موضوعات داغ

محدودیت سرعت 40 کیلومتر بر ساعت و تبعات مفید آن

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق قانون جدید در ایالت "نیو ساوت ولز (NSW)"، سرعت مجاز در مناطق شلوغ و پرخطر سراسر این ایالت همچون ایستگاه‌های اتوبوس و قطار، چند صد متری خطوط عابر پیاده و همچنین اطراف مراکز خرید به حداکثر 40 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است تا ایمنی بیشتری در جاده‌ها حاصل شود.
شاید حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت زمان بیشتری از شما بگیرد، اما طبق گزارشات مرکز ایمنی "نیو ساوت ولز"، اعمال محدودیت سرعت 40 کیلومتر بر ساعت از سال 2005 الی 2015 میلادی در برخی از مناطق شلوغ ایالت "نیو ساوت ولز" باعث شده تا آمار تصادف و همچنین آمار مرگ و میر ناشی از سرعت بالا حدود 33 درصد کاهش پیدا کند تا این قانون به تازگی در سراسر ایالت "نیو ساوت ولز" فراگیر شود.
در این مورد تحقیقات نشان می‌دهد که پس از اعمال محدودیت سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، آمار کشته شدگان در این محدوده سرعت از 12 نفر در سال 2005 میلادی به 1 نفر در سال 2015 میلادی کاهش پیدا کرده است و همچنین کسانی که به شدت مجروح شده‌اند، از 269 نفر در سال 2005 میلادی به چیزی حدود 203 نفر در سال 2015 میلادی کاهش پیدا کرده است که در این خصوص وزیر حمل و نقل استرالیا محدودیت سرعت 40 کیلومتر بر ساعت را یکی از استراتژی‌های مهم ایمنی در جاده‌های آینده توصیف کرده و به دنبال گسترش این محدودیت سرعت در سراسر کشور است.
علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که بی توجهی به قانون محدودیت سرعت 40 کیلومتر بر ساعت در مناطق شلوغ، تنها سال گذشته در ایالت "نیو ساوت ولز" حدود 74 نفر کشته برجای گذاشته است و همچنین بیش از 6300 نفر آسیب دیدگی شدید و یا جزئی داشته‌اند، در صورتی که با رعایت محدودیت سرعت 40 کیلومتر بر ساعت می‌توان آمار صدمات و تلفات کمتری داشت که دولت استرالیا در حال تلاش برای فراگیر کردن این قانون است.
در پایان خوب است بدانید که نیو ساوت ولز یا "ولز جنوبی نو"، نام یکی از ایالت‌های کشور استرالیا است که مرکز این ایالت شهر معروف سیدنی بوده و یکی بزرگ‌ترین شهر و شناخته شده‌ترین شهر استرالیا به شمار می‌رود. ایالت نیو ساوت ولز پر جمعیت‌ترین ایالت استرالیاست که در جنوب شرق این کشور قرار گرفته‌ و حدود 6 میلیون و 889 هزار و 100 نفر در خود جای داده است که معادل یک سوم کل جمعیت استرالیا به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد