موضوعات داغ

سیتروئن C4، فرزند جدید سایپا در نمایشگاه ارومیه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
از آنجایی که گروه صنعتی ایرانخودرو در روزهای پسابرجامی، شرکت خودروسازی فرانسوی پژو را به عنوان شریک خود انتخاب کرده است، دیگر قطب بزرگ خودروسازی ایران یعنی سایپا هم از فضای پسابرجامی نهایت استفاده را کرده و در این میان شریک اصلی پژو، یعنی سیتروئن را به عنوان شریک بین المللی خود انتخاب کرده است که هر دوی این‌ها در بازار ایران تا پیش از تحریم‌ها فعالیت مستمر داشته‌اند.
حال یکی از آورده‌های سیتروئن در فضای پسابرجام به بازار ایران، می‌تواند خودروی سیتروئن C4 باشد که اسفندماه سال 94 چند نمونه آزمایشی را در اختیار گروه خودروسازی سایپا قرار داد تا تست‌های فنی لازم در خیابان‌های کشور بر روی آنان انجام شود، اما حالا با حضور سیتروئن C4 در نمایشگاه بین المللی ارومیه و حضور آن در غرفه سایپا، می‌توان به تولید و عرضه این اتومبیل توسط گروه خودروسازی سایپا بیش از پیش امیدوار بود و همچنین منتظر جدال آن با خودروی کهنه کار بازار کشور، یعنی تویوتا کرولا بود.
با تایید شرکت خودروسازی سیتروئن، خط تولید این خودرو در کشورهای روسیه، چین و فرانسه در حال فعالیت است و حالا، ایران چهارمین کشور تولید و مونتاژ کننده خودرو برای سیتروئن توسط سایپا خواهد بود که سیتروئن C4 یکی از محصولات مشترک آنان بوده و گفته می‌شود که در 2 نسخه‌ هاچ‌بک و سدان آماده عرضه خواهد شد. هرچند فعلا نسخه سدان آن برای تولید قطعی شده است.

سیتروئن C4

سیتروئن C4

در بخش فنی این خودرو، شرکت خودروسازی سیتروئن پیشرانه‌های مختلفی معرفی کرده است تا اقشار مختلف جامعه با سرمایه‌های متفاوت را جذب خود، حال از این طیف گسترده، تنها 3 پیشرانه 1.4 لیتری و دو پیشرانه 1.6 لیتری وجود دارد که بنا به قانون واردات خودروهای کمتر از 2500 سی سی حق ورود به کشور را دارند، اما از همین تعداد پیشرانه کمتر از 2500 سی سی، گروه خودروسازی سایپا نسخه 1.6 لیتری توربوشارژر آن را انتخاب کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی آن خواهیم داشت.
باتوجه به اطلاعات ارائه شده در وبسایت منتسب به گروه خودروسازی "سایپا و سیتروئن"، تایید شده است که خودروی جدید سیتروئن C4 مجهز به موتور قدرتمند 1.6 لیتری توربوشارژ با تکنولوژی روز دنیا است که حداکثر توان خروجی آن برابر با 165 اسب بخار و همچنین بیشینه گشتاور آن هم چیزی معادل 240 نیوتن متر اعلام شده است که امکان یک رانندگی سریع، پر قدرت و راحت را فراهم می‌سازد. اما برای تحقق این صفات، سیتروئن C4 از یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک 6 سرعته استفاده می‌کند که امکان تبدیل به حالت دستی را داشته و با انتقال هوشمند و روان قدرت میان چرخ دنده‌ها، می‌تواند یک مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر داشته باشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/18
این موتور توربو شارژ 165 اسب بخاری THP عالیه
ولی جالبه روی 2008 و 508 و c4 و ... همه جا هست!!!
فک کنم عمده خریدن مونده رو دستشون به زودی روی پراید هم میزارن خخخ
1396/4/18
اگه سایپا بخواد قیمت گذاریش مثل C5 قبلی هایی که وارد میکرد بذاره دوباره طعم شکست رو تو فروش میچشه...!!
من خودم طرفدار برند سیتروئن هستم فقط امیدوارم که این سایپا حداقل دوباره بتونه این مدل مثل زانتیا که خوب فروش کرد و تونست بین مردم محبوب بشه رو خوب بفروشه که با رقبای تو بازار قیمت بالای صد ملیونی بخواد بده کار بسیار سختی داره...)))
1396/4/19
قيمتش؟
1396/4/19
این ماشین کابین فوق العاده آکوستیک و بیصدا داره با موتور و گیربکس نرم و عااااالی
قیمت گذاریش اگر از سراتو نیو و الانترا یه مقدار کمتر باشه موفق میشه
1397/4/12
کسی می دونه c4 کی به بازار می یاد ????وچقدر هست قیمتش ؟؟؟اگه بیاد سراتو سایپا بهتر هست یا c4 ??