موضوعات داغ

بررسی دو مدل فولکس واگن بیتل با بیش از نیم قرن فاصله!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن بیتل که در کشور خودمان با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شد، به جرأت یکی از مشهورترین محصولات جهان از ابتدا تا کنون است که در جنگ جهانی دوم نیروهای هیتلر را همراهی کرد و بعد از آن هم متحمل یکسری تغییرات شد تا آماده خدمت رسانی به مردم جهان شود. هدف از طراحی این خودرو، تولید خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بود که برای نخستین بار در سال ۱۹۳۸ میلادی و با نام فولکس واگن تیپ یک تولید شد و بعد از چند سال، دوباره تولید فولکس بیتل در سال ۱۹۹۴ میلادی مجدد با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت که البته جدا از نسل جدید فولکس واگن بیتل است.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

حال در یک مقایسه جالب و دیدنی، نسل اول و نسل دوم فولکس واگن بیتل متعلق به سال 1965 میلادی و 2017 میلادی به عنوان پدر و پسر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا ویژگی‌های مشترک آنان مورد بررسی قرار گیرد، ولی اولین سنت شکنی فولکس واگن بیتل نسل جدید می‌تواند استفاده از پیشرانه محرک در قسمت جلوی اتومبیل باشد که دارای حجم 1.4 لیتری بوده و با استفاده از توربوشارژر و سوپر شارژر، می‌تواند حداکثر نیروی 180 اسب بخاری را در کنار گشتاور 240 نیوتن متری تولید کند. اما در مقابل فولکس واگن بیتل پدر پیشرانه‌ای 1.2 لیتری در قسمت عقب دارد که 30 اسب بخار قدرت و 70 نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار می‌دهد.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

اما می‌رسیم به نقاط اشتراک این دو خودرو که شرکت سازنده برای نسل جدید تماما از نسل اول الگوبرداری کرده است و مهم‌ترین قسمت آن مربوط به طراحی ظاهری اتومبیل خواهد بود که از فرم بدنه نزدیک به هم، چراغ‌های جلو گردی شکل و همچنین گلگیرهای بیرون زده از بدنه اتومبیل استفاده شده است. علاوه بر این‌ها، در داخل کابین هم می‌توان مجموعه داشبورد را الگوبرداری شده از نسل اول فولکس واگن بیتل توصیف کرد که تجهیزات مدرن و پیشرفته چاشنی کار آن شده است.
در ادامه فیلمی از سوی "کار ادوایس" پیرامون اشتراکات این دو اتومبیل منتشر شده است که در خودروبانک می‌توانید به تماشای آن بپردازید و به صورت بصری با اشتراکات این دو خودرو آشنا شوید.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد