موضوعات داغ

هیوندای آزرا از خط تولید این شرکت خداحافظی می‌کند؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروی "آزرا" با ترکیبی از لاکچری و قیمت مناسب، تا همین چند سال پیش یک بخش موفقیت آمیز در شرکت خودروسازی هیوندای بوده است، اما کمپانی خودروسازی هیوندای همانطور که پیش‌تر اعلام کرده بود، اخیرا یک تصمیم جدی برای توقف تولید هیوندای آزرا و پیش از همه رها کردن آن در بازار ایالات متحده آمریکا گرفته است تا بازار فروش دیگر محصولات سدان لوکس و نیمه لوکس خود را تقویت کند.
در این خصوص، یکی از دلایل توقف تولید هیوندای آزرا می‌تواند هم سگمنت بودن آن با خودروی هیوندای سوناتا باشد که برخلاف فروش بالا و محبوبیت بیشتر هیوندای سوناتا، دیگر برند این کمپانی یعنی هیوندای آزرا نتوانسته عملکرد بسیار خوبی از آمار فروش خود در بازار جهانی نشان دهد، هرچند با امکاناتی تقریبا یکسان، هیوندای سوناتا قیمتی بسیار کمتر از هیوندای آزرا دارد که باعث موفقیت بیشتر سوناتا در قبال هیوندای آزرا شده است.
علاوه بر این، هیوندای عنوان کرده است که با توقف تولید سدان آزرا، تمرکز خود را بیشتر بر روی کراس اوورهای این کمپانی خواهد گذاشت که در این چند سال اخیر توانسته‌اند جای خود را در بازارهای جهانی پیدا کنند و شرکت خودروسازی هیوندای نیز با عرضه هیوندای توسان در این سگمنت، توانسته آمار فروش بالایی برای خود ثبت کند که اخیرا کراس اوور "کونا" هم به خانواده این کمپانی اضافه شده است تا بخش کراس اوور این کمپانی با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد.
و اما مهم‌ترین دلیل هیوندای برای توقف تولید آزرا، می‌تواند مربوط به خودروی نیمه لوکس جنسیس G80 شود که سال گذشته به عنوان جایگزینی برای هیوندای "اکوس" یا "سنتیننتال" معرفی شد و حالا با حذف "آزرا"، شرکت خودروسازی هیوندای در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار فروش خود را در اختیار جنسیس قرار دهد.
در پایان بد نیست بدانید که هم اکنون مدل‌های 2017 از هیوندای آزرا با یک پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر، به قیمت 34 هزار و 100 دلار به فروش می‌رسند که حداکثر توان خروجی آن معادل با 293 اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور خروجی آن هم معادل با 345 نیوتن متر عنوان شده است، اما با این وجود سال گذشته موفق به فروش تنها 4942 دستگاه در بازار ایالات متحده آمریکا شده است، درحالی که رقبای اصلی این خودرو همچون بیوک لاکراس موفق به فروش 27 هزار و 582 دستگاه و همچنین خودروی تویوتا آوالون هم موفق به فروش 48 هزار و 79 دستگاه در سال گذشته میلادی شده است تا دلایل هیوندای برای توقف این برند بیش از پیش شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/17
مطمئنا سیاستش جواب میده.
کاش مسولین ما هم متوجه میشدن هرگاه اشتباه میکنن روششون رو‌عوض کنن نه اینکه تا ته ضرردهی برن ملت رو بدبتخت کنن.
1396/4/17
هیوندای واقعا شرکت حرفه ای در صنعت خودرو هست و پیشرفتش هر روز بیشتر به چشم میاد ، زیبایی در طراحی خودرو چیزی نیست که همینطور به دست بیاد تو این تیم افرادی مثله آلبرت بیرمن ( که قبلا 30 سال تو بخش M کمپانی بی‌ام‌و بوده ) و الان مسئول پروژه هیوندای RN30 هست ، پیتر شریر بهترین طراح آلمانی جهان و از نابغه های طراحی خودرو که طراح آئودی TT بوده و الان مدیریت کامل تیم طراحی هیوندا، کیا و برند جنسیس رو به عهده داره ، آلکساندر سلیپانو طراح سابق بوگاتی و لامبورگینی که الان طراح ارشد هیونداست ، سیمون لویزبی، مدیر طراحی فولکس‌واگن ، لوک دونکروولکه مدیر طراحی سابق برند بنتلی و کلی آدم دیگه از جمله هموطن عزیزمون آرش بادیانلو کار میکنن و هیوندای ( هیوندای - کیا ) کلی هزینه برای پیشرفت روز افزونش میکنه.
1396/4/17
این افراد که نام بردید طراح هستن یا مدیر. حال در بالاترین سطح ممکن هم باشن توفیری به ارتقای تکنولوژی نمیکنه. مثل اینکه انتظار داشته باشی دانشگاهی فنی و مهندسی در آسیا برسه در سطح دانشگاه MIT آمریکا. هیچوقت این موضوع اتفاق نمیوفته. این مغز مهندسان مکانیک هست که میان مثلا در شرکت مرسدس، برای فرمول1 موتور جدید طراحی میکنه که از زمان خودش جلوتره. هیچوقت این شرکتهای آسیایی را با آلمان مقایسه نکنید.دانش فنی خیلی فرق داره با DESIGN و MANAGEMENT. موفق باشید
1396/4/18
در پاسخ به رامتین
بله منم بین کره با آلمان مقایسه نکردم ، گفتم برای پیشرفت کردنشون هزینه میکنن البته مقایسه مغز انسان های کشورهای مختلف با هم درست نیست ولی استخدام افراد حرفه ای باعث بالارفتن دانش بومی یه کشور میشه و این مسیری هست که کره برای پیشرفت داره طی میکنه و ما شاهد اون هستیم الان خودروسازهای کره ای دارن به ژاپنی ها میرسن البته از بعضی هاشون هم جلوترن در کل صنعت خودروسازی ربطی به سابقه فعالیت نداره برای مثال تسلا . یه چیزی که قابل مشاهده است نزدیک شدن کیا و هیوندای به استاندارهای جهانیه
1396/4/17
الان که داری توی وب سایتش آزرای جدید رو نشون میده
1396/4/18
منظور خداحافظی با بازار آمریکاست در حالی که برای خاورمیانه تبلیغ گسترده ای جهت فروش 2018 میشه البته با موتور 3.5 شش سیلندر و قدرت 285 اسب بخار .
بنده منتظر دو لیتر توربوش هستم و امیدوارم وارد بشه دیزاین خارجی زیاد با بقیه محصولات هیوندای تفاوتی نداره چیزی که برای من مهم هست دیزاین داخلی این ماشین که خیلی محشر و چشم نواز هست!
در کل توی بازار آمریکا فکر نمی کنم کسی بیات بیوک لاکراسی که با لکسوس رقابت تنگاتنگ داره با همان قیمت بیاد و آزرا بخره!