موضوعات داغ

با سیستم های تعلیق بادی معروف سیتروئن خداحافظی کنید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در ماه اکتبر سال 2007 میلادی، کمپانی خودروسازی سیتروئن از برند C5 رونمایی کرد و تا امسال به تولید و عرضه آن به مشتریان پرداخت، اما بعد از 10 سال بالاخره کمپانی خودروسازی سیتروئن دست از سر C5 برداشت و خط تولید آن را در کارخانه "پژو سیتروئن" واقع در "رن" فرانسه متوقف کرد، اما در کنار آن سیستم تعلیق معروف هیدروپنوماتیکی شرکت خودروسازی سیتروئن هم به طور کامل از رده خارج شد.
نسل دوم سیتروئن C5 که طی 10 سال به تداوم تولید خود در شرکت خودروسازی سیتروئن ادامه داده بود، در این 10 سال موفق به فروش اسمی 635 هزار دستگاه به مشتریان اروپایی خود شده بود که تنها تولید و تحویل به 435 هزار نفر از آنان محقق شد. با این حال در سال 2016 میلادی این خودروساز فرانسوی موفق به فروش کمتر از 10 هزار دستگاه خودروی C5 به مشتریان اروپایی خود شد تا همین موضوع دلیلی برتوقف تولید C5 و همچنین استفاده بهینه از خط تولید سیتروئن واقع در شهر "رن" فرانسه باشد که به احتمال زیاد جای آن را به یک خودروی هاچ بک مجهز به سیستم محرک هیبریدی خواهند داد.
دلیل اصلی معروف بودن سیستم تعلیق این شرکت بخصوص برای ما ایرانی‌ها، می‌‌تواند استفاده از این نوع سیستم تعلیق بر روی سیتروئن زانتیا باشد که به دلیل داشتن سرعت بالا و همچنین شتاب و سواری نرم به خاطر داشتن سیستم هیدروپنوماتیک که تعادل بسیار بی نظیری نسبت به ماشین‌های کره‌ای به ارمغان می‌آورد، در ایران با استقبال بسیار خوبی همراه شد که با وجود گذشت سال ها از تولید این خودرو در ایران، کماکان طرفداران پروپاقرصی دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/19
به نظرم حرکت خیلی اشتباهی سیتروئن انجام داد یکی از نکات خاص بودن سیتروئن با خیلی از رقبای خودش تو بازار همین سیستم تعلیق منحصر به فردش بود اگر این شرکت کمی تو طراحی خودرو و پیشرانه هاش و مدیریت فروش تو بازار رو مثل همشهری خودش رنو انجام میداد خیلی موفق تر بود...!!
1396/3/19
مگان از زانتیا خیلی خیلی نرم تر هست و بار ماشین ژاپنی از همه ماشین ها نرم تره و همچنین بین ماشین های ژاپنی بازار ایران لکسوس RX و میتسوبیشی اوتلندر از همشون نرم تر هستن و لندکرور و لکسوس LX از همه با ثبات تر هستن