موضوعات داغ

ابهام در قیمت‌گذاری پژو 2008

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: ورود اولین خودرو پسابرجامی به بازار کشور در حالی از چندی دیگر آغاز خواهد شد که نحوه قیمت‌گذاری این محصول، به یک پرسش مبهم تبدیل شده است.به گفته مسوولان ایران‌خودرو، پژو 2008 تا چندی دیگر با قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان پیش فروش خواهد شد و این در شرایطی است که شورای رقابت هنوز واکنشی به این قیمت نشان نداده است.ازآنجاکه در حال حاضر شورای رقابت مسوول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی به‌شمار می‌رود، خیلی‌ها معتقد هستند قیمت محصولات جدیدی که قرار است در قالب قراردادهای خارجی خودروسازان، در کشور به تولید برسند نیز باید از سوی این شورا تعیین شود. با این حال، برخی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌تر عنوان کرده‌اند که قیمت‌گذاری خودروهای جدید خارجی از جمله پژو 2008، آزاد بوده و در اختیار شورای رقابت قرار ندارد.

این در شرایطی است که همین چندی پیش نیز احمد توکلی رئیس هیات‌مدیره سازمان مردم نهاد (دیده بان شفافیت و عدالت)، خارج بودن خودروهای پسابرجامی را از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، نوعی قانون شکنی دانسته است.در این اوضاع و احوال، موضوعی که بر ابهام قیمت‌گذاری پژو 2008 می‌افزاید، عدم موضع گیری شفاف شورای رقابت در این ماجراست، چه آنکه این شورا هنوز واکنشی به تعیین قیمت خودرو موردنظر توسط ایران‌خودرو، نشان نداده است.هرچند برخی معتقدند دلیل عدم واکنش شورای رقابت، مصوبه‌اش مبنی‌بر آزادسازی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان است، با این حال احتمال ورود شورا به قیمت‌گذاری پژو 2008 نیز منتفی نیست. در واقع ازآنجاکه حساسیت‌ها روی قیمت حدودا 99 میلیون تومانی پژو 2008 بالا رفته است، این احتمال وجود دارد که شورای رقابت به ماجرا ورود کرده و ضمن رصد مستندات ایران‌خودرو برای قیمت‌گذاری این محصول، قیمتی جدید را برای آن انتخاب کند.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/20
اين قيمت براى اين ماشين واقعا بالاست. چه خبره ٩٩ ميليون ؟؟ تا ٨٠ ميليون براش قابل قبوله اما ٩٩ ميليون نه.
1396/3/20
بابا بسه دیگه شورای رقابتم که نمیاد قیمتو بکشه پایین قطعا میخوان قیمتشو ببرن بالا
اگه گذاشتن یه ماشین به قیمت و خوب دست مشتری برسه
1396/3/20
شورای رقابت نگو.مترسک.همه سیاه بازیه
1396/3/20
این ماشین و اولین بار تو نمایشگاه دیدم نماینده ی ایران خودرو گفت 50-55 قیمتشه! دقیقا همونطور که L90 اومده بود! یادمه با قیمت 10.5 پیش فروش میشد! الان چنده راستی؟ :)
خسته نباشید و درود میگم به غیرت تمامی کسانی که با حمایت از افزایش قیمت وخرید ماشین ها با قیمت های فضایی باعث پیشرفت همه جانبه ی ما میشن :)
1396/3/21
اوایل قرار بر۷۷ملیون بود ببینید این خناسا چجوری رسوندنش به ۹۸ملیون تا وارد بازارش کنن هم همینطور میبرنش بالاتو مناطق ازاد سانتافه ۲۰۱۷فوقش ۱۰۰ میلیون باشه ببینین این کجا و ۲۳۶تومن کجا .بازاری درس کردن پرا سرکیسه کردن ملت نباید دنیا به صنعت خودروی ما بخنده؟به بهانه حمایت از تولید داخل و صنعت لگن پروری مونتاژیمون خودرو روز دنیارو وارد میکنن ۱۵۰درصد بهش اضافه میکنن و میدن دست مردم اینم شد حمایت از تولید داخل.
1396/3/21
تا زمانی که بازار خودروداخل اشباع نشه و عرضه بر تقاضا فزونی نگیره، همین وضع حاکمه! رانت، دزدی، زیاده خواهی و... به خصوص برای خودروهای روز دنیا.
اما یک نکته رو هم اصلا فراموش نکنید که قیمت یک خودرو تابعی است از تکنولوژی و امکانات روز! ما ایرانیها، جامعه عجیبی هستیم! هم خودروی فول اپشن سوار می شیم و هم دنبال قیمت پایین هستیم!
