موضوعات داغ

شاسی بلند لامبورگینی با چه توانی وارد بازار می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باوجود اینکه شرکت خودروسازی لامبورگینی در سال 1986 میلادی اقدام به ساخت و عرضه یک خودروی شاسی بلند تحت عنوان "LM" کرده است، اما با توجه به جریانات اخیر صنعت خودروسازی و تحرکات دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله مازراتی، بنتلی، جگوار، رولزرویس و... در طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند که برخی از آنان به ثمر نشسته‌اند و برخی دیگر هم به دنبال تحقق این هدف هستند، بار دیگر کمپانی خودروسازی لامبورگینی به سراغ تولید یک خودروی شاسی بلند لوکس و اسپرت رفت و برای تحقق این هدف طرح کانسپت "اوروس" را بدست گرفت تا آن را به مرحله عمل برساند. حال بعد از مدت‌ها تلاش و انتشار خبرهای مختلف از پروژه جدید لامبورگینی، این خودروساز ایتالیایی تصمیم به ارائه یکسری جزییات فنی گرفته است.
با تایید مدیرعامل شرکت لامبورگینی یعنی "استفانو دومنیکالی"، شاسی بلند جدید لامبورگینی در سینه خود از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر سود خواهد برد که نیروی تولیدی آن چیزی حدود 650 اسب بخار پیش بینی شده است که از 3 ماهه دوم سال 2018 میلادی با قیمت تقریبی 200 هزار دلار به مشتریان عرضه خواهد شد، اما یکسال پس از عرضه این مدل در بازارهای اروپا و جهان، در 3 ماهه دوم سال 2019 میلادی هم یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی برای لامبورگینی اوروس ارائه خواهد شد که فعلا تصمیم دقیق برای اجزا تشکیل دهنده آن گرفته نشده است.

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس

با این حساب، خودروی شاسی بلند لامبورگینی "اوروس" حتی بالاتر از خودروی بنتلی بنتایگا قرار خواهد گرفت که بر روی آن از یک پیشرانه دوازده سیلندر 6 لیتری استفاده شده است که با قدرت 600 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن متر، می‌تواند حداکثر شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 4 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 301 کیلومتر بر ساعت داشته باشد و این یعنی پایان حکومت بنتلی بنتایگا در بین خودروهای شاسی بلند لوکس و اسپرت بازار.
نسل بعد پورشه کاین S هم می‌تواند رقیب اصلی لامبورگینی اوروس با سیستم محرک پلاگین هیبریدی باشد، زیرا به احتمال زیاد سیستم محرک پلاگین هیبریدی پورشه پانامرا بر روی نسل بعد کاین S مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توانایی آن در قدرت به عدد 671 اسب بخار و گشتاور آن هم به عدد 850 نیوتن متر می‌رسد، هرچند هنوز اطلاعات دقیق از عملکرد و قدرت سیستم محرک پلاگین هیبریدی لامبورگینی اوروس ارائه نشده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/30
عقب ماشین به طرز عجیبی شبیه میتسوبیشی اکلیپس کراس است که قرار است توسط آرین موتور هم عرضه شود. واقعیت من اولش از طراحی عقب میتسوبیشی خوشم نیامد اما الان که می بینم لامبورگینی هم چنین طرحی را برای شاسی بلند خود برگزیده خیلی خوشحال شدم و احساس کردم میتونم با میتسوبیشی هم ارتباط بگیرم! :)