موضوعات داغ

حذف بنزینی‌ها از خط تولید ولوو

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: ولوو اعلام کرد از سال 2019 تمامی مدل‌های این شرکت برقی خواهند بود، این مساله نشان‌دهنده قصد این خودروساز برای خارج کردن خودروهای بنزینی از خط تولید است. به گزارش آتوموتیو نیوز، هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو، در بیانیه‌ای گفت:«این بیانیه به انحصار خودروهای دارای موتور درونسوز پایان می‌دهد. ولوو قصد دارد تا سال 2025 یک میلیون دستگاه خودرو برقی به‌فروش برساند.» او همچنین گفت: «هدف ما این است که در گذار به مدل‌های برقی پیشتاز باشیم. با این اقدام برند خود را قدرتمندتر می‌کنیم و از رقبای‌مان سبقت می‌گیریم.» ولوو اعلام کرد بین سال‌های 2019 تا 2021 پنج مدل خودروی تمام برقی به بازار عرضه خواهد کرد که سه مدل مربوط به برند ولوو و دو مدل مربوط به برند پلستار خواهند بود. ولوو از سال 2010 به بعد میلیاردها دلار روی مدل‌ها، کارخانه‌ها و موتورهای جدید سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند جایگزین مناسبی برای برندهای لوکس آلمانی باشد. اقدام ولوو در حذف موتورهای درونسوز نشان‌دهنده تغییر جهت سریع صنعت خودرو به سمت خودروهای برقی است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/15
در همين راستا ايران خودرو و سايپا اعلام کردند تا 5سال آينده نيز توليد پرايد و 405ادامه داشته و در سال ششم پرايد پلاس و 405پلاس احتمالا توليد خواهد شد و تفاوت آن در ال اى دى جلو خواهد بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/4/15
بعد تو مملكت گل بلبل قالپاق اپشن به حساب مياد
1396/4/15
خیلی از دنیا عقب افتاده ایم .
میدانی در چه فکری هستم ؟ اینکه اگر دانش خودروسازی ام کامل بود (البته می دانم دانش خودرو در یک نفر جمع نمی شود نیاز به کار گروهیست)در ایران موسسه یا دانشگاهی راه می انداختم و با هزینه ی حداقلی به علاقه مندان از صفر تا صد دانش خودروسازی را به صورت رایگان یا خیلی ارزان آموزش میدادم تا کشور از این وضعیت خارج شود چرا که بخاری از خودروسازهای خصوصی و غیر خصوصی ما بلند نمی شود و به قول رهبری محترم هر جا که کار جهادی بوده و مدیریت جهادی داشته ایم موفق بوده ایم و هر جا که درجا زده ایم و دستمان را طرف خارجی ها دراز کرده ایم موفق نبوده ایم . نمونه بارز این مسئله هم تکنولوژی پیچیده ساخت موشک بود که با کار جهادی و حتی با نداشتن دانش ابتدایی ساخت موشک شروع شد و موفق شده ایم و خیلی از دانشهای دیگر . اما در صنعت خودرو متأسفانه اینگونه عمل نشد کار جهادی صورت نگرفت . بخاطر همین عقب هستیم . کسی هم دلش به حال ما نمی سوزد خودمان باید دست به کار شویم . شاید بگویید برای ساخت موشک دولت هزینه ی هنگفتی کرده است در صورتی که اصلا اینطور نبوده اسنادش موجود هست و یا شاید بگویید با بعضی از کشورها همکاری کردند ، بله همکاری کردند اما در مراحل حساس پروژه گذاشتند و رفتند آن هم در مراحلی که هیچی از آن نمی دانستیم اما به لطف خدا به سرانجام رساندیمش در حالی که صنعت خودروی ما پنجاه ساله است چرا نتوانستیم؟ واقعا چرا؟ فقط تلاش ، همت ، دلسوزی ، ایمان به خدا میخواهد . کسانی که واقعا دانش خودروسازی را خوب بلد هستند منتظر نمانند دست بکار شوند اگر که به فکر کشورشان هستند . چون انتظار دیگر فایده ای ندارد .
شعار نبود .
1396/4/15
مشکل سواد نیست. دانش فنی خودروسازی از سلول های بنیادی که پیشرفته تر نیست.
جیب های گشاد، دل های بی رحم و صد البته فساد فراگیر
1396/4/17
دانشگاه علم و صنعت دانشکده خودرو داره ولی هیچی که هیچی!