موضوعات داغ

مشخصات فولکس واگن آرتیون 2018 اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با مروری بر روی گذشته، فولکس واگن پاسات CC بدون شک یکی از هیجان انگیزترین خودروهای فولکس واگن در سگمنت سدان بود که موفق شد مشتریان بسیار خوبی را جذب این خودروساز آلمانی کند، ولی در اقدامی عجیب شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای به تولید فولکس واگن پاسات CC ندارد و می‌خواهد یک جایگزین برای آن تعیین کند، تا اینکه اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 از جانشین فولکس واگن پاسات CC تحت عنوان "آرتئون" رونمایی کرد تا دنباله روی سیاست‌های فولکس واگن در بازارهای جهانی باشد. حال پیش از فرا رسیدن زمان عرضه این محصول در بازارهای جهانی، کمپانی خودروسازی فولکس واگن یکسری اطلاعات تکمیلی از امکانات و مشخصات فنی آن ارائه کرده است که در ادامه بیشتر پیرامون آنان صحبت خواهیم کرد.

فولکس واگن آرتیون 2018

فولکس واگن آرتیون 2018

همانطور که پیش از این گفته شد، طراحی ظاهری این خودرو با الگوهای طراحی بسیار خوب و پیشرفته توسعه پیدا کرده تا پس از ورود خود به بازارهای جهانی، شاهد یک بازار بسیار خوب و گسترده برای آن باشیم. ولی مهم‌تر از طراحی ظاهری خودرو می‌تواند بخش مولد قدرتی آن باشد که شرکت خودروسازی فولکس واگن از پیشرانه‌های مختلف در زیر کاپوت این خودرو استفاده کرده است که اول از همه می‌توان به یک پیشرانه 1.5 چهار سیلندر از خانواده موتورهای TSI اشاره داشت که برای آن قدرت خروجی 148 اسب بخاری تعریف شده و همچنین برای ارسال نیروی تولیدی آن به سمت چرخ‌های جلو، به صورت استاندارد از جعبه دنده‌ 6 سرعته دستی و به صورت اختیاری از یک جعبه دنده‌ 7 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
قوی‌ترین عضو سیستم محرک فولکس واگن آرتئون هم شامل یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر TSI می‌شود که دو خروجی قدرت 188 اسب بخاری و 276 اسب بخاری برای آن در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد نسخه 188 اسب بخاری از نوع تنفس طبیعی بوده و برای بدست آوردن قدرت 276 اسب بخاری هم از توربوشارژر استفاده شده باشد. اما ویژگی مهم این پیشرانه می‌تواند استفاده از یک سیستم چهارچرخ محرک تحت عنوان AMotion باشد که نیروی تولیدی پیشرانه را به طور مداوم بین هرچهارچرخ اتومبیل تقسیم می‌کند.
در کنار پیشرانه‌های بنزینی، فولکس واگن از یک پیشرانه دیزلی 2 لیتری هم استفاده کرده است که برخلاف پیشرانه بنزینی، قابلیت ارائه به همراه سه خروجی قدرت 148 اسب بخاری، 188 اسب بخاری و در نهایت 236 اسب بخاری را دارد. ولی درست همانند پیشرانه 2 لیتری بنزینی نیروی تولیدی خود را تنها به چرخ های جلو و یا به هرچهارچرخ اتومبیل ارسال می کند.
در اطلاعات جدید ارائه شده از سوی فولکس واگن پیرامون این محصول هم آورده شده است که خودروی سدان آرتئون با تجهیزات پیشرفته ایمنی وارد بازار خواهد شد که برخی از سیستم‌های مهم آن می تواند سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم کاملا جدید تشخیص 360 درجه خطر احتمالی برخورد با اشیاء ثابت یا در حین حرکت و همچنین ایربگ‌های نصب شده بر روی کمربندهای جلو اشاره داشت که در کنار تجهیزات ایمنی استاندارد بر روی سدان آرتئون مورد استفاده قرار گرفته است.

فولکس واگن آرتیون 2018

فولکس واگن آرتیون 2018

صحبت از تجهیزات ایمنی استاندارد شد، در این خصوص باید گفت که شرکت خودروسازی فولکس واگن علاوه بر سیستم‌های ایمنی ذکر شده در بخش قبل، به صورت استاندارد از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی نظیر سیستم ترمز اضطراری مستقل، سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک حرکت در سربالایی‌ها، سیستم هشدار ترافیک در عقب، سیستم کمک پارک، سیستم کنترل تطبیقی شاسی، صفحه نمایشگر 9.2 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید، آینه‌های برقی، صندلی‌های الکتریکی جلو با قابلیت ذخیره سازی حالت صندلی، رینگ‌های 19 اینچی، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید و بسیاری از سیستم‌های دیگر اشاره کرده است.
در آخر شرکت خودروسازی فولکس واگن برای عرضه این محصول در بازار همچنان قیمت مشخصی در نظر نگرفته است، ولی باتوجه به قیمت 57 هزار و 990 دلاری فولکس واگن پاسات قبل از توقف تولید، می‌توان حداقل انتظار قیمتی حدودا 60 هزار دلاری را برای فولکس واگن آرتئون داشت که قطعا با نوسان همراه خواهد بود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/4
عقبش کپ مرسدس بنز s63
1396/3/6
شباهت عجيبي به رنو تليسمان داره، مخصواصا از ناحيه جلو خودرو...
1397/3/21
از رنو تالیسمان الهام گرفتم یجوری میشه گفت پلتفرم رنو تالیسمان هستش
1397/11/20
از پاسات خیلی بهتر و قشنگتره اگه بیاد ایران و قیمت مناسب داشته باشه حتما می خرمشهر