موضوعات داغ

12 خودرو سبز بازار جهان را بشناسید – بخش دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در ادامه موضوع پاک‌ترین خودروهای سال 2017 که بخش اول آن در خودروبانک قرار گرفت و گفته شد که شورای بهره‌وری انرژی آمریکا موسوم به "ACEEE" هرساله اقدام به ارائه لیستی از 12 خودروی سبز سال می‌کند، محصولاتی همچون کیا نیرو FE، هوندا آکورد هیبریدی، فورد فوکوس الکتریکی، تویوتا پریوس C، تویوتا پریوس پرایم و در آخر کیا سئول الکتریکی را معرفی کردیم که به ترتیب در جایگاه 12 الی 7 لیست قرار گرفته بودند. حال در بخش دوم می‌خواهیم به معرفی 6 خودروی برتر لیست بپردازیم تا مبحث پاک‌ترین خودروهای سال 2017 به طور کامل بسته شود.

شورلت بولت

شورلت بولت

6- شورلت بولت
امتیاز ACEEE: "59"
خودروی تمام الکتریکی شورلت بولت که جدیدترین نسخه آن چند ماه پیش توسط شرکت خودروسازی شورلت معرفی شد، آنقدر عملکرد خوبی از خود بجای گذاشته است که موفق شده در میان شش خودروی پاک جهان قرار بگیرد و دلیل اصلی آن هم محدوده حرکتی بیش از 380 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌هاست که امروزه کمتر خودرویی در این ابعاد و اندازه توانایی طی کردن چنین مسافتی تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها را دارد.

نیسان لیف

نیسان لیف

5- نیسان لیف
امتیاز ACEEE: "60"
سال گذشته این خودرو در جایگاه ششم لیست قرارگرفته بود، اما امسال شاهد حضور آن در جایگاه پنجم لیست هستیم که نشان از پیشرفت قابل توجه این برند در صنعت خودروسازی دارد و دلیل آن هم رونمایی از یک نسخه جدید با محدوده حرکتی بیش از 170 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌هاست.

فیات 500E

فیات 500E

4- فیات 500E
امتیاز ACEEE: "62"
با یک پله تنزل، خودروی تمام الکتریکی فیات 500E به جایگاه چهارم لیست پاک‌ترین خودروهای جهان رسیده است که دلیل اصلی آن باتوجه به ابعاد و اندازه بسیار کوچک فیات 500E، محدوده حرکتی آن تا 135 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند باشد.

تویوتا پریوس اکو

تویوتا پریوس اکو

3- تویوتا پریوس اکو (Eco)
امتیاز ACEEE: "62"
پیش از این در بخش قبل دو مدل تویوتا پریوس را معرفی کردیم، ولی اصل کاری شرکت خودروسازی تویوتا که سال گذشته سومین نسل از آن معرفی شد، تویوتا پریوس اکو است که با نمره بسیار خوب 62، میزان مصرف سوخت شهری آن چیزی معادل 4.4 لیتر و همچنین میزان مصرف سوخت آن در جاده‌های برون شهری نیز 4 لیتر اعلام شده است تا از جایگاه چهارم سال گذشته به جایگاه سوم منتقل شود و خودروی کوچک فیات 500E را پشت سر خود نگه دارد.

بی ام و i3<br />

بی ام و i3

2- بی ام و i3
امتیاز ACEEE: "64"
جایگاه اول و دوم لیست برخلاف سال گذشته با یک تغییر بسیار بزرگ همراه شده‌اند و سال گذشته شاهد حضور شورلت اسپارک در جایگاه دوم و همچنین شاهد حضور اسمارت فورتو الکتریک در جایگاه اول بودیم، ولی این دو خودرو در لیست پاک‌ترین خودروهای 2017 هیچ جایگاهی نداشته‌اند تا حالا برای جایگاه دوم خودروی بی ام و i3 اعلام موجودیت کند. گفتنی است که این خودرو با نمره 64 از سوی شورای بهره وری انرژی آمریکا موفق به حضور در جایگاه دوم شده است که دلیل اصلی آن می‌تواند محدوده حرکتی 130 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها باشد.

هیوندای یونیک الکتریکی

هیوندای یونیک الکتریکی

1- هیوندای یونیک الکتریکی
امتیاز ACEEE: "64"
خودروی هیوندای یونیک که در زمان معرفی یک شوک بزرگ به صنعت خودروسازی بود و در سه مدل هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی خود را برای عرضه در بازارهای بین المللی معرفی کرد، توانست توجه بسیاری از رسانه‌های بین المللی را به خود جلب کند و یا حتی پس از عرضه این محصول به بازار، موفق شد نمرات بسیار خوبی از وبسایت‌ها و مجلات مختلف خبری دریافت کند. حال نسخه الکتریکی هیوندای یونیک هم با کسب 64 نمره از ACEEE به خاطر محدوده حرکتی 200 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، موفق شده خودروی اسمارت فورتو الکتریکی را کنار زده و خود را به عنوان برترین خودروی پاک جهان در سال 2017 میلادی از دید ACEEE معرفی کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/4
دوستان کسی اطلاع داره ک هیوندای یونیک چه زمانی ب ایران خواهد اومد؟؟؟اصلا میاد یا کلا نمیاد؟
1396/3/4
ما هم دلمون خوشه در کشورمان خودرو تولید می کنیم.پارس و 405 و...با ده لیتر مصرف سوخت
ترکیبی!!واقعا انحصار چقدر این صنعت را از قافله جهانی عقب نگه داشته است!!!!!!!
1396/3/6
خودروهای جمشید آرین هم میتونست الان جز این لیست باشه اگه 15 16 سال پیش اجازه تولید بهش میدادن!....افسووس