موضوعات داغ

نکات مثبت و منفی تویوتا CHR مدل 2018 را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شکی در این مورد نیست که تویوتا C-HR یکی از بهترین خودروهای کراس اوور موجود در بازار است و آمار فروش بسیار خوب آن در 3 ماهه اول سال 2017 میلادی می‌تواند یک مهر تایید بر روی گفته‌هایمان باشد، اما این موارد به منزله بی عیب و نقص بودن تویوتا C-HR نیست، بلکه نکاتی مثبت و منفی وجود دارد که در خودروی تویوتا C-HR باعث ناراحتی و خوشحالی شما خواهد شد. پس در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا مروری کلی بر روی نکات مثبت و منفی تویوتا C-HR داشته باشیم.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

- نکات مثبت
ظاهر مدرن
در طراحی C-HR، تویوتا سعی کرده کاملاً آینده نگر و مدرن عمل کند، اگرچه ظاهر خودرو یک موضوع سلیقه ای است اما چهره جذاب و بدنه عضلانی تویوتا CHR را باید اولین نقطه قوت این خودروی کراس اوور جدید تویوتا بدانیم.

فضای کافی برای مسافران
ممکن است خودروهای کراس اوور به اندازه ماشین‌های شاسی بلند فضای کابین جادار و بزرگ نداشته باشند، اما تویوتا C-HR به راحتی 5 سرنشین بزرگسال با فضای پای مناسب در خود جای می‌دهد، ولی اگر تعداد سرنشینان بزرگسال به چهار نفر کاهش پیدا کند، برای تک تک آنان یک فضای آرام و راحت مهیا خواهد شد.

تجهیزات ایمنی استاندارد
معمولا شرکت‌های بزرگ خودروسازی بر روی تمامی محصولات مدرن از امکانات و تجهیزات فعال استفاده می‌کنند که بیشتر آنان در قالب یک آپشن اضافه قابل سفارش به مشتریان عرضه می‌شود، ولی کمپانی خودروسازی تویوتا بیشتر سیستم‌های فعال را به صورت استاندارد بر روی محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهد که برای تویوتا C-HR می‌تواند کروز کنترل اتوماتیک، سیستم نوربالا اتوماتیک، سیستم هشدار و نگهداری اتومبیل میان خطوط جاده، سیستم هشدار نقاط کور و همچنین سیستم ترمز خودکار قبل از برخورد باشد که به عنوان تجهیزات استاندارد تویوتا C-HR شناخته می‌شوند.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

- نکات منفی
پیشرانه کوچک
شاید بکارگیری یک موتور 1.2 لیتری توربو در کنار گیربکس CVT اصلاً برای جوانان جذاب نباشد. اگرچه این پیشرانه از نظر میزان تولید آلایندگی در بازارهای اروپایی جذاب است، اما با توجه به قیمت پایین سوخت در کشور، کماکان تمایل به پیشرانه های بزرگ تر در بازار ایران وجود دارد و باید حجم کم پیشرانه را حتی در مدل 1.8 لیتری هیبریدی یکی از نقاط ضعف تویوتا CHR بدانیم.

فناوری پایین
اگر چه یک صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی تویوتا C-HR در نظر گرفته شده است، اما فناوری بکار رفته در آن چندان پیشرفته نیست و به غیر از پورت USB برای شارژ تلفن همراه و یا اتصال کابلی تلفن همراه به سیستم چند رسانه‌ای اتومبیل، شما را از داشتن رادیو ماهواره‌ای، سیستم ناوبری گسترده و همچنین پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید محروم می‌کند که چندان گران قیمت نیستند.

