موضوعات داغ

بازار پژو 2008 انحصاری نیست

عکس مطلب اول
تسنیم: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه دلیل تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید دریافت با تاخیر اطلاعات خودروها از سوی وزارت صنعت بوده است، گفت: هنوز ایران خودرو قیمت پیشنهادی خود را برای محصول ۲۰۰۸ به شورای رقابت اعلام نکرده است.رضا شیوا با اشاره به اینکه شورای رقابت تعللی در اعلام قیمت‌های جدید انواع خودروهای مشمول دستور العمل قیمت‌گذاری نداشته است، اظهار کرد: دلیل تاخیر در اعلام قیمت‌ها تاخیر وزارت صنعت در ارائه اطلاعات بوده است؛ زیرا سایر بخش‌ها اطلاعات را خیلی قبل‌تر به شورا فرستاده بودند، اما وزارت صنعت دو روز پیش این اطلاعات را داده است.وی افزود: شورای رقابت مطابق این اطلاعات و بررسی‌های دیگر قیمت‌های جدید را اعلام و حتی اگر خودروهایی شاخص‌های کیفی را ارتقاء نداده باشند جریمه خواهند شد.رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه این شورا فقط متولی قیمت‌گذاری خودروهای مشمول دستورالعمل بوده و قیمت سایر خودروها ورود پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: متولی نظارت بر قیمت سایر خودروها هم با وزارت صنعت است و این مرجع باید رصد بازار را انجام و مانع نوسانات قیمت شود.
وی اضافه کرد: شورا به محض دریافت اطلاعات قیمت‌های جدید خودروها را اعلام خواهد کرد. شیوا با اعلام اینکه اطلاعات خودروی 2008 به شورای رقابت ارسال شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این خودرو رقبای دیگری مانند کپچر، داستر، نیسان، دی اس و.... دارد که مانع انحصار بازار می‌شود. وی اضافه کرد: البته باید تاکید کنم هنوز ایران خودرو قیمت پیشنهادی خود را برای محصول 2008 به شورای رقابت اعلام نکرده است. اخیرا صالحی نیا معاون صنایع وزارت صنعت با اشاره به اینکه شورای رقابت طبق وظیفه قانونی‌اش مسوول تعیین قیمت خودروست، گفته است: بر این اساس کنار کشیدن این شورا از تعیین قیمت خودرو بی‌معناست. شورای اقتصاد فهرستی از کالاهای انحصاری را به تصویب رسانده است و خودرو هم در این فهرست قرار دارد. بنا بر حکم قانون شورای رقابت باید در مورد قیمت جدید خودرو نظر بدهد، مگر اینکه بنابر درخواست وزارت صنعت یا تولیدکنندگان خودرو از فهرست کالاهای انحصاری خارج شود. تاخیر پیش‌آمده را نمی‌توان مقدمه‌ای برای عدم دخالت این شورا در قیمت‌گذاری در نظر گرفت. دیدگاه شخصی من این است که شورا مشغول بررسی اسناد و مدارک است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/27
هه! سیستم اداری ایران و این مسخره بازیاشون هم داستانی داره واسه خودش! نتایج عالی این همه قانون و تبصره و ماده و مسخره بازی اداری ایران رو سی ساله داریم تو صنعت خودرو میبینم! چند روز دیگه هم 2008 با قیمت نجومی اضافه میشه به لیست قیمت های نجومی ماشین ها تو ایران!
1396/3/27
واقعا دیگه مسخرشو درآوردید
اگر میتونید تولید کنید بفروشید دیگه
تو این مدتی که شما دارید خودتونو میکشید ببینید تا چه قیمتی میشه به مردم فروخت تا بخرندو چقدر آدم وجود داره که بابت این ماشین ۱۰۰ میلیون پول بده، هیوندا و کیا و بقیه خودروساز ها ۳ ۴ تا ماشین دادند به بازار
1396/3/28
احسنت به تو حمیدرضا. تا این ماشین مونتاژ وارد بازار بشه هیوندای خودرو کونا رو معرفی کرد. این دوستان مدینه الان دارن به این فکر میکنن که اقا قیمت جهانی این ماشین ۷۰ تومنه بعد ما اگه اینو ۱۰۰ بفروشیم سودش کمه چرا ؟ چون ما پراید ۳ میلیونی رو ۲۱ تومن میفروشیم یعنی ۷ برابر سود. حالا از این ماشین به مراتب بهتر از پراید فقط ۳۰ تومن سود !
1396/3/27
واقعا نقش شورای رقابت خیلی پررنگه !!! انقدر که داریم بازخوردشو تو قیمت گذاری های منطقی و منصفانه تو بازار خودرو میبینیم و اصلا هدف و برنامشون پر کردن جیب خودروساز ( البته شرمنده از اسم خودرو استفاده کردم چون بیشتر به لگن شبیهن یا فرقون )
نیست و هرکسی هم میگه من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود و تنها چیزی که دیده نمیشه احساس مسئولیت نسبت به مردمی هست که از صدقه سر اونها دارین نون میخورین . الانم با درست کردن این جو مسخره برای این خودروی بسیار معمولی و سطح پایین با کمترین امکانات فقط دارن جو میدن و مصرف کننده رو تشنه تر میکنن تا هرچه بیشتر این ماشین رو بکنن تو پاچه مردم ، ایران خودرو اگه ادعاش میشه بره این لگن هایی رو که داره تا سقف قیمت 50 میلیون میکنه تو پاچه مردم با قطعات چینی ، هندی و ... دیگه اصلاح کنه که هر روز یه فیلم از سوتی هاشون بیرون نیاد و آبروش بیشتر از این نره
1396/3/27
قيمت بالاي صد ميخان بدن، نه كه كم رو هم هستن و قبلا قيمت ٨٠ تومن تو نمايشگاه اعلام كردن! ازون طرف مي بينن اين مردم برا كپچر كه ازين ضعيف تره ١١٥ ميليون تو بازار ازاد ميدن، چرا اينو ١٢٠ نفروشن! مردم كه ميخرن!
1396/3/27
خودروهای در بازار هستند که با قیمت کمتر همین سواری و امکانات و سایز کابین 2008 را در اختیار مصرف کننده میگذارند و گارانتی و خدمات بعد از فروش خیلی بهتری نسبت به نمایندگی های ایرانخودرو دارند.
1396/3/27
شرکت ایران خودرو عزیز ما .یه 2008 میخواد بده بیرون شدیدا هول کرده.اصلا نمیدونن چیکار میکنند.فکر کردن شق القمر کردن.یکی نیست بگه عزیزان یه ماشین بیرون دادن اینقدر حاشیه و شل کن سفت کن نداره.قیمت رو درست اعلام کنید و سر موعد خودرو تحویل بدید چیزی ازتون کم میشه؟
1396/3/28
گرون بدن بازار رو از دست میدن فکر نکنم طرف فرانسوی رو تیراژههای 5 هزار حساب باز کرده باشه حداقل باید 30 الی 50 هزار تیراژ فروش داشته باشه تا دلیل تولید داشته باشه قیمت منطقی همان 80الی 85 اون هم فول آپشن غیر از اون سرنوشت کیزاشی