موضوعات داغ

مزایای گیربکس جدید محصولات تولیدی رنو در ایران

عکس مطلب اول
شرکت رنو پارس قرار است به زودی از نسل جدید گیربکس های دستی در همه خودروهای رنو که در ایران تولید می شوند استفاده کند. گیربکس JHQ نسل نو گیربکس های دستی در دنیاست و مزایای زیادی نسبت گیربکس JH3 دارد که تا پیش از این در محصولات مذکور استفاده می شده است. گیربکس JHQ هم اکنون در ساندرو استپ وی استفاده می شود و قرار است از این به بعد در نسخه های دستی خودروهای تندر90، تندر90 پلاس و ساندرو نیز به کار گرفته شود. در ادامه به مهمترین مزایای این گیربکس جدید نسبت به نمونه قبلی اشاره شده است.

طول عمر بیشتر گیربکس
پوسته محفظه دیفرانسیل گیربکس JHQ از نوع بسته است (closed differential housing) بنابراین در صورت آسیب دیدن گردگیر پولوس، روغن گیربکس تخلیه نمی شود و آسیبی متوجه گیربکس نخواهد شد. به زبان ساده تر می توان گفت در مدل جدید نگهداری ساده تر و طول عمر آن بیشتر است.

عملکرد بهتر پدال کلاچ
پدال کلاچ در مدل JHQ به حالت هیدرولیک تبدیل شده است. این موضوع باعث شده طول عمر سیستم پدال کلاچ بیشتر شود و هنگام گرفتن کلاچ، فشار کمتری به پا وارد می شود.

مصرف کمتر روغن گیربکس
مصرف روغن گیربکس در مدل JHQ مقدار قابل توجهی کاهش یافته، به طوری که از 3.4 به 2.3 لیتر رسیده است. این مسئله منجر به کاهش آلایندگی زیست محیطی می شود و برای مصرف کننده نیز صرفه اقتصادی دارد.

تعویض دنده آسانتر
تعویض دنده در گیربکس JHQ از حالت میله اتصال به مدل کابلی تبدیل شده که این امر تعویض دنده را برای راننده آسانتر می کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/26
سلام از دوره فیلم مزدا 3 هر روز سر میزنم ایول خوبه ولی خیلی وقته فیلم بررسی نزاشتین یهتره با مخاطب هاتون ارتباط داشته باشین یا اطلاع رسانی کنید تو سایت