موضوعات داغ

تست تصادف بی ام و سری 5 جدید، یکی از امن ترین خودروهای بازار + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
درهمان روزهای اولیه معرفی نسل هفتم سری 5 که مهرماه سال گذشته بود، گروه خودروبانک به بررسی و معرفی کامل این خودروی باواریایی شیک پوش پرداخت، ولی همچنان فقدان یک موضوع احساس می‌شود و آن هم سطح ایمنی نسل هفتم بی ام و سری 5 است که امروز گروه خودروبانک فیلم آن را آماده کرده و در اختیار شما قرار داده است که به جرأت می‌توان لقب یکی امن‌ترین خودروهای جهان را به این محصول نسبت داد.
وقتی صحبت از امن‌ترین خودروی جهان می‌شود، ذهن مخاطبان اول از همه به سمت اروپا می‌رود و سپس درگیر محصولات مرسدس بنز و محصولات ولوو می‌شود، اما این بار کمپانی خودروسازی BMW با استفاده از بروزترین تکنولوژی‌های موجود در صنعت خودروسازی، ضعف نسل قبل سری 5 را جبران کرده و آن را کاملا مجهز و با زرهی از جنس فولاد به انجام تست‌های ایمنی فرستاده است که در این خصوص سازمان ایمنی جهانی IIHS علاوه بر 5 ستاره ایمنی، در تمامی بخش‌ها بالاترین نمره ممکن را به هفتمین نسل از بی.ام.و سری 5 اعطا کرده است.
در ادامه می‌توانید تست ایمنی نسل هفتم سری 5 را در خودروبانک تماشا کنید، ولی قبل از آن جهت یادآوری بد نیست بگوییم که این کمپانی معروف باواریایی از نسل جدید پیشرانه‌های خود بر روی سری 5 استفاده کرده است. ابتدا پیشرانه مدل 520d قرار دارد که می‌تواند با مصرف سوخت 4.1 لیتری به ازای هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده، حداکثر قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را تولید کند و از طریق جعبه دنده‌ی 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته خودکار استپ ترونیک، به خروجی منتقل کند تا در عمل شتاب 7.6 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 237 کیلومتر در ساعت بدست آید.
پیشرانه بعدی هم بر روی مدل 530i نصب می‌شود که جایگزینی برای مدل 528i بوده و می‌تواند قدرت 252 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتن متری برای تحقق شتاب صفر تا صد 6 ثانیه‌ تولید کند.
بعد از دو مدل ذکر شده هم به قوی‌ترین نسخه موجود، یعنی مدل 540i می‌رسیم که در اصل جایگزین مدل 535i شده و در سینه خود از پیشرانه‌ی 3 لیتری توربوشارژر شش سیلندر سود می‌برد که حداکثر نیروی تولیدی آن در مقایسه با نسل قبل به 340 اسب بخار و 450 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. با هدایت این قدرت و گشتاور به سمت چرخ ها نیز حداقل شتاب 4.8 ثانیه‌ بدست می‌آید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد