موضوعات داغ

خودروهای معروف هر کشور اروپایی را بشناسید – بخش دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
روز گذشته برای ایجاد یک تنوع از بازار ایالات متحده آمریکا و بریتانیا خارج شدیم و موضوعی را شروع کردیم که در آن به آمار فروش کشورهای مختلف اروپایی اشاره کردیم و گفتیم که چه محصولاتی در بازار خودروی دیگر کشورهای اروپایی بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند، حال امروز می‌خواهیم لیستمان را گشترش دهیم و چند کشور دیگر اروپایی را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
- فرانسه
کشور فرانسه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان صنعت خودروسازی جهان که گروه "پژو سیتروئن" آن به عنوان دومین کمپانی خودروسازی اروپایی به شمار می‌رود، در بازار کشورش خودروی "رنو کلیو" از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون با آمار فروش 39 هزار و 379 دستگاه به عنوان پرفروش‌ترین محصول شناخته شده است که پس از آن به ترتیب خودروی پژو 208 با آمار فروش 35 هزار و 318 دستگاه و همچنین خودروی سیتروئن C3 با آمار فروش 27 هزار و 73 دستگاه قرار می‌گیرند.
- آلمان
علاوه بر کشور اتریش و بلژیک که در بخش قبل اشاره کردیم و در مقاله‌های آینده بیشتر هم خواهد شد، بازار خود آلمان هم در دستان کمپانی خودروسازی فولکس واگن قرار دارد تا سه محصول "گلف"، "تیگوان" و "پولو" از این خودروساز آلمانی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم فروش در کشور آلمان قرار گیرند که به ترتیب می‌توان برای فولکس واگن گلف آمار فروش 54هزار و 505 دستگاه، فولکس واگن تیگوان آمار فروش 24 هزار و 790 دستگاه و همچنین برای فولکس واگن پولو هم آمار فروش 24 هزار و 763 دستگاه را مشاهده کرد.
تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

- یونان
کشور 10 میلیون نفری یونان برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، بازار خودروی کشورش را به دستان کمپانی خودروسازی تویوتا سپرده است تا صدر فروش خودرو در این کشور با آمار 1882 دستگاه به نام تویوتا یاریس هاچ بک ثبت شود و بعد از آن هم شاهد فروش 1062 دستگاه خودروی اوپل کورسا و همچنین فروش 993 دستگاه نیسان میکرا در بازار یونان باشیم.
سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا

- مجارستان
برای مجارستانی‌ها نیز گویا محصولات سوزوکی بسیار جذاب بوده است، زیرا نسل جدید خودروی سوزوکی ویتارا که در این کشور تولید و مونتاژ هم می‌شود، موفق به فروش 2433 دستگاه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون شده است که بعد از آن می‌توان نام اشکودا اکتاویا با آمار فروش 1643 دستگاه و همچنین خودروی اوپل کورسا با آمار فروش 1330 دستگاه را مشاهده کرد.
هیوندای توسان

هیوندای توسان

- ایرلند
ایرلند را تنها کشور اروپایی می‌توان دانست که پرفروش‌ترین خودرو در بازار آن نه از خودروسازان اروپایی است و نه از خودروسازان ژاپنی، بلکه پرفروش‌ترین محصول بازار خودروی این کشور در حقیقت شاسی بلند هیوندای توسان است که یک آمار فروش فوق العاده از خود به جای گذاشته است و بعد از آن می‌توان شاهد حضور نیسان قشقایی با آمار فروش 3382 دستگاه در جایگاه دوم و همچنین خودروی اشکودا اکتاویا با آمار فروش 3038 دستگاه در جایگاه سوم بود.
- ایتالیا
مهد تولید خودروهای سوپراسپرت جهان یعنی کشور ایتالیا هم بازار کشورش را به دستان خودروساز داخلی خود یعنی "فیات" داده است تا خودروی "پاندا" با آمار فروش 59 هزار و 965 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تا کنون، به عنوان پرفروش‌ترین محصول در این کشور شناخته شود، هرچند در جایگاه دوم می‌توان شاهد حضور "لانسیا Ypsilon" با آمار فروش 27 هزار و 142 دستگاه و همچنین در جایگاه سوم شاهد حضور "فیات 500" با آمار فروش 22 هزار و 724 دستگاه بود.
نیس قشقایی

نیسان قشقایی

- لتونی
در کشور کوچک 2 میلیون نفری لتونی هم شرکت خودروسازی نیسان رسوخ کرده است تا با آمار فروش 294 دستگاه خودروی قشقایی از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون، به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در این کشور شناخته شود. هرچند پس از آن خودروی اشکودا اکتاویا با آمار فروش 233 دستگاه در جایگاه دوم و همچنین خودروی کیا اسپورتیج با آمار فروش 203 دستگاه در جایگاه سوم قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد