موضوعات داغ

معرفی تاکسی آریو که در نمایشگاه ارومیه حضور داشت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تابستان سال گذشته در خودروبانک به این موضوع پرداختیم که مهدی ابراهیمی، معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که برای اولین بار خودروی دنده اتوماتیک تولید داخل وارد ناوگان تاکسی رانی کشور خواهد شد. وی در این خصوص اعلام کرده بود که با قراردادی که میان سازمان تاکسیرانی و شرکت خودروسازی سایپا منعقد شده، قرار است خودروی 55 میلیون تومانی سایپا آریو با 32 میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار رانندگان محترم تاکسی‌ها قرار گیرد تا برای اولین بار شاهد حضور تاکسی‌های دنده اتوماتیک در خیابان‌های پایتخت باشیم که این طرح از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران به مرحله اجرایی رسید، اما حالا برای استقبال بیشتر رانندگان تاکسی و همچنین علاقه گروه خودروسازی سایپا برای تامین شهرهای دیگر کشور با تاکسی‌های اتوماتیک آریو، یک نمونه از آن را در نمایشگاه خودروی ارومیه به نمایش گذاشته است.

تاکسی آریو

تاکسی آریو

جهت آشنایی بیشتر با خودروی اتوماتیک سایپا که حالا در ناوگان تاکسیرانی پایتخت مورد استفاده قرار گرفته است، باید گفت که این خودرو با نام اولیه ی "زوتی S300" دارای ابعاد 4565 میلی متر برای طول کلی، ابعاد 1766 میلی متر برای عرض کلی اتومبیل و همچنین دارای ارتفاع 1486 میلی متری است که با تجهیزات و امکانات خود به وزن خالص 1275 کیلوگرم رسیده است که گروه خودروسازی ساپیا برای تامین انرژی حرکتی آن از دو پیشرانه 1.5 لیتری و 1.6 لیتری استفاده می‌کند.

تاکسی آریو

تاکسی آریو

همانطور که گفته شد، گروه خودروسازی سایپا برای به حرکت در آوردن این خودروی 1.3 تنی از دو پیشرانه 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 103 اسب بخاری و همچنین از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت 112 اسب بخار استفاده کرده است که برای سازمان تاکسیرانی، پیشرانه 1.6 لیتری 112 اسب بخاری با گشتاور 151 نیوتن متری انتخاب شده که منحصراً با یک جعبه دنده‌ اتوماتیک به رانندگان تاکسی عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/18
دهه هفتاد خورشیدی ماشینهای روز دنیا مثل 405 - رنو21 و هیوندا اکسل وارد ناوگان تاکسیرانی میشد ولی با گذشت بیش از 20 سال تاکسیهای بی کیفیت چینی !! این پس رفت واقعا مایع تاسفه...
1396/4/18
واقعا باعث خجالته اگه چینی هم میخواین بزارین حداقل بي واي دي e6 رو انتخاب می کردین که هیبرید هست و تو خیلی از کشورهای دنیا تاکسیه نه این ماشینی که فروش نداره اونوقت میکنین تو پاچه راننده تاکسی های بنده خدا یا ال90 که با توجه به استهلاک پایین و مشخصات فنی خوب خودروی مناسبی برای تاکسی هست ولی چه باید کرد که جیب بعضی ها پر شدنی نیست و دریغ از اینکه به فکر آلودگی هوای این شهر ها باشن. به نظرم با توجه به شرایط افتضاح هوای کلان شهرها به خصوص تهران وقت استفاده از خودروهای برقی یا حداقل هیبریدی برای حمل و نقل باشه نه یه مشت خودروی بی کیفیت
1396/4/19
یه خودروی کم استحلاک و کم مصرف و نرم برای تاکسی مناسبه
این چیه اخه رو دستشون باد کرده میدن به تاکسی رانی خخخخخخخخ
1396/4/19
تو عکس که دنده دستیه نه اتومات!!!!!!
1396/4/19
تاکسیرانی انتخاب بدی داشت این ماشین بدرد تاکسی نمیخوره چون قطعاتش کمیابه و کیفیتش پایینه و دائم میخواد خراب بشه تاکسی باید یه ماشین کم اسهلاک و کم مصرف و با کیفیت باشه
1397/3/22
ماشیت فوق العاده ایه/من نمیدونم دوستانی که نظر میدن راننده تاکسی هستند یا نه اما ایمنی جاداری نرمی و کیفیت خوب این خودرو رو بنده چون دارمش تایید میکنم و بازار خوبی درآینده براش میبینم.تست های تصادفش رو هم ببینید هست تو اینترنت.
1397/3/22
ماشیت فوق العاده ایه/من نمیدونم دوستانی که نظر میدن راننده تاکسی هستند یا نه اما ایمنی جاداری نرمی و کیفیت خوب این خودرو رو بنده چون دارمش تایید میکنم و بازار خوبی درآینده براش میبینم.تست های تصادفش رو هم ببینید هست تو اینترنت.