ماشینی بدون سیستم چهارچرخ محرک
بیشتر اوقات مشتریان نیازی به سیستم چهارچرخ محرک ندارند، ولی وقتی در جاده‌های برفی و یخ زده قرار گرفتید، آنجاست که وجود یک خودروی شاسی بلند چهارچرخ محرک احساس می‌شود. به همین دلیل با رشد بسیار خوبی که در بازار ماشین‌های کراس اوور ایجاد شده، شرکت‌های بزرگ خودروسازی سعی در تولید ماشین‌های چهارچرخ محرک کراس اوور دارند که تا به امروز مدل‌های گوناگونی تولید شده، اما تویوتا C-HR با پیشرانه‌ هیبریدی از سیستم 4WD محروم است. البته مدل 1.2 لیتری توربو بنزینی سیستم 4WD دارد اما شاید عدم تجهیز مدل هیبریدی به این سیستم را یکی از نقاط ضعف این خودرو باید بدانیم.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

به زودی قرار است تویوتا CHR با دو پیشرانه 1.2 لیتری توربو و 1.8 لیتری هیبریدی وارد بازار ایران شود و احتمالاً با قیمتی در محدوده 190 میلیون تومان در بازار عرضه می شود. برای آشنایی بیشتر با این دو مدل و مشخصات فنی آنها می توانید به صفحه تویوتا CHR مراجعه کنید.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/25
ch-r که خیلی وقته اومده توسط ایرتویا
1396/3/25
سلام ممنون از مقاله زیباتون
فقط اینکه یکی از نقاط ضعف اشتباه کردید عم تک دیفرانسیل داره هم دو دیفرانسیل
متاسفانه ابتدا اول توربوش وارد ایران میشه بعد هیبرید اینجور که از ماشینای تو گمرک خبرش اومده همشون فعلا مدل توربو هستن
1396/3/25
تويوتاست درست،،طراحيش بروزه و مهندسي مدرن و ژاپني داره درست
ولي آخه190ميليون واسه اين حجم موتور و كلاس بدنه؟؟؟؟
چشمو هم چشمي ميكنن تو قيمت گذاري باخودشون ميگن توسان190 ميفروشه ما چرا نفروشيم؟!
فقط بايد تاسف خورد
1396/3/25
بنده 100 تومن هم به من این خودرو را بدن نمیگیرم. خسته شدم از موتورهای زیر 120 اسب. بجای اینکه 190 تومن به این فسقلی ضعیف بدم، 40 تومن وام میگیرم و مثلا آکورد 2018 که قراره با موتور 2لیتری توربو 250 اسبی بیاد میگیرم. بینهایت برتر هست نسبت به این خودرو. والسلام. موافقید؟
1396/7/28
من مدل 2000 توربوشو خریدم خیلی عالی و قوی هستش
1396/3/26
من باشم صبر میکنم آرین موتور اکلیپس کراس بیاره، اونو میخرم. البته اگه خارج بودم chr میخریدم ولی قیما تویوتا تو ایران غیر منطقیه، ولی میتسوبیشی باز منطقی تره.
1396/10/16
من المان هستم قیمت هیبریدیش هست بیست و چهار هزار یورو
1396/3/28
یعنی تا زمانی که جوک با 190 اسب بخار با قیمت 175 تومن هست تازه با اپشن های بیشتر کی سمت این ماشین می ره؟ دیگه جوک هم ژاپنی هست کره ایم نیست که بهش گیر بدین.
1396/10/16
تویوتا از نیسان خیلی بهتره اصلا قابل مقایسه نیست من نیسان سوار شدم تویوتا ch به مراتب بهتره
1396/3/29
سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و سان روف چرا نداره با این قیمت؟؟!!
1397/3/30
استارت دکمه ای داره
1397/2/30
من‌یه کمری ۲۰۰۸ دارم فقط بنزین روغن لنت همین ماااه ه ه ه ترین ماشین دنیا تویوتاس حالا chr هم‌مثل اون هر‌ماشینی یه ضعف داره یه خوبی که تویوتا کمترین ضعف‌رو‌داره ...just japon just toyota
1398/6/3
سلام قطعات این خودرو در بازار ایران هست؟