موضوعات داغ

بررسی هیوندای جنسیس نسخه اسپرت مدل 2018

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
درست همانند برند DS، برند "جنسیس" هم به پشتوانه کمپانی خودروسازی هیوندای بسیار خوب رشد کرده و محصولاتی برای رقابت و به چالش کشیدن بزرگان صنعت خودروسازی تولید کرده است که نمونه آن می‌تواند خودروی "جنسیس G80 اسپرت" باشد، اما این خودرو کار بسیار سختی در بازارهای جهانی برای کسب مخاطب خواهد داشت، زیرا همچنان اولویت اول مشتریان خرید برندهای معتبر و باسابقه جهان است تا اینکه بخواهند محصول اسپرت جنسیس را داشته باشند، ولی باید به این موضوع توجه داشت که برند جنسیس هم اکنون از بهترین طراحان صنعت خودروسازی، بعلاوه دانش فنی و تجربه کمپانی خودروسازی هیوندای سود می‌برد که اخیراً تست و بررسی جنسیس G80 اسپرت توسط کارشناسان موتورترند این موضوع را اثبات کرده است.

هیوندای جنسیس اسپرت

هیوندای جنسیس اسپرت

با مروری بر روی گذشته، می‌توان گفت که این اتومبیل خردادماه سال گذشته در جریان نمایشگاه خودرویی "بوسان موتور شو (Busan Motor Show)" در کره جنوبی رونمایی شد که از لحاظ طراحی یک شباهت نزدیک به مدل اصلی جنسیس G80 دارد، ولی مدل اسپرت راهنمای اگزوز چهارتایی داشته و طراحی ظاهری آن هم با استفاده از سپرهای جدید و دیفیوزر عقب بسیار تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد که تاثیر آن با استفاده از یک سیستم تعلیق اسپرت دوچندان شده است. اما ویژگی مهم این خودرو که کارشناسان موتور ترند هم مانور زیادی بر روی آن داده‌اند، در زیر کاپوت جنسیس G80 اسپرت پنهان شده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
به طور دقیق، در زیر کاپوت این خودرو از یک پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توربو دوقلو استفاده شده است که می‌تواند در دور موتور 6000 حداکثر قدرت 365 اسب بخار و همچنین در دور موتور 1300 الی 4500 دور بر دقیقه هم گشتاوری 510 نیوتن متری تولید کرده و در اختیار سیستم انتقال قدرت قرار دهد که به درخواست مشتری به هرچهارچرخ اتومبیل و یا تنها به سمت چرخ‌های عقب ارسال خواهد شد که از سوی کارشناسان موتورترند یک گزینه بسیار مناسب برای جنسیس G80 اسپرت توصیف شده است. در همین رابطه با صرف نظر از قیمت محصول، نسخه محور عقب محرک جنسیس G80 اسپرت را تقریباً نزدیک به مدل‌های شش سیلندر لکسوس GS و بی ام و سری 5 قرار داده‌اند که در حین انجام وظیفه یک محیط آرام برای سرنشینان داخل کابین فراهم خواهد آورد تا خصوصیات یک سدان اسپرت لوکس در G80 اسپرت به خوبی نمایان شود.

هیوندای جنیسیس 2018

هیوندای جنیسیس 2018

در ادامه گفتنی است که جنسیس G80 اسپرت بدون هیچگونه بسته تقویتی به مشتریان عرضه خواهد شد، ولی بر روی آن به صورت استاندارد از یک سیستم تعلیق اسپرت در کنار جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود و جالب است بدانید که رینگ‌های 19 اینچی نصب شده بر روی جنسیس G80 اسپرت با لاستیک‌های مخصوص تمام فصل، مقداری سبک وزن‌تر از مدل‌های استاندارد جنسیس G80 هستند تا در عملکرد این خودرو تاثیر بیشتری داشته باشند.
علاوه بر این‌ها، عملکرد جنسیس G80 اسپرت بسیار بهتر از مدل‌های استاندارد توصیف شده است که براساس آزمایش‌های موتور ترند، نسخه چهار چرخ محرک استاندارد موفق به ثبت زمان 6.3 ثانیه برای شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت و همچنین مدل‌های محور عقب محرک آن با پیشرانه هشت سیلندر هم موفق به ثبت زمان 5.2 ثانیه شده است. این درحالیست که جنسیس G80 اسپرت با استفاده از پیشرانه شش سیلندر توربودوقلو و ارسال نیرو به سمت چرخ‌های عقب موفق به ثبت زمان 5.3 ثانیه برای شتاب گیری صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت شده است و همچنین در مدل چهارچرخ محرک هم این عدد به 5.4 ثانیه افزایش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن می‌تواند افزایش وزن سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک نسبت به سیستم انتقال قدرت محور عقب محرک باشد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/20
این الان بررسی بود؟
1396/3/20
لایک هیوندای
1396/3/20
سلام اقا سجاد .پس چرا قیمت رو نگفتی ؟ به نظرم اگه بالای 40000 دلار باشه نمیارزه
پشتش همون سونتا yf هست و جلو پنجرشم که کپی lexus
1396/3/25
دوست من سوناتا yf پشتش چه شباهتي به اين ماشين داره اخه؟جلوش رو اگه ميگفتي شبيه ائوديه يچيزي ولي كوچك ترين شباهتي با هيچ مدل لكسوز نداره