کرد تا شتاب 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت کمتر از 310 کیومتر بر ساعت بدست آید.

پورشه 911 کاررا S

پورشه 911 کاررا S

حال شرکت تیونینگ "اسپید آرت" با ایجاد یکسری تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی این پیشرانه، موفق به افزایش نیروی آن تا 60 اسب بخار و افزایش گشتاور آن تا 100 نیوتن متر شده است که در مجموع 480 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور بدست آمده است که با هدایت آن به سمت چرخ‌های محرک، حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.4 ثانیه بدست می‌آید.
این تمام ماجرا نیست، زیرا علاوه بر تقویت پیشرانه توسط اسپید آرت، یک بسته تقویتی هم برای طراحی ظاهری و تجهیزات داخل کابین در نظر گرفته شده است که به طور خلاصه می‌توان به مهم‌ترین تغییرات آن ازجمله روکش‌های شطرنجی صندلی‌ها، سیستم اگزوز اسپرت با سه خروجی بزرگ، رینگ‌های 21 اینچی جدید آلیاژی، سیستم تعلیق اسپرت و در آخر باله جدید آیرودینامیکی در انتهای بدنه اشاره داشت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/25
به نظرم طرح روکش صندلیش اصلا قشنگ نیست
1396/2/26
واااااااااااااااااای یاد رو تشکی های خونه مامان بزرگم افتادم .......یادش به خیر ..........مرسی پورشه که این نوستالژی بچگی رو برام زنده کردی ........