موضوعات داغ

گردهمایی مشترک کلوپ ام جی ایران و استرالیا + عکس

عکس نویسنده
فربد فولادی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
شرکت خودرو سازی Morris Garages با اسم مستعار MG در سال 1924 در انگلستان شروع به کار کرد. سیسیل کیمبر 33 ساله به استخدام شرکت MG در آمد و در آن سال‌ها افتخار آفرینی زیادی برای شرکت رقم زد و در نقش موسس شرکت اسمش به ثبت رسید. این شرکت بخاطر خودروهای کوچکِ دودرِ رو باز خود شهرت دارند تابحال این شرکت بیش از 1 قرن است که تاریخچه تولید خودرو دارد. این خودروساز در طول فعالیت خود فراز و نشیب زیادی داشت و در نهایت در سال 2007 توسط سایک چین خریداری شد اما کماکان دفتر مرکزی این شرکت در بیرمنگام انگستان قرار دارد.

گردهمایی مشترک کلوپ ام جی

گردهمایی مشترک کلوپ ام جی

ام جی در ایران با مدیاموتورز وارد شد و با توجه به چهره خاص و قابلیت‌های حرکتی آن توانست نظر بسیاری از جوانان را بسوی خود جلب کند. تابحال محصولات مختلفی از ام جی مانند ام جی 6 و یا ام جی 3 به بازار عرضه شده و همچنین ام جی GS نیز همزمان با بازارهای جهانی در بازار ایران نیز فروخته شده است.
اما نکته قابل توجه در مورد این برند، کلوپ خودرویی آن است که یکی از قدیمی‌ترین و قوی‌ترین کلوپ‌های خودرویی ایران است. کلوپ خوردویی Iranian MG Club که تقریباً 4 سال از تاسیس آن می‌گذرد، همانند بقیه کلاب‌های MG در سراسر دنیا مستقل هستند و وابسته به شرکت یا ارگانی نیست و توسط اعضا اداره می‌شود.

کلوپ ام جی

کلوپ ام جی

اما داستان از اینجا شروع می‌شود که کلوپ خودروهای کلاسیک ام جی از استرالیا چند روزی است که از مسیر ابریشم شروع به حرکت کرده و قصد دارند این مسیر را به صورت کامل با این خودروها طی کنند. راهی که این کلوپ قصد دارد از آن عبور کند از کشورهایی نظیر تایلند، چین، ازبکستان، ترکمنستان، ایران، رومانی، آلمان و انگلستان عبور می‌گذرد و چند روز پیش نیز به ایران آمده بودند. به همین جهت ترتیبی داده شد تا گردهمایی مشترکی بین کلوپ ایرانی ام جی و این مهمانان استرالیایی صورت بگیرد. برای همین خودروبانک خود را به شمال کشور رساند تا بتواند این رویداد جالب خودرویی را که در نوع خود کم نظیر بوده، پوشش دهد.
این گروه از 25 خردادماه تا دوم تیرماه در خاک ایران حاضر هستند و از شهرهای مشهد، گرگان، رامسر، رشت، سرعین، کندوان، ارومیه و ماکو گذر خواهند کرد و در بعضی از شهرهای شمالی کشور کلوپ Iranian MG Club با این گروه همراه خواهد بود.

گردهمایی مشترک ام جی

گردهمایی مشترک ام جی

توقف چند ساعته این گروه به همراه کلوپ ام جی در رامسر و گردهمایی مشترکی که انجام شد، بسیار جالب و پرشور بود. البته متاسفانه یکی از خودروهای کلاسیک حاضر در این گروه، در مسیر گرگان دچار حادثه شد و خسارت زیادی به این خودرو وارد شد و باعث شد تا یک روز برنامه سفر جابجا شود.
ضمن دعوت از شما به بازدید عکس‌های این گردهمایی در زیر، از تلاش و همکاری آقای ایمان موسوی به عنوان مدیر این کلوپ و انجام هماهنگی های لازم کمال تشکر را داریم.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/31
خیلی خیلی عالی بود
با تشکر از تیم خودروبانک که وقت گذاشتن و اومدن ، مارو همراهی کردن
ممنون از تمام دوستانی که از نقاط مختلف کشور اومدن و در این جمع دوستانه ما شرکت کر
1396/3/31
سلام،جاى همه دوستان خالى،خيلى خوش گذشت
خصوصاً با ماشينهاى ام جى كلاسيك و جديد
1396/3/31
عالی بود عکس ها خوش بحالتون تو اینجور اکیپ ها و فعالیت ها هستید
عاشق ام جی 6 هستم، طراحی فوق العاده ای داره

از استرالیا تا مرکز طراحی ام جی در انگلستان، واقعا خوش بحالشون کل دنیا رو میگردن اونم با ماشین
ما که بخواهیم هم ویزا نمیدن!
1396/3/31
خدا حفظشون کنه و سفرشون به بریتانیا بی خطر،
1396/3/31
آفرین بر همه ام جی سواران و گردانندگان کلاب ام جی که شایستگی خود را در پیشگامی فرهنگ سازی هایی چنین ، به نمایش می گذارند و خودرو را وسیله ای برای نزدیکی مردم ایران حتی با سایر مردم جهان ، قرار می دهند.. برقرار باشید
1396/4/1
با عرض سلام و خسته نباشيد.
تشكر ميكنم از مجله و سايت محترم خودرو بانك كه زحمت اين گزارش و عكساى زيبا رو كشيدن. و يه تشكر ويژه از مديران كلاب ام جى واسه اين ميتينگ و هماهنگى و برنامه ريزى با كلاب استراليا و ميتينگهاى جذاب و تشكيل خانواده اى با مهر و محبت و متحد و متعهد. و همچنين از اقاى فولادى بابت اين گزارش و عكسها تشكر ويژه دارم. انشا... اين جمع پايدار بزرگتر و صميمى تر در آينده خواهد درخشيد.
1396/4/1
یه مشت ام جی چینی ریختن دور ۴ تا ام جی قدیمی عهد بوق، ذوق کردن داره!؟

شرکت وارد کننده وضعیت نابسامانی داره و با توقف واردات از چین، ام جی های چینی وارداتی موجود در بازار ایران به زودی نصف قیمت میشه همزمان با مونتاژ ام جی پارس!!
1396/4/1
مش امير معروف به عقده ام جي
امير عقده اگه تونستي فقط يك كلمه از كل سايت ها و مجلات معتبر خارجي و سايت مادر و سرمايه گذار پيدا كني (فضايي به وسعت كل دنيا) كه ام جي چيني هست !! بيا بگو در غير اينصورت به سوختن و مشكلات روان پريشي شما افزوده خواهد شد، موفق باشي دلال جان
اينقدر به خودت فشار نيار كه اخر سكته نكني

از الان بگم چي پيدا ميكني اگه بخواي اسم جين باشه
برند بريتانيايي ام جي با مالكيت سايك چين ( اونم هفت امين شركت بزرك خودروي دنيا هست)
1396/4/2
تو غير از ماشين ايرانى لابد سوار ماشين ديگه ايي نشدى،كاملاً عقده در حرفات ديده ميشه،مردم ميخوان چينى سوار بشن،به تو چه؟؟
با افتخار هم يه ام جى دارم،هم يه بى ام ايكس٣،از ام جى هم خيلى راضيم.از سوارى با ام جى لذت ميبرم،
گربه دستش به گوشت نميرسه ميگه پيف......

1396/4/1
متاسفانه یکی از این ام جی های کلاسیک در جاده تصادف کرد و تقریبا ماشینش نابود شد!
1396/4/4
ادرس محل تصادف يا امكان خريد خودرو فوق هست ؟ ممنن ميشم اطلاع بديد
1396/4/1
خیل عالی بود و خوش گذشت . با تشکر از همه دوستان که زحمت کشیدن تشریف اوردن .و ممنون از تیم خدرو بانک بابت پوشش خبری این گردهمایی
1396/4/2
تا زمانى كه ام جى رو سوار نشه،نميفهمه چه ماشين خوبيه
خيلى بهتر از سراتو،مزدا٣،النترا،هستش
خصوصاً گيربكس،موتور ماشين
رخ ماشينم ازهمه كره ايها جذابترو خوشگلتر،اخموتره.
ما كه ام جى ٦ نيو در كنار تويوتا رافور داريم،خيلى راضيم،MG
1396/4/4
سلام
امكان خريد خودرو تصادفيه هست ؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد