موضوعات داغ

خط تولید و روند ساخت نسل جدید بی ام و سری 5 را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به یاد داشته باشید، هفته گذشته نسل جدید سری 5 به عنوان ایمن‌ترین خودروی جهان معرفی شد و گروه خودروبانک نیز فیلم آن را آماده کرد و در اختیار شما قرار داد. حال امروز هم مقاله‌ای دیگر در رابطه با نسل جدید بی ام و سری 5 داریم، با این تفاوت که امروز می‌خواهیم شما را دعوت به دیدن یک فیلم از کارخانه و خط تولید نسل جدید سری 5 کنیم.
شاید بزرگ‌ترین سوالی که بعد از تماشای ویدیو برایتان پیش بیاید، این است که چرا در کارخانه و خط تولید سری 5 بی ام و تماماً از کارگرهای آسیایی مخصوصاً چینی استفاده شده است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که فیلم مورد نظر از خط تولید BMW در کشور چین و کارخانه این شرکت در شهر "شنیانگ" تهیه شده که در یک سرمایه گذاری مشترک بالغ بر 1 میلیارد یورو (براساس ادعای وبسایت منبع)، خط تولید امن‌ترین سدان جهان به کشور چین هم آورده شده تا بازار بزرگ چین از این کارخانه تامین شود.
یکی از ویژگی‌های مهم و انحصاری محصولات عرضه شده در کشور چین برای تمامی خودروسازان جهانی که در محصولات شرکت خودروسازی BMW بیشتر از همه دیده می‌شود، عرضه محصولات استاندارد با یک فاصله بین دو محور طولانی‌تر تحت عنوان "Long Wheel" است و در این میان سری 5 بی ام و هم در مدل "Long Wheel" وارد خط تولید این شرکت در شهر "شنیانگ" شده است که فیلم آن توسط خودروبانک آماده شده و در انتهای مطلب بارگذاری شده است، ولی قبل از آن بد نیست یک یادآوری کوتاه بر روی نسل جدید سری 5 داشته باشیم.
همانطور که پیش از این گفته شد، کمپانی خودروسازی BMW از پیشرانه‌های متفاوت بر روی نسل جدید سری 5 استفاده کرده است که پیشرانه اول می‌تواند یک موتور دیزلی 190 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 400 نیوتن متری باشد که بر روی مدل 520d مورد استفاده قرار گرفته و نیروی خود را از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته اتوماتیک برای ثبت شتاب 7.6 ثانیه و سرعت کمتر از 240 کیلومتر بر ساعت به سمت چرخ‌ها هدایت می‌کند.
پیشرانه بعدی هم بر روی مدل 530i نصب می‌شود که جایگزینی برای مدل 528i بوده و می‌تواند قدرت 252 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتن متری برای تحقق شتاب صفر تا صد 6 ثانیه‌ تولید کند.
بعد از دو مدل ذکر شده هم به قوی‌ترین نسخه موجود، یعنی مدل 540i می‌رسیم که در اصل جایگزین مدل 535i شده و در سینه خود از پیشرانه‌ی 3 لیتری توربوشارژر شش سیلندر سود می‌برد که حداکثر نیروی تولیدی آن در مقایسه با نسل قبل به 340 اسب بخار و 450 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. با هدایت این قدرت و گشتاور به سمت خروجی هم حداقل شتاب 4.8 ثانیه‌ بدست می‌آید.
در ادامه می توانید خط تولید نسل جدید سری 5 را در خودروبانک تماشا کنید. این فیلم اگرچه طولانی اما به صورت کاملی خط تولید و روند کامل ساخت بی ام و سری 5 جدید را نشان می دهد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/10
با درود
آفرين به مقامات آلمان و سپس مسئولين BMW كه كار را به اهل و متخصصين دلسوز واگذار كردند و دولت و ديگر نهادهاي حكومتي در آن دخالت بيجا نمي كنند تا چنين سطحي از تكنولوژي و كيفيت را به بازار عرضه مي كنند.
واقعأ آدم لذت مي بره.
البته درايران نيز ٢ شركت ايران خودرو و سايپا پا به پاي BMW در كيفيت فعال هستند و دولت و نهادهاي حكومتي هيچ دخالتي در آنها نمي كنند و براي همينه كه ٢ شركت ايراني دارند غوغا مي كنند!
1396/3/11
وااااقعا احسنت بهشون...لذت بردم از این تکنولوژی...هرچقدر پول میگیرن نوش جونشون
اینجا ماشین نو میخری باید بگردی دنبال ایراداش که تو گارانتی اولیه رفع کنی...
ایشالا روزی ما هم به خودمون بیایم