موضوعات داغ

خودروهای معروف هر کشور اروپایی را بشناسید – بخش آخر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
روزهای گذشته در چندین بخش به این موضوع پرداختیم که در بازار کشورهای اروپایی چه نوع محصولی بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است، حال امروز آخرین کشورهای قرار گرفته در لیست بزرگمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا پس از چهار بخش مجزا، پرونده پرفروش‌ترین خودرو در کشورهای مختلف اروپایی را بسته کنیم.
- رومانی
در کشور 20 میلیون نفری رومانی، حداقل کمپانی خودروسازی داچیا موفق شده بازار کشور خود را بدست بگیرد که در این بین 4018 دستگاه خودروی داچیا لوگان و همچنین 1896 دستگاه خودروی داچیا داستر به فروش رسانده است تا جایگاه اول و دوم در صنعت خودروسازی این کشور را بدست بگیرد، هرچند خودروی فورد فوکوس با فروش 1218 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون موفق شده یک پله بالاتر از داچیا ساندرو در جایگاه سوم قرار گیرد.

اشکودا فابیا

اشکودا فابیا

- اسلواکی
اسلواکی را می‌توان یکی از کشورهای اروپای مرکزی توصیف کرد که از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم‌ مرز است. اما بازار اتومبیل خود را از کشور جمهوری چک تامین می‌کند تا هر سه محصول معروف شرکت خودروسازی اشکودا در کشور اسلواکی به عنوان پرفروش‌ترین خودروها شناخته شوند، به این ترتیب که اشکودا فابیا با آمار فروش 1734 دستگاه در جایگاه نخست فروش، اشکودا اکتاویا با آمار فروش 1710 دستگاه در جایگاه دوم و همچنین خودروی اشکودا رپید با آمار فروش 1167 دستگاه موفق شده در جایگاه سوم این لیست قرار گیرد.

رنو کلیو

رنو کلیو

- اسلوونی
در کشور کم جمعیت اسلوونی هم کمپانی خودروسازی رنو موفق شده با فروش 1434 دستگاه خودروی "رنو کلیو" به نوعی بازار خودروی اسلوونی را به دست گیرد، هرچند اشکودا اکتاویا و فولکس واگن گلف در جایگاه دوم و سوم در تعقیب رنو کلیو هستند که می‌توان به آمار فروش 903 دستگاه برای اشکودا و آمار فروش 895 دستگاه برای فولکس واگن گلف اشاره داشت.

سئات ایبیزا

سئات ایبیزا

- اسپانیا
خودروساز معروف و برند جهانی کشور اسپانیا، یعنی شرکت خودروسازی "سئات" در بازار اتومبیل خانه خود موفق به کسب دو مدال طلا و نقره با دو خودروی "سئات ایبیزا" و "سئات لئون" شده است که به ترتیب آمار فروش 14 هزار و 22 دستگاه برای ایبیزا و آمار فروش 12 هزار و 692 دستگاه برای لئون به ثبت رسیده است، اما جایگاه سوم را به کمپانی خودروسازی اوپل واگذار کرده‌اند تا 11 هزار و 382 دستگاه خودروی کورسا در بازار اسپانیا به فروش برساند.

ولوو S90

ولوو S90

- سوئد
همانطور که انتظار می‌رفت، امسال کمپانی خودروسازی ولوو موفق شده بازار کشورش را از دستان فولکس واگن خارج کند و با فروش 7631 دستگاه خودروی ولوو S90/V90 در جایگاه نخست فروش قرار گیرد تا بعد از ولوو XC90 با آمار فروش 6988 دستگاه، شاهد حضور فولکس واگن گلف با فروش 5764 دستگاه در جایگاه سوم باشیم.
- سوئیس
با تنزل جایگاه فولکس واگن در کشور سوئد، در مقابل شاهد فروش بسیار خوب و رشد فولکس واگن در کشور سوئیس هستیم که دو محصول آن یعنی فولکس واگن گلف با آمار فروش 2270 دستگاه در جایگاه دوم و همچنین فولکس واگن تیگوان با فروش 1748 دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفته است، ولی باز هم پرفروش‌ترین خودروی سوئد به پای اشکودا اکتاویا نوشته شده است تا با فروش 3266 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تا به امروز جایگاه نخست را از آن خود کند.

فورد فیستا

فورد فیستا

- انگلستان
برای چندین سال متوالی، فورد فیستا به عنوان خودروی شماره یک بازار انگلستان شناخته می‌شود که تاکنون موفق به فروش 43 هزار و 162 دستگاه خودرو تنها در بازار انگلستان شده است که پس از آن با یک اختلاف فاحش می‌توان شاهد حضور "فورد فوکوس" در جایگاه دوم با یک آمار فروش 27 هزار و 307 دستگاه و همچنین خودروی "واکسهال کورسا"با یک آمار فروش 23 هزار و 765 دستگاه بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/16
سلطان همه ی این خودرو ها ولووs90 با اون چراغا و رینگای قشنگش البته مهمتر از همه ایمنی بالایی که داره
1396/3/16
سئات ایبیتزا درست هست ،در زبان اسپانیایی هرگاه حرف Z نوشته بشه قبل از اون t ضعیفی تلفظ میشه .