همین لوگان نمونه خوبیه! اول در سه تیپ و آپشن بدون تفاوت موتوری در ایران زده می شد و بین مدل E0 و E2 تفوات زیادی هم بود! اما هیچ کس از مدل پایه یا همون E0 استقبال نکرد و آروم آروم اول مدل پایه و بعد E1 کلا حذف شد تا امروز که فقط E2 و غالبا اتوماتیک به فروش می رسه!
همین اتفاق برای سراتو افتاد! الان 10 تا 15 درصد ظرفیت سراتو روی 1.6 گیربکس دستی متمرکزه و بیشتر اتوماتیک 2000 و اخیزا هم آپشنال!
تجربه نشان داده ایرانیها به خودروهای پایه روی خوش نشان نمی دهند و همیشه دنبال فول آپشن هستند. پس طبیعیه که پژو هم بیاد یه خودروی نسبتا فول آپشن رو بیاره که امکانات اصلی موردنیاز روز رو داره و مردم هم باید هزینه اش رو پرداخت کنن! هم موتور 163 اسبی می خوایم، فول ایربگم باشه، مونیتورم داشته باشه و... و همش میگیم چرا مون روف نداره! چرا سنسور جلوش حذف شده و هزاران چرای دیگه!
خداییش اگه الان آپشن پایه 2008 بدون رینگ، با موتور ضعیف 1.2 بدون مانیتور و از همه مهمتر گیربکس دستی بیاد با همون قیمت 70 تا 75 میلیون کسی می خره!
بگذریم از این واقعیت که خودرو در ایران کلا گرونه اما الان قیمت 2008 نسبت به سایر خودروهای روز دنیا و توان و امکانات معقول و منطقی است.
1396/3/22
بابا بسه فهمیدیم کارمند و کارگر ایکاپی !
1396/3/23
آقا احسان!این چه استدلال اشتباهیه آخه.مردم میگن پژو2008فول آپشن هم با قیمت99میلیون زیاده.وقتی این ماشین99میلیون بشه بازار آزادش میشه115الی120! اونوقت چه فرقی بین این باکپچر وارداتی هست آخه!پژو2008زمانی ارزش خرید داشت که زیر90یاحتی85میفروختنش.تواین رنج قیمت من به کسایی که میخوان ماشین بخرن مزدا3رو پیشنهاد میدم،دسته دومه کم کارکردش زیاده توبازار.حداقل مزدا امتحانشو پس داده.مردم دنیا با 99میلیون سوار موستانگ میشن مردم ما به پژو2008باهمین قیمت میگن منطقیه!!!!!ایرانخودرو هیچ وقت تغییر رویه نمیده بوجوده چنین نگرش هایی.فشار شورای رقابت نبود همین دنارو 50میکردن تو پاچه ملت.چیشد قیمتش43شد؟!ایرانخودرو ضررمیکنه الان؟اگه ضررمیکنه چرا ساله پیش10هزارتا دنا تولید کرد!همممش حروم خواریه بخدا.اون دنیا باید جواب پس بدن به ملت
1396/3/23
الان تندر90 E2 فول آپشنه ؟؟؟!!!!
نه عزیزم ربطی به اشباع نداره به پر شدن جیب دوستان ربط داره که لامصب پرشدنی نیست.
شما برو حتما 2008 ثبت نام کن چون با توجه به اعتبار شرکت مونتاژ کننده و تبحر و دقت تو مونتاژ حتما خودروی خوبی هست و واقعا قیمت مناسبی داره ، میدونی مشکل کجاست وقتی کپچر رو ایران خودرو با قیمت تخیلی میده اونوقت شما این و با اون مقایسه میکنی میگی به به چه قیمتی و تازه خوشحال هم میشی و اونها هم به جای جیب راستشون جیب چپشون رو پر میکنن ولی هیچوقت فکر نمیکنی قیمت جهانی این خودرو چنده و آیا با توجه به مونتاژ داخلی بودن و نداشتن هزینه های وارداتی برای خودروساز آیا این قیمت مناسب هست یا نه !!!
1396/3/23
از ماست که بر ماست
یه برجامی روحانی براتون بپزه که کیف کنید تازه این محصول اولین میوه برجامه خواهشا هر چه سریعتر تکلیف قیمت این فسقلی و روشن کنید تا میوه برجامتون نگندیده
4سال مردم و با حرفاشون سرگرم کردن برجام میاد و توافق با کشورای خارجی برای خصوصی سازی و پایین اومدن قیمت و بر بلندای قله های افتخارو خودتون رفتید رای دادین خودتونم باید این قیمت هارو برای خودتون توجیه کنید
1396/4/10
باسلام با 4تا عکس 930هزار میلیارد تومن پول توی جیب شان ریختند با خط ونشان کشیدن از صبح تا شب روی اعصاب مردم دارند راه میرندبعد میخایم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم وکار برای جوانا ن ایجاد کنیم